Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@21:07:29 GMT

تغییر اسکناس‌ها در هند به خاطر نابینایان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۶۶۱

دادگاه عالی هند از بانک مرکزی این کشور خواست که امکان استفاده نابینایان از اسکناس‌ها و خدمات بانکی این کشور را با تغییرات مقتضی فراهم کند. آفتاب‌‌نیوز :  انجمن نابینایان هند پیشتر در دادخواستی از دادگاه عالی هند خواسته بود که تغییراتی در خدمات بانکی و شکل اسکناس های این کشور صورت گیرد تا امکان استفاده نابینایان از آن ها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بانک های هندی خدمات ویژه‌ای برای افراد نابینا ارائه نمی‌دهند و این مساله باعث شده است تا این افراد در انجام امور روزمره خود با مشکلات زیادی مواجه شوند.

در حال حاضر در برخی از کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا و انگلیس، خدمات بانکی و پولی ویژه ای برای نابینایان در نظر گرفته شده است. به موجب حکم دادگاه عالی، بانک مرکزی هند مکلف به ایجاد تغییرات ظاهری در اسکناس‌ها، خدمات بانکی و تراکنش ها است.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از ایندیا تودی،علاوه بر چاپ برجسته اسکناس و سکه، خودپردازها و نرم افزارهای بانکی در هند نیز به مکلف به ایجاد تغییرات لازم برای امکان بهره‌مندی نابینایان از این خدمات شده اند. هند با ۱۵ میلیون نابینا و کم بینا، در رده دوم جهان قرار دارد و این نگرانی وجود دارد که در کشوری که سریع ترین نرخ رشد اقتصادی جهان را دارد، افراد معلول نتوانند به مانند افراد سالم از افزایش سطح زندگی خود بهره مند شوند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هند نابینایان اسکناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ متن کامل اطلاعیه اداره کل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور به شرح ذیل است:
ثبت نام مجدد و امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان در دستگاه‌های اجرایی کشور از روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین سال جاری تا دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشـگاهی به آدرس hrtc.ir صورت می‌گیرد؛ بنابراین متقاضـیان می‌تواننـد با مراجعه به سایت مذکور نسـبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کننـد.
همچنین تاریـخ برگزاری آزمون نیز به روز پنجشنبه ۱۷ خرداد سال جاری تغییر کرده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • آخرین نرخ ارزهای مبادله ای/ قیمت دلار ثابت ماند
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!