Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه از قطعنامه حفظ تحریم های آمریکا علیه شرکت های مرتبط با اولگ دریپاسکا، ثروتمند روس از جمله شرکت تولید آلومینیوم روسال (Rusal) حمایت کرد.

با این حال انتظار می رود دولت آمریکا روز جمعه این تحریم ها را لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها طی یک رای گیری با 362 رای موافق و 53 رای مخالف به قطعنامه مخالفت با تصمیم ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا رای دادند، تصمیمی که تحریم های مرتبط با شرکت های دریپاسکا از جمله شرکت تولیدکننده آلومینیوم روسال (Rusal)، شرکت یی ان پلاس (En+) و شرکت سی یورو سیب اینرگو (EuroSibEnergo) را لغو می کند.

با این حال، این رای گیری نمادین تلقی می شود چراکه روز چهارشنبه در یک رای گیری مشابه، مجلس سنای آمریکا به رهبری جمهوری خواهان و در حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این موضوع رای نداده بودند.

در بحبوحه بحث ها درباره رابطه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روسش، بسیاری از اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا برنامه دولت ترامپ را برای کاهش شدیدترین مجازات های وضع شده علیه نهادهای روسیه، زیر سوال برده اند.

قانونگذاران آمریکایی بر این باورند در حالی که رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا در مورد تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 با مسکو تحقیق می کند، کاهش تحریم ها علیه شرکت های مرتبط با دریپاسکا که متحد پوتین محسوب می شود، اقدامی نامناسب است. در این میان آژانس های اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری کرده اند روسیه با مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، وضعیت ترامپ را بهبود بخشیده است. روسیه و ترامپ وجود هرگونه تبانی را رد کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز :

این وزارتخانه، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس مدعی شده است که این تحریمها گام دیگری در کارزار هماهنگ برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های نیابتی از جمله انصارالله است.

این افراد، نهادها و نفتکش‌ها در کشورهای لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا همچنین مدعی شده است که تحریم‌های جدید، ششمین دور تحریم‌ها از دسامبر ۲۰۲۳علیه «شبکه تسهیل‌کننده مالی حوثی‌ها» به نام «سعد الجمال» محسوب می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • تحریم‌ های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین