Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:53:50 GMT

رییس جدید دادگاه عالی پاکستان سوگند خدمت یاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۸۲۴۴

رییس جدید دادگاه عالی پاکستان سوگند خدمت یاد کرد

اسلام آباد - ایرنا - «آصف سعید کهوسه» بیست وششمین رییس دادگاه پاکستان(قوه قضاییه) که اخیرا از سوی رییس جمهوری این کشور به این مسوولیت منصوب شده، امروز (جمعه) در کاخ ریاست جمهوری سوگند خدمت یاد کرد.

به گزارش ایرنا، «میان ثاقب نثار» رییس سابق دادگاه عالی پاکستان روز گذشته (پنجشنبه) بازنشسته شد و کهوسه از امروز به عنوان رییس جدید دادگاه عالی پاکستان فعالیت خود را آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیین سوگند رییس جدید دادگاه عالی پاکستان با حضور عمران خان نخست وزیر، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، اسد قیصر رییس مجلس ملی و جمعی از قضات دادگاه ها و مقامات عالیرتبه نظامی و سیاسی کشور در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد.
میان ثاقب نثار رییس سابق دادگاه عالی پاکستان، کار خود را به عنوان قاضی از 22 می سال 1998 آغاز کرد و 12 سال بعد به عنوان یکی از قضات دادگاه عالی پاکستان انتخاب شد.
وی از سی ویکم دسامبر سال 2014 فعالیت خود را به عنوان بالاترین مقام قضایی پاکستان شروع کرد و طی 747 روز موفق شد تعداد پرونده هایی را که از سوی این دادگاه بررسی مورد بررسی قرار می گرفت، به 40 هزار و 540 پرونده یعنی 10 هزار و 136پرونده بیش از مسوول پیشین برساند.
او با رد صلاحیت «جهانگیرترین» عضو ارشد حزب تحریک انصاف نشان داد که با هیچ کدام از احزاب سیاسی لابی تشکیل نداده و پیگیری را متعلق به همه می داند.
میان ثاقب نثار در دوران مسوولیت به پرونده های مهمی ورود کرد، «نواز شریف» نخست وزیر پیشین پاکستان را رد صلاحیت کرده و به زندان انداخت، «شهباز شریف» رییس کنونی حزب نواز را نیز به سرنوشت برادرش دچار ساخت.
«پرویز مشرف» رییس جمهوی پیشین پاکستان از ترس وی حاضر به بازگشت به کشور نشد و «اسحاق دار» وزیر پیشین خزانه داری پاکستان از بیم پیگیری های او حاضر نیست به پاکستان بازگردد.
پیش از این، وزارت قانون و دادگستری پاکستان نام کهوسه را به عنوان نامزد برای سمت ریاست دادگاه عالی پاکستان برای رییس جمهوری ارسال کرده بود و «عارف علوی» رییس جمهوری نیز با انتصاب وی موافقت کرد.
کهوسه 21 دسامبر 1954 در شهر 'دیره غازی خان' ایالت پنجاب پاکستان متولد شد. وی دوره اولیه آموزش را از منطقه بومی کسب کرد.
وی پس از آن به شهر لاهور رفت و در دانشگاه پنجاب مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرد، کهوسه پس از گذراندان دوره حقوق در لندن توانست مجوز وکالت را در سال 1976 از انگلیس کسب کند.
کهوسه طی چهار سال بیش از 11 هزار پرونده را حل و در پرونده اسناد پاناما گیت، 'نواز شریف' را سلب صلاحیت کرد.
آساق ** 6125 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگاه عالي پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی: حکم دادگاه فدرال آرژانتین درمورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • (ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی