Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@23:18:51 GMT

کدام وام‌ها بخشودگی دیرکرد دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۴۱۳

کدام وام‌ها بخشودگی دیرکرد دارند؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: افرادی که وام‌های معوق کمتر از صد میلیون تومان دریافت کردند چنانچه وام خود را در سال ۹۸ تسویه کنند تنها ملزم به پرداخت اصل آن هستند و سود وام و جریمه کرد بخشیده می‌شود.

 

هادی قوامی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در تشریح مصوبات نشست عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، گفت: در جلسه عصر کمیسیون، تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ که در رابطه با موضوع استمهال وام‌های معوق کمتر از صد میلیون و ۴ میلیارد تومان  است  مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ افرادی که وام‌های کمتر از صد میلیون تومان دریافت کردند و زمان تسویه وام گذشته است چنانچه در سال ۹۸ وام خود را تسویه کنند تنها ملزم به پرداخت اصل آن هستند و جریمه دیرکرد وام نیز بخشیده می‌شود؛ حداقل ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای انجام این مهم در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

 

سود مرکب وام‌های معوق تا ۴ میلیارد تومان اخذ نمی شود

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف تسویه وام‌های تا ۴ میلیارد تومان، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد سود مرکب این وام‌ها در زمان تسویه توسط بانک ها اخذ نشود به طور مثال اگر فردی در سال ۸۵ وام دریافت کرده باشد سود وام بر مبنای قرارداد اولیه در زمان تسویه تسهیلات محاسبه خواهد شد بنابراین تنها باقیمانده اصل وام و سود دریافت می شود. در واقع این مصوبه شامل وام های معوق است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ یک تجدید رای نیز انجام گرفت، ادامه داد: در  تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۸، در سال آینده به میزان ۶ هزار میلیارد تومان، قیر رایگان در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می‌گرفت در حالی که در جلسه امروز تجدید رای صورت گرفت و کمیسیون به پیشنهاد لایحه دولت برگشت که براساس پیشنهاد دولت شرکت ملی نفت با کمک دولت ۶ هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان پروژه‌های مختلف در بخش های مختلف تامین می‌کند.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸در تشریح دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، تاکید کرد: استمهال سه ساله وام‌های بخش کشاورزی تصویب شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق آخرین مصوبه ای که روز گذشته ساعت 19 وزارت اقتصاد و دارایی امضا کرده است 85 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به صورت کنسرسیوم بانکی شامل 4 بانک ( شهر، ملت، تجارت و صادرات) واگذار می شود. در این بین سهم بانک شهر از سایرین بیشتر خواهد بود. این بانک قرار است 40 درصد سهام سرخ ها را بخرد.

البته امروز خبری منتشر شده که دو بانک دیگر هم قرار است به خریداران اضافه شود اما تا شب گذشته مصوبه وزارت اقتصاد به خرید چهار بانک بوده است.

همچنین باشگاه استقلال هم قرار است به کنسرسیوم پتروشیمی های زیر مجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس واگذار شود؛ البته خود مجموعه اصلی قرار است 5 درصد سهام را در اختیار بگیرد و به همین دلیل در فضای مجازی شایعه شده این شرکت فقط 30 میلیارد تومان می تواند در بحث مسئولیت های اجتماعی هزینه کند؛ اما سایر سهام به شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ واگذار می شود. به این ترتیب شایعات در مورد این موضوع که پتروشیمی خلیج فارس فقط قرار است 30 میلیارد برای باشگاه استقلال هزینه کند، درست نیست.

در دو روز گذشته که این موضوع به قطعیت رسیده در فضای رسانه ای و مجازی فضای دو قطبی بین هواداران استقلال و پرسپولیس شکل گرفته و این بار برخی از هواداران پرسپولیس معتقد هستند که در بحث واگذاری سرخابی ها تبعیض  صورت گرفته است. آنها معتقدند که بانک های خریدار پرسپولیس خیلی هم شرایط خوبی ندارند که در این بین گفته می شود وضعیت بانک شهر از بقیه بدتر است؛ اما پیگیری های خبرنگار آنا حکایت از این دارد که وضعیت هیچ یک از بانک های خریدار پرسپولیس رو به ورشکستگی نیست و البته اعداد و ارقام درآمدهای این بانک ها مواردی نیست که عموم مردم از آن باخبر باشند. نکته مهم دیگر اینکه وقتی بانک شهر 40 درصد سهام پرسپولیس را خریداری کند دیگر نیازی نیست باشگاه پرسپولیس بدهی 150 میلیارد تومانی را به این بانک پرداخت کند و در واقع این بدهی به صورت اتوماتیک صفر خواهد شد.

امروز 29 فروردین قرار است و هر یک از خریداران دو باشگاه مدارک خود را تحویل می دهند و روز شنبه هفته آینده نیز کارگروه تأیید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی این مدارک را مورد بررسی قرار می دهد. اگر مشکلی از بابت مدارک نباشد با طی شدن این روند روز چهارم اردیبهشت این واگذاری ها نهایی می شود.

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا پنجم اردیبهشت فرصت دارند مدارک تفکیک مالکیتی خود را در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد