Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران همسایه عراق و یکی از بزرگترین شرکای تجاری این کشور است که باعث می‌شود کار آمریکا برای مجاب کردن عراق به اجرای تحریم ها علیه ایران سخت تر شود. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ اقتصادی صنعت و تجارت نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ان پی آر، پس از این که پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به عراق رفت تا این کشور را تشویق به توقف تجارت با ایران کند، یک هیئت ایرانی برای شرکت در یک کنفرانس تجاری وارد عراق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کشور عمیقاً درگیر تجارت هستند .
پمپئو در بازدید از عراق رهبران این کشور را تحت فشار قرار داد تا از تحریم‌های تجاری علیه ایران تبعیت کنند ولی ایران همسایه عراق و یکی از بزرگترین شرکای تجاری این کشور است که باعث می‌شود تحریم‌ها برای عراق سخت‌تر شوند .
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس تجاری عراق گفت:« روابط تاریخی عمیقی بین ایران و عراق وجود دارد و امروز این روابط قوی تر هم شده اند. هیچ کس نمی تواند آنها را بشکند».
وی پیشنهاد داد که تاجران عراقی بدون ویزا وارد ایران شوند تا تعداد مناطق معاف از عوارض گمرکی افزایش یابد و سرمایه‌گذاری بیشتری در صنعت نفت و گاز عراق صورت گیرد. هدف تحریم های آمریکا که در نوامبر اجرایی شد بخش نفت، بانکداری و کشتیرانی ایران است. کاخ سفید اعلام کرد هدف اصلی تحریم ایران مذاکرات دوباره در مورد برنامه هسته ای این کشور و محدود کردن آن است .
عراق و ایران سالانه 12 میلیارد دلار تجارت با هم دارند. عراق به آمریکا اعلام کرده که به برق و گاز طبیعی ایران نیاز دارد و نمی‌تواند به سرعتی که آمریکا می‌خواهد جایگزینی برای آن پیدا کند. عراق تقاضای معافیت از تحریم‌های ایران را داشت و آن را دریافت کرد .
مواد غذایی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار ندارند ولی چون انتقال پول به ایران منع شده تمام شرکت ها تحت تاثیر قرار می گیرند. محصولات گروه تولیدی غذای ایرانی سولیکو در تمام سوپرمارکت های عراق یافت می‌شود. رضا ناطقی، مدیر این شرکت گفت:« 1500 عراقی در کارخانه مواد غذایی و مراکز توزیع کار می کنند. این تحریم ها ممکن است توسعه کار را کند ولی جلوی آن را نمی گیرد» .
یکی دیگر از افرادی که در این کنفرانس حضور داشت، یک تاجر عراقی بود که برای یک شرکت ساختمانی ایرانی کار می‌کرد. شرکت او پروژه های زیربنایی در جنوب عراق دارد .
او گفت که می توان راه حلی برای اکثر ممنوعیت‌های تجاری پیدا کرد. در عراق سیستم بانکداری قانونی تحت شعاع رونق تجارت با انتقال های غیر قانونی پول قرار گرفته است. سیستم بانکی غیر قانونی در عراق بسیار بزرگتر ، توانمند تر و سریع تر از سیستم بانکی قانونی است .

نقش مهم عراق در خنثی سازی تحریم‌های آمریکا علیه ایرانظریف: رابطه ما با بغداد مانند برخی کشورها تصنعی نیست که بخواهیم پنهانی وارد عراق شویم

انتهای پیام/76

R7586/P/S7,78,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران

وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر سر گسترش تحریم‌ها بر صنایع پهپادی و موشکی ایران به توافق رسیدند. قرار است مسئول سیاست خارجی اتحادیه فهرستی مشخص از این تحریم‌ها آماده کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیروز دوشنبه، سوم اردیبهشت، با تصمیم مشترک ۲۷ وزیر خارجه این اتحادیه مأموریت یافت تا پیشنهادات مشخصی را برای تشدید تحریم ایران تهیه و ارائه کند.

بما به این گزارش؛ این تحریم‌ها باید ناظر بر محدودسازی تجارت با ایران باشند، به گونه‌ای که این کشور در ساخت و توسعه پهپادها و موشک‌های خود با مشکل روبه‌رو شود. علاوه بر این باید تحریم متوجه اشخاص، نهادها و شرکت‌هایی شود که در تولید پهپادها و موشک‌ها و نیز ارسال آنها برای نیروهای شبه‌نظامی متحد جمهوری اسلامی در منطقه مشارکت دارند.

توافق اولیه بر سر تشدید تحریم‌های ایران هفته پیش در پی بالا گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل صورت گرفت.

به گفته آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، در حاشیه اجلاس وزاری خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ: «مسئله بر سر این است که همه امکانات تحریمی برای ممانعت از حمله ایران و متحدانش به اسرائیل به کار گرفته شود.»

بورل خود نیز به خبرنگاران گفت که تحریم‌های پیشنهادی، ممانعت از انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و تحویل آنها به "گروه‌های نیابتی ایران" را شامل می‌شود.

او با اشاره به توافق قبلی اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ پهپادی و موشکی ایران در ارتباط با همکاری این کشور با روسیه در جنگ با اوکراین، گفت که حالا حوزه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی باید بر اساس تصمیم جدید به کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ گسترش یابد.

بعد از حمله ایران به اسرائیل در روز ۲۵ اردیبهشت که در جریان آن بیش از ۳۰۰ پرتابه از جهت‌های مختلف به سوی اهدافی در اسرائیل شلیک شد، اتحادیه اروپا درباره رشته‌ تحریم‌هایی برای گسترش محدودیت تولید پهیادهای ایران و نیز ایجاد دشواری در ساخت موشک از سوی این کشور به توافق رسید.

بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در منطقه خاورمیانه 

برآورد می‌شود که ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی در منطقه خاورمیانه است، با بیش از سه هزار موشک که تا ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند. 

گرچه بخش عمده تولید موشکی و پهپادی ایران بومی است، ولی این کشور مثل گذشته به قطعات و اجزایی از خارج نیز نیازمند است. در همین رابطه جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته شبکه‌ای پیچیده از خرید و فروش این قطعات ایجاد کرده است که از طریق آن می‌تواند به کالاهایی فنی دست یابد که دارای استفاده دوگانه، هم برای مصارف غیرنظامی و هم کاربرد در عرصه نظامی، هستند. با کمک این شبکه پیچیده ایران تحریم‌های بین‌المللی را دور می‌زند. تصمیمات جدید در اروپا و آمریکا ناظر بر دشوارساختن این دور زدن‌هاست.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

دیگر خبرها

  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • عملیات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است
  • واکنش اسلام‌آباد به تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی پاکستان