Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:23:02 GMT

جنگنده سوخو ۳۴ روسیه از رادار محو شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۸۸۹۶

جنگنده سوخو ۳۴ روسیه از رادار محو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسپوتنیک از محو شدن یک جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه از رادار در شرق دور روسیه خبر داد.

این درحالی است که روسیاالیوم گزارش داد: اخباری درباره ساقط شدن دو جنگنده سوخو۳۴ در شرق روسیه مخابره شده است.

در حال تکمیل..

کد خبر 4516257.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگنده روسیه سوخو 34

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آزمایش فناوری هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند که به شناسایی اهداف در میدان نبرد با استفاده از فیلم‌های پهپاد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته این رسانه آمریکایی، تحقیقات در مورد این فناوری که «پروژه ماون» (Project Maven) نام دارد، ابتدا به‌عنوان یک قرارداد دولتی توسط گوگل شش سال پیش انتخاب شد.

با این حال، پس از مخالفت مهندسان و کارمندان که نمی‌خواستند در ساخت ابزار هوش مصنوعی برای استفاده نظامی شرکت کنند، این غول فناوری از این پروژه که توسط سایر پیمانکاران انتخاب شد، کنار رفت.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، اکنون، این فناوری در خط مقدم اوکراین در حال آزمایش است، آن هم در شرایطی که افسران غربی و اوکراینی، همراه با برخی از پیمانکاران نظامی ارشد سیلیکون ولی، «در حال بررسی راه‌های جدید برای یافتن و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های روسیه هستند.»

تاکنون، نتایجی که از این آزمایش گزارش شده، «مختلف» است. در حالی که پروژه ماون به فرماندهان اجازه می‌دهد تا حرکات نیروهای روسی را شناسایی کرده و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی گام‌های بعدی خود استفاده کنند، ظاهرا آوردن «داده‌های قرن بیست و یکم به سنگرهای قرن نوزدهم دشوار بوده است.»

به گفته تایمز، یکی از موانع اصلی این است که به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش آمریکا تنها می‌تواند بدون ارائه جزئیات دقیق هدف‌گیری، «تصویری از میدان نبرد» را به اوکراینی‌ها ارائه کند.

با توجه به توانایی روسیه برای انطباق سریع با فناوری‌های مورد استفاده طرف اوکراینی، مشخص نیست که آیا فناوری جدید اصلا می‌تواند مسیر درگیری را تغییر دهد یا خیر. این نشریه آمریکایی می‌گوید: «وقتی فناوری جدید با وضعیت اسفناک جنگ خندق‌های قدیمی روبرو می‌شود، نتایج به ندرت آن چیزی است که برنامه‌ریزان پنتاگون انتظار داشتند.»

با این وجود، جنگ اوکراین همچنان در ذهن مقامات آمریکایی «حکم رگه طلا برای ارتش آمریکا» را دارد و محل آزمایش فناوری‌هایی است که به سرعت در حال تکامل هستند.

ژنرال «کریستوفر تی. دوناهو» که فرماندهی لشکر ۱۸ هوابرد ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد، به نیویورک‌تایمز گفت: «در نهایت، اینجا (اوکراین) آزمایشگاه ما شد.»

به گزارش راشا تودی، در همین حال، روسیه بارها دخالت فزاینده آمریکا در این جنگ را محکوم کرده است. مسکو آن را به‌عنوان یک جنگ نیابتی توصیف می‌کند که توسط واشنگتن و شرکای آن انجام می‌شود و از اوکراینی‌ها به عنوان «گوشت دم توپ» برای پیشبرد منافع غرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • تصاویری از لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراینی در باند فرودگاه | ویدئو