Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پادشاه اردن درخواست وزير خارجه آمريکا را براي پيوستن به ائتلاف ضد جمهوري اسلامي ايران رد کرده است.
برخي منابع نزديک به ملک عبدالله دوم، شاه اردن اعلام کردند، آمريکا به طور رسمي از اردن خواسته است تا به محور ضد ايراني بپيوندد.
مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا در سفر اخير خود به اردن اين درخواست را مطرح کرده اما مقامات اردني در پاسخ به او گفته‌اند اولويت اين کشور با اين موضوع کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع نزديک به ملک عبدالله دوم تصريح کردند، اين اولويت‌ها حمايت از اردن براي مقابله با مشکلات اقتصادي، مساله فلسطين و تعرض صهيونيست‌ها به مسجد الاقصي و پرونده سوريه است.
اين منابع تاکيد کردند، پاسخ اردن به درخواست پمپئو قاطعانه بوده و پادشاه اردن گفته از پيوستن به اينگونه ائتلاف‌ها معذور است.
درهمين حال؛ سه هزار فعال ضدجنگ در آمريکا و ديگر کشورها با امضاي توماري، از کشورهاي اروپايي خواستند نشست ضد ايراني لهستان را تحريم کنند.
پس از ادعاي وزير خارجه آمريکا درباره حضور بيش از 70 کشور مختلف در نشست ضد ايراني در لهستان، فعالان ضدجنگ در آمريکا و ديگر کشورها، توماري را در وبگاه گروه غيردولتي ضد جنگ «کُدپينک» (Codepink) به‌ راه انداخته و از کشورهاي اروپايي خواسته‌اند، به کارزار پمپئو ضد ايران نپيوندند.
«مايک پمپئو» وزير خارجه آمريکا 11 ژانويه 2019 از برگزاري نشستي ضد ايراني در روزهاي 13 و 14 فوريه آينده در ورشو، پايتخت لهستان خبر داد.118

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن وارد چین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

قرار است بلینکن در این سفر علاوه بر مقامات سیاسی با سران تجاری و نیز جوانان چینی در شانگهای دیدار کند.

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل (پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

بلینکن پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

کد خبر 6087959

دیگر خبرها

  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • بلینکن وارد چین شد
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود