Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@11:29:19 GMT

گرد و غبار در آبادان به ۲۰ برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۹۳۳۸

میزان گرد و غبار در ساعت 9 صبح روز جمعه در آبادان به 2 هزار و 969 میکروگرم بر مترمکعب رسید که 20 برابر حد مجاز است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در همین ساعت در اهواز 2 هزار و 22، بندر امام یک هزار و 433، حمیدیه یک هزار و 883، دزفول یک هزار و 832، رامشیر یک هزار و 642، شادگان یک هزار و 868، شوش یک هزار و 830، شوشتر یک هزار و 353، ماهشهر یک هزار و 458 و گتوند 930 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حد مجاز گرد و غبار در هوا برای ذرات 10 میکرونی، 150 میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات 2.5 میکرونی 35 میکروگرم بر مترمکعب است.

بیشترین میزان گرد و غبار در ساعت 15 روز پنجشنبه در اهواز به سه هزار و 304 میکروگرم بر مترمکعب (22 برابر حدمجاز) رسید.

توده گرد و خاک از کشورهای عراق و عربستان از اواسط وقت روز پنجشنبه وارد خوزستان شد که تا شب ادامه داشت و به دنبال آن توده جدید گرد و غبار از کشور عراق استان را فرا گرفت.

آخرین گزارش ها مبنی بر وقوع گرد و غبار مربوط به برخی از ماههای فصل تابستان و اوایل پاییز بود که گاهی میزان گرد و غبار به 12 برابر حد مجاز رسید.

پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان بروز کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خوزستان آبادان گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان پر شد

به گزارش ایرنا عباس صدریان فر روز سه‌شنبه در گفت و گوی رسانه‌ای اعلام کرد: پس از بارش‌های ۲۹ آبان که در پاییز گذشته اتفاق افتاد عملا بارندگی موثری در حوضه‌های آبریز نداشتیم که این امر نگرانی‌هایی برای مردم و کشاورزان ایجاد کرده بود.

وی اظهارکرد: با مدیریت خوبی که انجام شد سال بی‌نظیری داشتیم و حدود ۹۷ درصد مخازن آبگیری شده بود و باعث شد بتوانیم به بارندگی اخیر برسیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در هفته نخست فروردین ماه نیز شاهد ورود ۲ سامانه قدرتمند بارشی در حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان بودیم که استان را تحت‌تاثیر قرار داد.

صدریان فر گفت: اول فروردین‌ماه نخستین سامانه و پنجم و ششم فروردین‌ماه نیز دومین سامانه بارشی وارد خوزستان شد که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب در سطح استان با مدیریت استاندار خوزستان، مدیریت بحران و همکاران سازمان آب و برق خوزستان انجام شد.

وی افزود: مجموع حجم سدهای خوزستان در بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ روز گذشته به یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون مترمکعب رسید که ترتیب آن در زنجیره باران ۸۸۹ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز دز ۴۸۰ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز کرخه ۲۶۵ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز مارون ۱۶۳ و در حوضه آبریز جره ۲۶ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان حجم خالی مخازن سدهای خوزستان را هفت میلیارد و ۷۶۶ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: رودخانه‌های میانی خوزستان در پایین‌دست فعال شدند به طوری که در دشت بزرگ به ۷۵۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده و در ۲ روز آینده به اهواز خواهند رسید.

وی افزود: دبی سد دز به پیک سه هزار مترمکعب بر ثانیه رسیده که احتمال می‌رود در روزهای آینده خروجی آن در راستای مدیریت سیلاب افزایش یابد.

در پی بارش شدید باران و آبگرفتگی، ادارات اهواز و کارون روز دوشنبه تعطیل شدند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وقوع گرد و غبار در خوزستان
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • افزایش دمای هوا در جنوب غرب خوزستان
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید
  • خروج گرد و غبار طی امروز در کرمانشاه
  • گرد و غبار در راه خوزستان
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان
  • ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان پر شد