Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:26:18 GMT

ابوالغیظ از بازگت سوریه به اتحادیه عرب خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۳۱۰

ابوالغیظ از بازگت سوریه به اتحادیه عرب خبر داد

تهران - ایرنا - «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه که برای شرکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت بسر می برد، درباره بازگشت دوباره سوریه به این اتحادیه گفت: در صورت موافقت تمامی کشورهای عربی با این موضوع، ما فورا این درخواست را اجرا می کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لبنانی النهار، ابوالغیط این سخنان را عصر پنجشنبه پس از دیدار با عون در کاخ «بعبدا» در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرکل اتحادیه عرب در پاسخ به شرکت نکردن لیبی و مطرح شدن این موضوع در دیدار با عون هم گفت: این موضوع مطرح شد، اما درباره مساله لیبی دخالت نخواهیم کرد و امیدواریم که نشست اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب با موفقیت برگزار شود و تلاش هایی که دولت لبنان در این مورد انجام داده است، نتیجه دهد.
وی اضافه کرد: مساله لیبی تنها مختص لبنان نیست بلکه به تمامی کشورها، دولت ها و ملت های عرب مربوط می شود.
ابوالغیط اضافه کرد: نشست روز یکشنبه، یک نشست برای توسعه و تقویت اقتصادی است و در آن تلاش می شود، زمینه مناسب در اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری را فراهم کند، همچنین موضوع کودکان، زنان و سالخوردگان مورد بحث قرار گیرد.
نشست اقتصای اتحادیه عرب قرار است، روزهای 18 تا 20 ژانویه (29 تا 30 دی ماه) در بیروت لبنان برگزار شود.
وزیر امورخارجه پیشین مصر در خصوص موضعش در قبال بازگشت دوباره سوریه به اتحادیه عرب هم بار دیگر تاکید کرد: مساله سوریه دارای حساسیت بالایی است هرچند باید اعتراف کرد که این کشور از موسسان اتحادیه به شمار می رود.
ابوالغیط اضافه کرد: اگر کشورهای عربی به توافق برسند و مطمئن شویم که هیچ گونه اعتراضی میان کشورها وجود ندارد، بسیار آسان خواهد بود که این موضوع هر لحظه به عنوان بندی در جدول کاری اتحادیه عرب مطرح شود.
وی بار دیگر تاکید کرد: اگر کشورهای عربی با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کنند، ما به عنوان دبیرخانه عمومی و دبیرکل و در جهت خدمات دهی به تمامی کشورهای عربی، بدون هیچ گونه تاخیری، این موضوع را اجرا می کنیم.
با پیروزی ارتش سوریه بر جریان های تروریستی در بخش های مهم این کشور و نیز بازگشت گروه زیادی از آوارگان سوری به کشورشان، موضوع لغو تعلیق سوریه در اتحادیه عرب از سوی بسیاری از سیاستمداران عربی مطرح می شود.
«عمرو موسی» دبیر کل پیشین اتحادیه عرب پیشتر در این باره اعلام کرد، نمی توان سوریه را کشوری خارجی محسوب کرد، و جای آن در جهان عرب است.
اتحادیه عرب از ماه نوامبر سال 2011 ( ابان 1390) عضویت سوریه را که یکی از اعضای موسس آن بود، به حالت تعلیق در آورد اما این روزها و با گذشت هفت سال از این رویداد، سیگنال های مثبتی برای بازگشت دمشق به این سازمان منطقه ای مشاهده می شود.
شبس**9363**1488

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ابوالغيط اتحاديه عرب بازگشت سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده

انتشار پستی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شبکه ایکس درباره سفرش به عراق، با واکنش منفی گسترده کاربران عراقی مواجه شده است که محتوای آن توهین به بغداد و کشورشان دانسته اند.

به گزارش خبرآنلاین اردوغان در بخشی از این توییت بغداد پایتخت عراق را با عبارت «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» توصیف کرده است.

دیگر خبرها

  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی