Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@04:34:36 GMT

برف و باران در 16 استان+نقشه

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۸۹۲۸

برف و باران در 16 استان+نقشه

فردا بارندگی در شرق دریای خزر، شمال شرق کشور و به صورت پراکنده در دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور ادامه خواهد داشت. آفتاب‌‌نیوز : امروز بارش در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری دارد.

در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارش باران، رعدو برق و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فردا بارندگی در شرق دریای خزر، شمال شرق کشور و به صورت پراکنده در دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

سامانه بارشی روز یکشنبه از شمال شرق کشور خارج می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز از بارش باران و برف در محورهای کشور خبر داد و به رانندگان توصیه کرد که با توجه به ادامه بارش‌ها تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی شاهد بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی در استان‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و محورهای مریوان – سنندج، سقز - بانه در استان کردستان، محورهای پونل-خلخال، اسالم-خلخال و ماسوله در استان گیلان، محورهای شاهرود – توسکستان، آزادشهر – شاهرود، جنگل گلستان در استان گلستان، محور قوچان-درگز در استان خراسان رضوی، محورهای نورآباد – کرمانشاه، نورآباد – همدان و کوهدشا – پلدختر و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و کیاسر سمنان استان مازندران هستیم. همچنین  تردد از محورهای آذربایجان شرقی، توسکستان-شاهرود، آزادشهر-شاهرود استان گلستان، کیاسر-سمنان در استان مازندران، زنجان-طارم استان زنجان و محور پونل – خلخال استان گیلان با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی در ادامه با اشاره به بارش باران در برخی از محورهای کشور نیز گفت: بارش باران نیز در محورهای استان آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، خوزستان، ایلام، زنجان، لرستان، مرکزی، مازندران، همدان، کرمانشاه، کردستان و گلستان مشاهده می‌شود و طبق آخرین گزارش‌های دریافتی نیز مه گرفتگی همراه با کاهش دید در اکثر محورهای استان آذربایجان غربی، اردبیل، مرکزی، مازندران و گلستان مشاهده می‌شود.

سرهنگ رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از محورها به علت بارش برف و کولاک مسدود هستند و تلاش برای بازگشایی‌ آن‌ها ادامه دارد گفت: محورهای قوچان-درگز و زنجان-تهم از صبح امروز به علت بارش برف و کولاک مسدود شدند و عوامل مربوطه در حال تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا افزود: ترافیک در اکثر محورهای کشور روان است و توصیه می‌کنیم که رانندگان برای تردد از محورهای برفی تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برف و باران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه

آفتاب‌‌نیوز :

این سامانه بارشی مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

در روز جمعه استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال‌وبختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در روز شنبه شاهد فعالیت این سامانه خواهند بود.

برای روز یکشنبه فعالیت سامانه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز دوشنبه نیز سامانه بارشی یاد شده استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس را در بر خواهد گرفت.

از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.شف

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • بارش باران در جاده‌های ۹ استان
  • بارش سنگین باران و جایر شدن سیلاب| سد خیرآباد نیکشهر سرریز کرد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها
  • بارش باران و طغیان رودخانه ۳ جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟