Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:07:57 GMT

تاریخ سازی فرش آرا در لیگ برتر فوتسال

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۷۸۰

تاریخ سازی فرش آرا در لیگ برتر فوتسال

مشهد- ایرنا- تیم فوتسال فرش آرای مشهد با بازیکنان جوان بهترین رتبه تاریخ خود و فوتسال خراسان رضوی را به دست آورد و در پایان مرحله نخست لیگ برتر فوتسال در رتبه سوم قرار گرفت.

مرحله نخست لیگ برتر فوتسال از 14 تیر ماه با حضور 14 تیم آغاز شد و 27 دی ماه بعد از 26 هفته پایان یافت. تیم فرش آرای مشهد به خصوص در سالهای اخیر روند پیشرفت محسوسی داشته و در فصل 94-95 رتبه یازدهم، در فصل 95-96 رتبه هشتم، پارسال رتبه ششم و امسال رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* کادر فنی قوی و بازیکنان باانگیزه
مدیر عامل باشگاه فرش آرای مشهد در باره علت موفقیت این تیم به خبرنگار ایرنا گفت: حضور کادر فنی قوی و بازیکنان جوان و با انگیزه یکی از علل موفقیت تیم فرش آراست.
غلامعلی مرتضایی با بیان اینکه بازیکنان جوان بهتر به دستورات و خواسته های کادر فنی عمل می کنند افزود: رفاقت، صمیمیت و همدلی بین این تیم بسیار قوی است و با توجه به سن و سال جوان سرمربی تیم او نیز به خوبی توانسته است بازیکنان جوان را درک و با آنها کار کند.
وی اظهار داشت: حمایت های مادی و معنوی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و همچنین مسئولان تربیت بدنی شهرداری و شورای شهر از دیگر علل موفقیت تیم فرش آرا به شمار می رود.
وی گفت: اگر تیمهای لیگ برتری مورد حمایت نباشند سرنوشتی جز سقوط و انحلال نخواهند داشت.
مرتضایی افزود: رسانه های شهر و استان و تماشاگران هم در هر دیدار به خوبی از تیم فرش آرا حمایت کردند و به جوانان اعتماد به نفس و انگیزه دادند.
وی اظهار داشت: در طول فصل تلاش ما بر این بود که از نظر مالی مشکلی برای بازیکنان بوجود نیاید و پرداخت های آنها به موقع انجام شود، هزینه هایی که امسال برای تیم انجام شد با توجه به افزایش قیمتها در همه بخشها کمتر از پارسال نبود اما هزینه ها را مدیریت کردیم تا مشکلی برای بازیکنان از نظر مالی و قراردادها بوجود نیاید و در زمین بازی دغدغه نداشته باشند.

* حمایت از تیم های لیگ برتری
معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: این اداره کل از همه تیم های لیگ برتری هیاتهای ورزشی استان با تمام توان حمایت می کند و در خصوص تیم فرش آرا هم سالن ورزشی شهید بهشتی هر روز به مدت سه ساعت در اختیار این تیم قرار دارد.
امیر زارعی با بیان اینکه پایگاه قهرمانی این اداره کل هم به منظور فعالیت های بدن سازی و آمادگی جسمانی تیم فرش آرا در اختیار آنها قرار دارد افزود: حفظ جایگاه در لیگ برتر برای سالهای آینده سخت تر است و این تیم ها نیاز به حمایت بیشتری دارند.

* کسب رتبه سوم فراتر از انتظار بود
سرمربی تیم فوتسال فرش آرا هم گفت: در سالهای اخیر تیم های قدرتمند گیتی پسند و مس سونگون جزو رتبه های بالای جدول بوده اند و می توان گفت بقیه تیمها برای کسب جایگاه سوم با هم رقابت می کردند.
محسن حسن زاده با بیان اینکه جایگاه سومی فراتر از انتظار و هدفگذاری ما بود افزود: با توجه به میانگین سنی 21 و نیم سال بازیکنان و حضور تیمهای بسیار مدعی و قدرتمند از ابتدای فصل برای راه یابی به پلی آف و قرار گرفتن در هشت تیم اول برنامه ریزی کرده بودیم.
وی ادامه داد: همت، تلاش و از خود گذشتگی بازیکنان در این فصل جای تقدیر دارد. چندین بازیکن اصلی خود را در طول این فصل به خاطر مصدومیت در بازی های مختلف در اختیار نداشتیم اما بازیکنان جوان و امید تیم به خوبی توانستند جای آنها را پر کنند.
وی گفت: اکنون نوبت مدیران و مسئولان ورزشی، شهری و باشگاه است که از این جوانان به خاطر کسب این جایگاه که کمتر از قهرمانی نیست قدردانی کنند. همچنین حضور تماشاگران که در هر دیدار یاور و پشتیبان تیم بودند جای تشکر دارد.
حسن زاده افزود: تلاش کرده ام در هر تیمی که حضور دارم تاثیر گذاری محسوس داشته باشم و در آن تیم تحول ایجاد کنم و باعث خوشحالی است که با حمایت هواداران تیم و مسئولان و مدیران باشگاه و شهر توانستیم بر روی سکو قرار بگیریم.
تیم فرش آرا امسال با حامد سنایی، مسعود محمدی، سجاد سرباز، علی رستمی، صابر خوش نما، بهنام فعال، میثم ایلانلو، مجید خزایی، هادی احمدی، کمال کهندل، رحمان سارانی، سروش احمدنیا، بهمن جعفری، علی ابراهیمی، محمد عیدی، علیرضا بهلول، جواد اکبرزاده، محمد پیکان، مهدی دهقان نژاد و علی نیکنام با سرمربی گری محسن حسن زاده در رقابتها حضور پیدا کرد.
تیم فرش آرا در آخرین بازی خود در مرحله نخست لیگ برتر فوتسال با نتیجه سه بر یک تیم ارژن شیراز را شکست داد و با 47 امتیاز در رتبه سوم جدول لیگ برتر فوتسال قرار گرفت.
7507 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتسال فرش آرا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تمرین تیم ملی در تایلند: عالی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران اولین تمرین رسمی خود برای حضور مقتدرانه در دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ را در بانکوک تایلند برگزار کرد.

۱- تمرین در استادیوم «ایندور» برگزار شد، در این استادیوم ۶ هزار نفری در شهر بانکوک که میزبان مسابقات دور مقدماتی است؛ علاوه بر فوتسال، رقابت‌های والیبال، بسکتبال، بدمینتون و کنسرت‌های موسیقی در این مجموعه ورزشی برگزار می‌شود.

۲- حضور پر تعداد عکاسان و خبرنگاران در نخستین روز تمرین تیم ملی، نشان دهنده توجه رسانه‌ها به حضور مدعی اصلی قهرمانی در استادیوم ایندور بود.

۳- وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال با پوشیدن کفش مسابقه، قبل از همه بازیکنان دقایقی پا به توپ شد تا کیفیت کفپوش سالن را شخصاً بررسی کند.

۴- عوامل برگزارکننده مسابقات کماکان مشغول نصب تجهیزات تصویربرداری، بنر، توزیع کارت مسابقات و ... بودند.

۵- مسلم اولادقباد، ستاره لژیونر و مصدوم تیم ملی فوتسال زیر نظر پزشکان مشغول تمرین بود تا به بهترین فرم ممکن برای حضور در مسابقات برسد. وحید شمسایی ضمن همراهی او در لحظاتی از تمرین، به صورت جداگانه با بهترین بازیکن سال 2023 آسیا گفت‌‌و‌گو کرد.

۶- علی‌رغم سفر طولانی 22 ساعته از تهران تا بانکوک، بازیکنان بعد از استراحت صبحگاهی کاملاً پر نشاط و سرزنده تمرین کردند.

۷- اصغر قهرمانی، مربی گلرهای تیم ملی به صورت جداگانه با باقر محمدی و سعید مومنی به تمرین پرداخت. هر دو گلر تیم ملی فوتسال در تمرین امروز آمادگی فوق‌العاده‌شان را به رخ کشیدند.

۸- انجام حرکات ترکیبی، تمرین شوت‌زنی و مرور کارهای تاکتیکی از مهمترین بخش‌های تمرین امروز بود.

۹- وحید شمسایی، قهرمانی و سیامک داداشی سال 2000 در همین استادیوم با تیم ملی به عنوان قهرمانی دست یافتند و امروز ضمن مرور خاطرات آن قهرمانی، از دو هم‌بازی و دوست فقیدشان بابک معصومی و کاظم محمودی یاد کردند.

۱۰- «عالی! تمرین عالی!» این کلماتی بود که علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم با صدای بلند بعد از تمرین بازیکنان و گرم کردن خطاب به آنها گفت. تمرین بعد از سرد کردن بازیکنان، حلقه اتحاد و ذکر «یا حسین» خاتمه یافت و بازیکنان و کادر فنی به هتل محل اقامت برگشتند.

دیگر خبرها

  • آرتتا: در ماه آوریل فاصله آرسنال با بهترین تیم‌های تاریخ مشخص می‌شود
  • تاریخ‌سازی مهران غلامی برای فوتسال افغانستان
  • ایران منطقی بازی کرد/ سخت‌ترین دوره جام ملت‌ها را در پیش داریم
  • آرتتا: می‌خواهیم مقابل بایرن تاریخ‌سازی کنیم
  • آخرین تمرین ملی پوشان فوتسال پیش از شروع جام ملت‌ها
  • آخرین تمرین شاگردان شمسایی پیش از نبرد اول
  • شمسایی: افغانستان می‌تواند شگفتی‌ساز شود
  • سرمایه‌گذاری افغانستان پنج برابر ایران
  • تصویر استوری معنادار بازیکنان تیم ملی فوتسال | عکس
  • اولین تمرین تیم ملی در تایلند: عالی(عکس)