Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌ های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور گفت: تاسیس موسسات و خانه های قرآنی در کشور دستاورد مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، مرتضی طلایی عصر پنجشنبه در همایش مدیران قرآنی استان کرمان در سالن سینما آزادی شهر سرچشمه افزود: موسسات قرآنی با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در کشور تأسیس شدند و در واقع این موسسات پشتوانه نظام، انقلاب اسلامی و حافظ خون شهدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه امنیت موجود در کشور را مرهون فداکاری و جانفشانی های شهدا از جمله شهدای مدافع حرم هستیم تصریح کرد: جامعه خیرین قرآنی باید راه اندازی شود و با پشتوانه و کمک های مالی مردمی اداره شود و دولت بحث مشکلات بیمه ای فعالان قرآنی و نیز مشکلات مالیات موسسات قرآنی را حل کند.
طلایی خاطرنشان کرد: مسئولان موسسات قرآنی برای فرهنگ ترویج قرآنی، قرآن را خانواده محور و مسجد محور کنند.
وی بیان کرد: در حوزه مدیریت موسسات و تشکل ها باید توجه کرد که مخاطبین آنها، متولدین دهه های 80 و 90 هستند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه در شبکه های اجتماعی بیش از 50 درصد از جامعه ما که بیشتر از نسل جوان و نوجوان هستند حضور دارند و سرانه حضور این افراد به طور میانگین یک ساعت و 40 دقیقه است.
وی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی به عنوان الگوی اجتماعی نقش اصلی خود را ایفا کند بیان کرد: اندیشه و تفکر مسجد محوری ملاک برای جامعه قرآنی باشد و در دوره حاضر می توان هر خانواده را به کانون قرآن تبدیل کرد.
طلایی عنوان کرد: از موبایل که یک رسانه است برای گستردگی فعالیت های قرآنی می توان استفاده کرد.
وی افزود: در کنار مشکلات اقتصادی مبادا فعالیت های حوزه قرآنی تحت تاثیر توطئه های شوم دشمن قرار گیرد لذا امروز هر موسسه قرآنی می تواند یک قرارگاه فرهنگی باشد.
** پیگیر بیمه فعالان‌ قرآنی استان کرمان هستیم
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به وجود مشکلات عدیده در حوزه قرآنی گفت: فعالان این عرصه باید بیمه شوند و پیگیر این موضوع از صندوق اعتباری قرآن و عترت هستیم.
محمدرضا علیزاده افزود: مجتمع مس سرچشمه حامی فرهنگ و هنر است که جای قدردانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از تلاش ها در حوزه های فرهنگی و قرآنی، گسترش فعالیتهای قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی و جامعه است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اتحادیه موسسات قرآنی در استان کرمان از سال 96 تاسیس شد و ما نیز پشتیبان این اتحادیه هستیم.
** 180 موسسه رسمی قرآنی در استان کرمان وجود دارد
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان کرمان نیز در این همایش گفت: 180 موسسه رسمی قرآنی و 450 خانه قرآنی شهری و روستایی در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.
محمدعلی مشهدی اظهار داشت: استان کرمان بیشترین موسسات قرآنی را در بین دیگر استانهای کشور داراست.
وی بیان کرد: با توجه به این ظرفیت بالا در حوزه های تربیت حافظانی همچون سعید شاهرخی، آموزش، تفسیر و دیگر زمینه های قرآن آموزی می تواند کمکی به جامعه فرهنگی و دینی جامعه باشد تا بر مشکلات فایق آییم.
مشهدی خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه ما پس از تأسیس این اتحادیه در استان کرمان که در سال 96 تأسیس شد شناساندن جایگاه این اتحادیه به اهالی فرهنگ و قرآن این استان است.
وی ادامه داد: طبق گفته ها 70 درصد بودجه های قرآنی کشور در لایحه بودجه 98 کم شده که معضل است در حالی که در برخی بخش های مختلف با توجه به تورم و مسائل گرانی بودجه ها بیشتر شده است.
مشهدی به مالیات بخش ها و موسسات قرآنی اشاره و عنوان کرد: در بند 'ل' ماده 139 قانون مالیاتی کشور آمده موسسات فرهنگی و آموزشی از مالیات معافند اما هنوز بحث مالیات موسسات قرآنی در کشور جا نیفتاده و در برخی استانها مثل استان کرمان به صورت سلیقه ای عمل می شود و به قانون عمل نمی شود.
** سرانه مطالعه قرآن در کشور سه ساعت و هفت دقیقه است
عضو فراکسیون عترت و قرآن هم گفت: سرانه مطالعه قرآن در کشور برای هر فردی سه ساعت و هفت دقیقه است.
احمد انارکی محمدی افزود: برگزاری برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی و قرآنی توسط مس افتخار منطقه رفسنجان است.
انارکی محمدی بیان کرد: وضعیت دشواری که در کشور وجود دارد ناشی از هجمه های دشمن علیه ایران در عرصه های مختلف است.
وی گفت: اگر بخواهیم در برابر دشمن استقلال داشته باشیم و در برابر هجمه های آنها بایستیم باید به برنامه های قرآنی اهمیت ویژه داد.
وی ادامه داد: با گذشت هزار و 400 سال از زمان پیامبر گرامی اسلام، امروز سلفی ها در مکه و مدینه هزینه هایی که در بخش های فرهنگی و فعالیت های علیه اسلام ناب محمدی انجام می دهند با هزینه های ما قابل مقایسه نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه چهار درصد از کل بودجه عمومی به بودجه فرهنگی اختصاص داده می شود اما با وجود همه آسیب های اجتماعی موجود در کشور، کاهش بودجه های فرهنگی در آینده اثرات مخرب خودش را نشان می دهد.
وی با اشاره به کاهش بودجه های فرهنگی در کشور افزود: بیشترین هزینه ها و بودجه های کشوری به سمت هزینه های جاری می رود لذا در باب هزینه های فرهنگی و قرآنی پیگیری خواهیم کرد.
رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسسات قرآني دستاورد انقلاب رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۹۶ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص گزارش وضعیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی در کشور بیان کرد: اخیراً خبری با عنوان «نتایج ضعیف دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی موضوعی کیو- اس ۲۰۲۴» منتشر شده که در آن به گزارشی از جدیدترین نتایج نظام رتبه‌بندی موضوعی «کیو-اس» پرداخته شده است.

وی افزود: در این تحلیل صرفا به جنبه‌های منفی این گزارش، مبنی بر کاهش رتبه موضوعی برخی دانشگاه‌های برتر ایران در تعدادی از حوزه‌ها و رشته‌های علمی دانشگاهی اشاره شده است. این در حالی است که طبق همین گزارش، رتبه کلی همه دانشگاه‌های برتر ایران طی چهار سال گذشته به طور مستمر بهبود یافته و تنزل جایگاه دانشگاه‌های کشور تنها در رشته‌ها و حوزه‌های اشاره‌ شده است، که البته نیاز به بررسی علل و عوامل و توجه جدی دارد.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه برخی عوامل اثرگذار بر وضعیت دانشگاه‌های ایران در نظام‌رتبه‌بندی «کیو-اس» از جمله تأثیر حوزه‌های علوم داده و هوش مصنوعی که به تازگی در این رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفته‌اند، سیاست‌های دانشگاه‌های رقیب در منطقه و جهان و تأثیر کاهش اقبال دانش‌آموزان به حوزه‌های علوم پایه و مهندسی بر تنزل جایگاه دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها، و مشکلاتی که دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های زیرساختی، تأمین منابع و ارتباطات بین‌المللی با آنها مواجه هستند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پایان، ضمن تأکید بر ضرورت حضور دانشگاه‌های برتر کشور در رقابت‌های بین‌المللی و بالاخص حفظ و ارتقاء جایگاه آنها در رتبه‌بندی‌های مهم، مقرر شد با توجه به اهمیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در داخل کشور در ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی آنها و ایجاد امکان حمایت ویژه از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برتر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف شود تا بر اساس ماده ۴ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تهیه طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور، با ملاحظه نقش تمامی بازیگران اصلی این عرصه تسهیل کند و این طرح را برای تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارسال کند.

کد خبر 6080815

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه