Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@04:15:16 GMT

60درصد ظرفیت سدهای حوضه کارون پر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۸۴۶۲

به گزارش ایرنا، کیامرث حاجی زاده پنجشنبه شب در نشست ستاد بحران خوزستان در بخش شعیبیه شوشتر گفت: بارش های بی سابقه در استان خوزستان باعث افزایش دبی ورودی رودخانه ها به سدهای دز،کرخه ، جراحی و مارون شده و حدود 60درصد ظرفیت خالی سدهای حوضه کارون نیز پر شده است.
وی با اشاره به رها سازی آب سد دز افزود:یکی از مناطقی که در سال 95تحت تاثیر سیلاب رودخانه دز قرار گرفت روستاهای غرب بخش شعیبیه شهرستان شوشتر بود که خسارت های زیادی به زیرساخت ها،مزارع و واحدهای مسکونی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد:در همین راستا اقداماتی از سال 96برای ترمیم سیل بندهای این بخش شروع شد و در یک ماه اخیر این کار شدت بیشتری به خود گرفت.
وی گفت:ستاد مدیریت بحران شهرستان از روز گذشته در این شهرستان فعال شده و تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی پیش بینی شده است.
مدیر کل بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه خطر در این مقطع زمانی فعلا دفع شده است ادامه داد: خروجی آب رودخانه دز ظهر امروز به یک هزار و200متر مکعب رسید اما با پایین آمدن ورودی آب سد این میزان به کمتر از هزار متر مکعب رسیده است.
فرماندار شهرستان شوشتر نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: خانوارهای برخی روستاها که در معرض سیلاب بودند با تلاش نیروهای امدادی به محلی ایمن منتقل شدند.
حسین پنبه دانه پور افزود: تمام تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان مقابله با سیلاب احتمالی و جلوگیری از آب به مزارع و روستاها می باشد.
رییس ستاد بحران شهرستان شوشتر ادامه داد:تا زمان دفع خطر سیلاب نیروهای امدادی و دستگاهای خدمات رسان در این بخش مستقر هستند و ترمیم نقاط آسیب پذیر سیل بند این بخش با بیش از 30دستگاه راهسازی و ماشینهای سنگین در حال انجام است.
طغیان رودخانه دز و باز کردن دریچه های سد دز در فروردین سال 95باعث وقوع سیلاب در اندیمشک ، دزفول، شوش و شوشتر شد که سیلاب در بخش شعیبیه شوشتر بیشترین خسارت را برجای گذاشت.
شعیبیه از توابع شوشتر، با جمعیت 22 هزار نفر ، 58 روستا دارد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد در جلسه  ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران شهرستان یزد گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ضرورت داشت ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط و خدمات رسان برگزار و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آید.

وی افزود: برای به حداقل رساندن خسارت احتمالی بارش‌های پیش رو به شهروندان و زیرساخت‌ها شهری، هماهنگی بین بخشی برای هم پوشانی خدمات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه و سوابق مدیران در سال‌های گذشته نسبت به حوادث احتمالی برنامه ریزی انجام و کشیک‌هایی برای آمادگی دستگاه‌ها و نیرو‌های خدماتی برای ۴۸ ساعت آینده در نظر گرفته شده است.

مدرسی خاطر نشان کرد: با تشریح خدماتی که لازم است رقم بخورد و با ظرفیت دستگاه‌هایی که وجود دارد، ان شاء الله شاهد بارش‌های پرخیر و برکت و بدون حادثه باشیم. 

تعطیلی تمامی کمپ‌های کویرنوردی و دیگر تفرجگاه‌های خارج از شهر که در مسیر احتمالی سیلاب است و اطلاع رسانی سازمان جهادکشاورزی به دامداران و کشاورزان برای آمادگی و مقابله با خسارات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت