Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا گفت که نمی‌گذارد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با هواپیمای نظامی به افغانستان برود، چون دولت تعطیل است.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، این اقدام از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تلافی اختلاف نظر میان رهبران دموکرات و جمهوری خواه صورت گرفته که باعث شده تا مساله تعطیلی دولت که نزدیک است یک ماهه شود، لاینحل باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اکثریت دموکرات قرار بود به افغانستان برود که ترامپ گفت اجازه نمی‌دهد هواپیمای نظامی که پلوسی قرار بود از آن برای سفر به افغانستان استفاده کند، پرواز کند.

یکی از مقام‌های کاخ سفید گفت: دولت با نیروی هوایی و وزارت دفاع دست به یکی کرد و حق داشتن هواپیمای نظامی را از رئیس مجلس نمایندگان گرفت.

کاخ سفید نامه ترامپ به پلوسی را یک روز پس از آن منتشر کرد که رئیس مجلس نمایندگان به ترامپ پیشنهاد کرد سخنرانی سالانه‌اش را تا زمان حل مساله تعطیلی دولت به تعویق بیندازد؛ این سخنرانی قرار است اواخر ماه جاری انجام شود.

ترامپ روز پنجشنبه به پلوسی نوشت: به دلیل تعطیلی دولت، متاسفم که باید به شما اطلاع دهم سفرتان به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق می‌افتد. زمانیکه تعطیلی دولت حل شد، این سفر هفت روزه را یک بار دیگر برنامه ریزی می‌کنیم.

بعدا سخنگوی پلوسی گفت که توقف در بروکسل تنها برای استراحت خلبان است و مصر در دستور سفر پلوسی نیست. همچنین با وجود اینکه افغانستان یکی از کشورهایی بود که پلوسی قصد داشت به آنجا برود، اما ترامپ گفت که پلوسی می‌تواند با پرواز تجاری به آنجا سفر کند.

ترامپ برای پلوسی نوشت: اگر می‌خواهید به سفر خودتان برسید،‌ با پرواز تجاری بروید این امتیاز برای شماست.

رئیس جمهوری آمریکا به وزارت دفاع دستور داده که از هواپیماهای نظامی برای پشتیبانی سفر پلوسی استفاده نکند که شامل حمل و نقل هوایی و شرایط ویژه امنیتی می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است