Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@11:43:44 GMT

نیازی به واردات سیب و کیوی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۹۲۴۵

نیازی به واردات سیب و کیوی نداریم

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مجتبی شادلو با بیان اینکه مباحث مطرح شده درباره کمبود سیب درختی و کیوی برای شب عید و نیاز به واردات این محصولات صحت ندارد، افزود:تولید سیب درختی نسبت به سال گذشته حدود ٣٠ تا ٤٠ درصد کاهش داشته با این حال همچنان بیش از ٤٠ درصد محصول مازاد بر نیاز داریم که باید صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بخاطر تولید زیاد، قیمت سیب درختی بسیار کاهش یافت، گفت: امسال هم هزینه تمام شده تولید بسیار بالا رفته و هم جو روانی ناشی از سرمازدگی بر شرایط بازار بی تاثیر نبوده است که البته این جو واقعی نیست.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه میوه بیشتر از چیزی که دولت نیاز دارد آماده تحویل به مسئولان است، ادامه داد: البته دولت برای خرید دستورالعمل خاصی دارد که محصولات تحویلی باید در همان چارچوب باشند.

شادلو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال صادرات کیوی به دلیل وضعیت بازارهای هدف، شرایط بازار ارز و ... حدودا دو برابر سال گذشته بود، گفت: این درحالی بود که تولید این میوه حدود ٢٠ درصد افت داشته است.

وی افزود: مسیولان باید شرایط بازار را رصد کنند و اگر مشکلی وجود داشت صادرات کیوی را محدود کنند اما این اقدام باید کنترل شده و درست انجام شود چون ما به بازارهای صادراتی نیاز داریم . باغات کیوی در حال گسترش است و بخشی از این محصولات باید صادر شود.

شادلو در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: نمیتوان انتظار داشت قیمت محصولات کشاورزی در یک حدود ثابت بماند اما نرخ باقی کالاها چندبرابر شود، اگر نهاده های تولید را به نرخ گذشته در اختیار کشاورزان قرار دهند کشاورز نیز محصولش را به نرخ سابق و بدون تغییر قیمت تحویل می دهد.

وی با بیان اینکه قیمت سیب درختی در مراکز عمده فروشی دو سال قبل کیلویی ٤ تا ٧ هزارتومان بوده است، افزود: امسال نیز قیمت این کالا در همین حدود است.

شادلو با اشاره به اینکه در صورتی که سیب وارد شود آن را به سه برابر قیمت محصول داخلی عرضه خواهند کرد،گفت:پارسال قیمت سیب داخلی در مراکز عمده فروشی بین ٣ تا ٤ هزارتومان بود قیمت هرکیلوگرم سیب سبز فرانسوی ٢٨ هزارتومان بود.

وی تصریح کرد:تجربه نشان داده وقتی تولید داخل آسیب می بیند، ورود تعزیرات، واردات و ... نمی تواند در تنظیم بازار موثر باشد بنابراین باید تا جایی که می توانیم تولید داخل را حمایت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کیوی میوه شب عید سیب درختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ابراهیم کاویانی از صادرات ۲ هزار و ۳۰۰ تن کیوی از شهرستان عباس آباد به خارج از کشور در فروردین ماه امسال خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: فروردین ماه امسال ۲ هزار و ۳۰۰ تن محصول کیوی به ارزش ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از این شهرستان به خارج کشور صادر شد که ارز آوری خوبی برای کشور داشت.

وی با بیان اینکه این مقدار محصول به کشور‌های روسیه، امارات، ازبکستان، هندوستان، پاکستان و کویت صادر شد، گفت: روند صادرات کیوی همچنان از این شهرستان به خارج کشور با شتاب خوبی در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • ۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند