Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@15:32:34 GMT

نشست سران روسیه ــ ایران ــ ترکیه در کرملین!

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۴۱۰

"یوری اوشاکوف" مشاور رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که که طرف روسی پیشنهاد برگزاری نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه در خاک این کشور را داده است. به‌گفته این مقام کرملین، این نشست به‌زودی و بعد از سفر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه به مسکو انجام خواهد گرفت.

مشاور پوتین توضیح داد: «واضح است که پس از دیدار آتی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در روسیه، ما پیشنهاد برگزاری دور جدید نشست سران روسیه ــ ایران ــ ترکیه در خاک خود را می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تاریخ دقیق این دیدار هنوز مشخص نبوده و باید با شرکای خود در تهران و آنکارا، در این باره به توافق نهایی برسیم».

اوشاکوف یادآور شد که دیدار دوجانبه رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 23 ژانویه (سوم بهمن ماه) در مسکو انجام می‌شود که در جریان آن اوضاع در سوریه، با توجه به تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از این کشور، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به‌گفته وی، روسیه اهمیت زیادی برای هماهنگی اقدامات با ترکیه درباره حل‌وفصل اوضاع سوریه قائل است که از جمله دستاوردهای آن تحقق توافقات دوجانبه برای ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب سوریه (مربوط به ماه سپتامبر سال 2018) است که سهم بسزایی در حمایت از رژیم آتش‌بس و توقف درگیری‌های نظامی در این منطقه داشته است.

این مقام کرملین افزود، رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه همچنین درباره ابعاد دیگر حل‌وفصل اوضاع سیاسی در سوریه، از جمله مسائل مربوط به آغاز به کار کمیته قانون اساسی این کشور در ژنو، گفت‌وگو خواهند کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه ایران و ترکیه سوریه خاک ترکیه مسکو ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان ایران کرملین قانون اساسی ایران و ترکیه ترکیه رئیس جمهور روسیه سوریه مسکو پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، در این اجتماع که با حضور شمار زیادی از مردم، گروه‌ها و احزاب، سیاسی برپا شد، برخی سخنرانان ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی، مشارکت کشور‌های غربی بویژه آمریکا در تجاوزات و نسل کشی آن رژیم را مصداق جنایت علیه بشریت دانستند.
شرکت کنندگان در این تجمع مردمی، با قدردانی از اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، بر لزوم حفظ اتحاد کشور‌های مسلمان علیه این رژیم تأکید کردند.
در این تجمع، برخی شرکت کنندگان با حمل تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی و پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان، با نصب دسته‌های گل بر درِ ورودی سرکنسولگری کشورمان، از جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند...

 

دیگر خبرها

  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • قدردانی مردم ترکیه از ایران در پی تنبیه رژیم اسرائیل
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا