Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@17:44:48 GMT

پورشه باکستر S را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۵۱۷

پورشه باکستر S را بشناسید

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۱۹۹۶ کمپانی پورشه که تنها کوپه‌ خود، مدل ۹۱۱ را تولید می‌کرد؛   برای گسترش محصولات، تصمیم بر تولید مدل باکستر کرد. هدف از تولید باکستر به غیر از گسترش محصولات ساخت نمونه‌ کوچک‌تر و ضعیف‌تر ۹۱۱ بود. این خودرو  پس از مدل ۵۵۰ اسپایدر که تولید آن در سال ۱۹۵۶ به پایان رسید، اولین رودستر پورشه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پورشه باکستر از زمان معرفی در سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۳ که شاسی‌بلند کاین را معرفی کرد، به عنوان پرفروش‌ترین مدل پورشه به شمار می‌رفت.     چنام  باکستر نیز از ترکیب دو کلمه «باکسر» که به موتور باکسر آن اشاره دارد و «رودستر» که بیانگر سبک طراحی بدنه بوده، الهام گرفته شده است.  چندی پیش این کمپانی  از مدل جدید این محصول رونمایی کرد که با کد باکستر ۷۱۸ نام گذاری شد. این محصول در دو مدل طراحی و تولید می‌شود که مدل دوم با پسوند S،  باکستر S نام دارد و در واقع مدل قوی‌تر این خودرو به حساب می‌آید.     این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۲۴۹۷ سی سی حجم مجهز است که قادر به تولید ۳۵۰ اسب بخار در دور ۶۵۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۴۲۰ نیوتن متر در دور ۱۹۰۰  توسط جعبه دنده‌ اتومات ۷ سرعته به نام PDK است. مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است.     باکستر همانطور که گفته شد در دسته‌ خودروهای کوپه قرار دارد، به طوریکه  طول آن ۴۳۷۹  عرض آن ۱۸۰۱  و ارتفاع آن ۱۲۸۰  میلیمتر است.     از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون  سیستم هوشمند پشت سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم دستی، تنظیم تمام برقی، سیستم سرد کن، صندلی‌های اسپورت سفارشی، سیستم حافظه یکپارچه صندلی‌ها سفارشی، سیستم تنظیم برای مهره‌های کمر با تنظیم برقی سفارشی و در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی، ریموت کنترل اخطار دهنده، سیستم کلید ضد سرقت، سیستم قفل و باز کردن درب‌ها و روشن شدن خودرو بدون کلید و دیگر امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا، نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده، نمایشگر برای سرنشینان عقب سفارشی، بلوتوث، سیستم مانیتور رنگی به همراه مکان یاب جهانی GPS، سیستم آمپر دیجیتال، ساعت و کورنومتر مخصوص ۹۱۱،  تنظیم برقی آیینه‌ها به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن، آیینه وسط با قابلیت الکترو کرومیک، آیینه‌های جانبی با قابلیت تا شوندگی، تنظیم برقی تمام پنجره‌ها، شیشه‌های سولار، سیستم سقف تا شونده برزنتی، چراغ‌های زنون، قابلیت تنظیم نور چراغ‌ها، روشن و خاموش شدن خودکار، دارای مه شکن LED و شیشه شور چراغ‌های جلو، سنسور باران، تنظیم ارتفاع هوشمند نسبت به سطوح، تنظیم سیستم حرکت با توجه به شیب جاده، سیستم خروج از خطوط، مجهز به سنسور پارک و سیستم کروز کنترل اشاره کرد.     در بخش ترمز‌ها و پایداری باکستر از سیستم ترمز مخصوص پورشه   PCCB و ترمز جلو وعقب دیسکی خنک شونده استفاده کرده است.     انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دست نیافتنی ترین تیم های جهان را بشناسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ «بایر لورکوزن» در رده‌بندی تیم‌های با بیشترین بازی متوالی بدون شکست (مربوط به 10 لیگ برتر اروپایی از سال 2000) دست‌نیافتنی‌تر شد و در زیر می توانید لیست تیم های دست نیافتنی اروپا را مشاهده کنید.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898449

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • عکس| دست نیافتنی ترین تیم های جهان را بشناسید
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران