Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@13:25:59 GMT

تهران؛ امن‌ترین پایتخت جهان است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۸۸۰۶

تهران؛ امن‌ترین پایتخت جهان است

خبرگزاری میزان- فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفت: امروز با اشراف بر داده‌ها و اطلاعات به دست آمده با افتخار عنوان می‌کنیم که تهران امن‌ترین پایتخت در میان پایتخت‌های سایر کشور‌های جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در "مجمع خیرین امین" (امنیت ساز)، امنیت را امری مهم برشمرد و گفت: امنیت بسترساز است و امروز همه ما بر آن واقف هستیم که امور جامعه به امنیت وابستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به شرایط فعلی حوزه کاری پلیس پایتخت، در رسیدگی به امور اجتماعی و انتظامی شهر تهران، افزود: در حال حاضر، روزانه ۴۷ تا ۵۰ هزار شهروند به یگان‌های انتظامی در سطح پایتخت مراجعه می‌کنند و این آمار بدون احتساب تعداد متهمان و متخلفان است.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما نقطه اتکا در همه بخش ها، مردم هستند و در حوزه امنیت نیز رویکرد نیروی انتظامی، "مردم محوری" است.

رئیس پلیس پایتخت، تصریح کرد: امروز با اشراف بر داده‌ها و اطلاعات به دست آمده با افتخار عنوان می‌کنیم که تهران امن‌ترین پایتخت در میان پایتخت‌های سایر کشور‌های جهان است.

سردار رحیمی، تصریح کرد: از جمله پیشرفت‌های قابل توجه پلیس در امور انتظامی مهار و کاهش چشمگیر آمار سرقت است و پلیس پایتخت به مدد تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و ماموران پلیس‌های تخصصی موفق شده سرقت‌های خشن را به میزان زیادی کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه امنیت بیش از هر حوزه دیگری نیازمند خیرین است، عنوان داشت: به علت پیچیدگی و چند بعدی بودن امنیت، این مسئله به همه افراد با هر تخصصی، نیازمند است.

این مقام انتظامی، امنیت را نیازمند نخبگان نیز دانست و بیان داشت: نخبگان با خلاقیت خود، فرآیند‌ها و رویه‌های حوزه امنیت را اصلاح و به روز می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به اینکه امنیت، نیازمند هنرمندان در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، سینما، تئاتر، انیمیشن و ... است، بیان داشت: هنرمندان با هنر خود، احساسات مردم را برمی انگیزند و آن‌ها را تشویق می‌کنند تا در جامعه، رفتار مسئولانه داشته باشند.

وی امنیت را همچنین نیازمند اساتید و مربیان خیر، برشمرد و گفت: این قشر از جامعه با دانش خود، تولید علم و گفتمان سازی می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه امنیت نیازمند اصحاب رسانه برای افزایش احساس امنیت مردم است، خاطر نشان کرد: امنیت نیازمند خیرین سازندگی است که باور داشته باشند، زیرساخت‌های فیزیکی حوزه امنیت، مهمتر از حوزه‌های دیگر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تهران پایتخت پلیس رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 6086906

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است