Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:16:20 GMT

اکنون باید روی صادرات کار کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۷۸۳۳

اکنون باید روی صادرات کار کنیم

اصفهان- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمان حال باید روی صادرات کار کنیم، گفت: در سال جاری در حوزه صادرات به کشورهای اطراف، چین و هند به صورت ویژه نگاه کردیم.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی پنجشنبه شب در جمع مسوولان شهرستان گلپایگان با اشاره به تولید در صنعت، افزود: دولت به اندازه ای که در خصوص وزارتخانه ها انقباضی برخورد کرد درباره تولید هم سعی برحمایت و انبساط داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: برخی از صنایع ظرفیت های بسیاری دارند که باید نیم نگاهی به صادرات آن ها داشته باشیم، اگر تقاضا را تحریک نکنیم سال های آتی با مشکل مواجه خواهیم شد.
رحمانی ادامه داد : در زمان حال فروش و بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که لازمه آن جدی گرفتن کیفیت و قیمت است، همچنین باید صادرات را برای محصولات با ظرفیت فراهم کنیم.
به گفته وی اگر صادرات در زمینه قطعه سازی صورت می گرفت اکنون رکود، خودروساز داخلی را از پای در نمی آورد همچنین سیاست های وارداتی و صادراتی به درستی تنظیم شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این شهرستان موقعیت و ظرفیت های بسیاری دارد و 134 واحد صنعتی فعال و در دست اجرا دارد همچنین اشتغال صنعتی آن 6 هزار و 283 نفر و خودرویی 2 هزار و 500 نفر است.
به گفته وی خوشبختانه توان صنعتی خوبی را در شهرستان گلپایگان شاهد هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هم افزایی در فعالیت ها تصریح کرد: برخی از فعالیت ها به شهرستان ها توسعه و تعمیم داده می شوند زیرا تمرکز زدایی به نفع نظام و از جمله سیاست های دولت است.
وی از حل مشکلات قطعه سازان خبر داد و گفت : قیمت و مشکلاتی از این قبیل که در زمینه قطعه سازی وجود دارد اصلاح خواهد شد.
رحمانی ادامه داد: قطعه سازان بیش از 400 هزار نفر اشتغال در کشور ایجاد کرده اند همچنین در این صنعت افت شدید را در تولید شاهد بودیم و زمانی که به عنوان وزیر منصوب شدم حدود 70 درصد از برنامه تولید عقب بودیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمان حال از روند نزولی قطعه سازی عبور کردیم و تولید روزانه رو به افزایش است و من از قطعه سازان خواهش کردم که کمک و حمایت کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای برنامه های اصلاحی موثر در آینده ای نزدیک در زمینه صنعت خودروسازی و قطعه سازی خبر داد.
وی با اشاره به طرح رونق تولید اظهارداشت: در این زمینه ما مصوبه دولت را اخذ کرده ایم، طرح رونق تولید پیوست قانونی است که در آن بانک ها با صنایع کوچک و متوسط به شرط تولید و داشتن بازار باید مدارا کنند.
به گزارش ایرنا، ‎وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای حضور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان و بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و معدنی، روز پنجشنبه به این استان سفر کرد.
9913/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دولت صادرات كشورها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد

ونزوئلا با بازگشت تحریم‌های نفتی روند استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت نفتی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون و کاراکاس، سه منبع مطلع از طرح استفاده احتمالی ونزوئلا از ارزهای دیجیتال در تجارت نفت اعلام کردند: به‌دنبال احتمال بازگشت تحریم@های آمریکا علیه کاراکاس، شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) در نظر دارد استفاده از ارز دیجیتال را در صادرات نفت خام و سوخت افزایش دهد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده هفته گذشته به مشتریان و شریکان پدوسا تا ۳۱ ماه مه ۲۰۲۴ مهلت داد تا معاملات نفتی خود با ونزوئلا را به‌دلیل متعهد نبودن کاراکاس به تعهدهای انتخاباتی، متوقف کنند.

این اقدام افزایش تولید و صادرات نفت ونزوئلا را دچار مشکل می‌کند زیرا شرکت‌های خارجی باید منتظر مجوزهای جداگانه ایالات‌متحده برای تجارت نفتی با ونزوئلا باشند.

پدوسا از سال گذشته میلادی در تجارت نفتی خود به‌تدریج به استفاده از ارز دیجیتال «تتر» که ارزش آن با دلار آمریکا مرتبط است، روی آورد. 

منابع مطلع اعلام کردند که ونزوئلا با بازگشت تحریم‌های نفتی به این روند شتاب می‌بخشد، اقدامی که از ریسک مسدود شدن درآمدهای فروش در حساب‌های بانک‌های خارجی به‌دلیل فشارهای واشینگتن می‌کاهد.

پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا، هفته گذشته به رویترز گفته بود: بر اساس آنچه در قراردادها آمده است، از ارزهای مختلفی استفاده می‌کنیم.

صادرات نفت ونزوئلا در دوران تله‌چیا افزایش یافته است و با مجوزهای ایالات‌متحده برای فروش، صادرات نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه مارس به ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح در چهار سال اخیر به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت