Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@13:24:12 GMT

برنامه غذایی کودک در 9 ماهگی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۴۴۸

یک متخصص اطفال درباره برنامه غذایی کودک در ۹ ماهگی و موادغذایی مفید برای رشد او توضیح داد. ناطقان: علی محتشمی متخصص اطفال، درباره تغذیه کودک در ۹  ماهگی، اظهار کرد: در این سن میزان غذای کودک بیشتر می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که همچنان غذای اصلی کودک شیر است و کودک باید ۴ تا ۵ وعده با شیر تغذیه شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص اطفال بیان کرد: در این سن فرزندتان تمایل دارد خودش غذا بخورد، به او اجازه دهید با قاشق و یا حتی با دست‌هایش غذا بخورد و می‌توانید غذای سفت و نرم مانند گوشت مرغ پخته شده و پنیر به او بدهید تا به لثه‌اش بکشد، اما تغذیه سحر یا سپیده دم کودک باید شیر مادر باشد.


محتشمی با اشاره به تغذیه کودک در زمان‌های مختلف روز، گفت: در صبح به کودک شیر مادر به همراه زرده تخم مرغ آب پز (یک قاشق چایخوری، سه روز در هفته) به همراه حریره یا فرنی (۴ تا ۵ قاشق مربا خوری بسته به اشتهای کودک، چهار روز در هفته) بدهید؛ ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح به کودک پوره میوه یا تکه‌هایی از میوه نرم شده یا آب میوه به مقدار ۳۰ میلی لیتر (نصف استکان) بدهید.

وی ادامه داد: در هنگام ظهر به کودک سوپ (۱۰ تا ۱۵ قاشق مربا خوری) به همراه نصف خرما (در صورت تمایل کودک)، بعد از ظهر به کودک شیر مادر به همراه پوره سبزیجات (۵ تا ۱۰ قاشق مربا خوری) و آب جوشیده سرد ، غروب شیر مادر با ماست شیرین (۵ تا ۱۰ قاشق) بدهید و آخر شب تا سحر کودک را با شیر مادر (در صورت بیدار شدن کودک) تغذیه کنید.

توصیه‌هایی در مورد تغذیه در نه و ده ماهگی

این متخصص اطفال بیان کرد: زرده تخم مرغ پخته و نرم شده را می‌توانید با حریره یا فرنی یا مقداری شیر مادر مخلوط کنید و به کودک بدهید؛ در روز‌هایی که زرده تخم مرغ به کودک نمی‌دهید، حریره‌های تجاری را که با آرد برنج یا گندم و میوه‌های خشک تهیه شده است، هنگام صبح بسته به اشتهای کودک، به او بدهید.


وی یاد آوری کرد: می‌توانید حبوبات و مغز‌هایی را که دارای پروتئین، کلسیم، روی، آهن و چربی‌های مفید است به صورت پوره در بیاورید و به غذای کودک اضافه کنید، حبوباتی مانند عدس و ماش هضم آسان تری دارند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: برنامه غذایی ، 9 ماهگی ، تغذیه کودک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: برنامه غذایی 9 ماهگی تغذیه کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی

مقوله امنیت غذایی در شرایط کنونی جهان، به عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی کشور‌ها مطرح است. تولید غذای کشور از مهم‌ترین فعالیت‌ها در همه کشور‌ها است. بر همین اساس تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، باکیفیت و متناسب با نیاز کشور، جزو استراتژیک‌ترین فعالیت‌های بنیاد مستضعفان است که در سال‌های اخیر با توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش، تلاش شده تا امنیت غذای مردم در شرایط مختلف کشور تامین شود و در این راستا تولید شیر و گوشت به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های غذایی مردم ایران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت کشت و صنعت و دامپـروری دشت آذر نگین در راستای تامین امنیت غذایی کشور به تولید انبوه شیر و گوشت گوساله می‌پردازد و تامین بخشی از سبد غذایی کشور شامل تولید فراورده هـای لبنـی و پروتئینی، پرورش و نگهداری طیور، زنبور عسل، بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه تامین امنیت غذایی است.
عکاس: پوریا ترابی  

دیگر خبرها

  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • تامین امنیت کشور در حوزه غذا
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم