Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آسیب‌‌های جبران ناپذیر مواد حاصل از سوزاندن شمع در طبیعت، اظهار کرد: رهاسازی موادی از جنس نایلون، پلاستیک و پلیمر در طبیعت موجب نابودی بافت و ترکیب خاک و آلودگی آب شده و همچنین زندگی زیستمندان آن منطقه را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترکیبات پلیمری زمانی که احتراق کاملی نداشته باشند، گاز‌ها و ترکیبات پایداری تولید می‌کنند که سال‌های سال در طبیعت باقی می‌مانند و حتی می‌توانند به لایه ازون نیز آسیب برسانند.

بازگیر گفت: شمع‌ها به دلیل داشتن برخی ترکیبات خاص می‌توانند یکی از عوامل ایجاد گازهای گلخانه‌ای باشند.

بیشتر بخوانید: انتشار گازهای گلخانه‌ای و حاکم شدن جزایرگرمایی در شهرهای کشور

وی در ادامه بیان کرد: ترکیبات شمع به گونه‌ای است که اگر وارد خاک شوند، هزاران سال در آن باقی می‌مانند و تجزیه ناپذیر هستند و همین موجب آلودگی خاک و آب می‌شود.

رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: برای ساخت شمع از ترکیبات فلزات سنگین همچون سرب استفاده می‌شود که در زمان سوختن شمع و ترکیب آن با اکسیژن، اکسید سربی تولید می‌شود که برای سلامتی نیز مضر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی ه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک پویش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

در کلانشهر اراک پارک آبخیزداری گردو در فصل بهار میزبان طبیعت دوستان بسیاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای حفظ خاک، کنترل روان آب‌ها و پاکسازی طبیعت در این منطقه گردشگری صورت گرفته است.

محمدی افزود: اجرای ۱۷۲ سازه آبخیزداری در کنترل یک و نیم میلیون متر مکعب روان آب این منطقه موثر بوده و بستر تغذیه سفره‌های زیر زمینی و سیراب شدن تالاب میقان را فراهم کرده است.

او ادامه داد: همچنین در این منطقه ۵۷ هزار درخت جنگلی مقاوم و کم آب بر کاشته شده که در حفظ پوشش گیاهی و خاک اثر گذار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"