Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:09:03 GMT

علت گرانی گوشت قرمز چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۸۹۹۹

طی ماه‌های اخیر قیمت گوشت قرمز روند صعودی به خود گرفته است و بازار این ماده پروتئینی را نابه سامان کرده است. ناطقان: قیمت گوشت قرمز در بازار تمام رکورد‌های گذشته خود را شکسته است و در واحد‌های صنفی هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه با قیمت ۸۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

طی ماه‌های اخیر قیمت گوشت روند صعودی به خود گرفت و بدون توقف به رقم فعلی در بازار رسید مردم برای خرید به سختی افتادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته فعالان این بخش عمده دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل قاچاق دام است که به صورت گسترده از مرز‌های غربی و جنوبی به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در این باره پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره دلایل گران شدن گوشت قرمز گفته بود: کمبود دام در میادین به واسطه قاچاق موجب شده تا دام برای کشتار کم شود و به واسطه این موضوع قیمت‌ها افزایش یابد.

به گفته وی؛ به دلیل به صرفه بودن قاچاق، دام‌ها به صورت گسترده از کشور خارج می‌شوند و این مسئله موجب نابسامانی بازار گوشت قرمز شده است.

منصور پوریان رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده نیز قاچاق را عامل اصلی افزایش قیمت گوشت عنوان کرد و گفت: قاچاق دام موجب افزایش ۴۵ درصدی قیمت گوشت قرمز شده است.

رئیس مجمع صادرکنندگان دام گفت: تغییرات نرخ ارز در سال جاری انگیزه و جذابیت بیشتری برای خروج دام زنده بصورت قاچاق از مرز‌ها را فراهم کرده است.

اما از طرفی معاون وزیر جهادکشاورزی علت افزایش قیمت گوشت قرمز را وجود دلالی عنوان کرده و گفت: مشکل خاصی در تامین گوشت قرمز وجود ندارد و تولید آن هم تغییری نسبت به گذشته نداشته است.

در حالی روند بازار گوشت قرمز در وضعیت نابسامانی قرار دارد که دولت برای کنترل بازار اقدام به واردات گوشت قرمز و عرضه آن در بازار کرده تا شاید بتواند تب تند قیمت را کاهش دهد و حتی در جدیدترین اقدام عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از واردات دام زنده برای تنظیم بازار خبر داد و گفت: هفته‌ای ۵۰۰۰ تن دام زنده کوچک از فرودگاه پیام وارد و ۲۴ ساعت بعد کشتار و توزیع می‌شود.

با توجه به اقداماتی که دولت برای واردات گوشت قرمز انجام داده است باید به در انتظار این بود که بازار گوشت قرمز چه زمانی به سامان خواهد رسید و آیا واردات در این باره راهگشا خواهد بود یا همچنان روند صعودی قیمت گوشت قرمز ادامه خواهد داشت. منبع: میزان برچسب ها: گرانی ، گوشت قرمز ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گرانی گوشت قرمز بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول