Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@08:42:57 GMT

وضعیت راه های کشور در روز جمعه 28 دی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۰۲۲۲

بیشتر مناطق کشور با بارش برف و باران، وزش باد وکولاک، کاهش دما، لغزندگی جاده ها و بسته بودن برخی راههای ارتباطی چهره زمستانی به خود گرفته است و نیروهای امداد رسان مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مسافران هستند.

به گزارش روز جمعه خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، هم اکنون تردد در برخی محورها سنگین گزارش شده، بیش از 200 راه روستایی به دلیل بارش برف و کولاک همچنان بسته، برق برخی از مناطق قطع و برنامه برخی پروازها لغو و یا با تاخیرهمراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد، در 48 ساعت گذشته به 639 مسافر زمستانی گرفتار در 86 مسیر کوهستانی در 19 استان متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده است.
طبق آخرین اخبار دریافتی از سوی گروه های یادشده، برف و کولاک، مسافران زمستانی را در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان با مشکلاتی همراه کرده است.

اخبار رسیده از نقاط مختلف به شرح زیر می باشد:

**خراسان شمالی
بارش برف و کولاک شدید که از پنجشنبه شب آغاز شده و همچنان ادامه دارد، راه ارتباطی 55 روستای بخش های «سرحد» و «قوشخانه» شیروان در استان خراسان شمالی را بسته است.
اکنون محورهای ارتباطی بعد از شهر «لوجلی» قطع و محور «شیخ حسن» غیر قابل تردد و محورهای جیرستان و قوشخانه موجب محدودیت تردد شده و ارتباط تلفن ثابت و همراه هم قطع است.
با توجه به بارش برف و برودت دما و وزش باد شدید و کولاک در محورهای روستایی نامانلو ،سولدی ،گردنه های شیخ، سه دار، قلعه حسن ، زیدر - خیر آباد ، حلواچشمه و رباط علیرغم تلاش عوامل راهداری تردد مقدور نیست.
به علت کولاک شدید ماشین آلات راهداری هم در مسیر گرفتار شده اند و به همین منظور نیرو های تازه نفس به منطقه اعزام شده اند.
شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی 650 کیلومتر راه روستایی دارد که 70 درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

**قزوین
برف و کولاک روز گذشته منجر به بسته شدن راه 142 روستا در استان قزوین شده و راهداران برای بازگشایی این مسیرها از صبح امروز جمعه وارد عمل شده اند.
در شبانه روز گذشته 115 مسافر در راه مانده در مساجد و امامزاده ها اسکان یافتند و امدادگران هلال احمر نسبت به رهاسازی بیش از 400 خودروی گرفتار در برف و کولاک اقدام کردند.
پیش از این، راه ارتباطی 95 روستای استان قزوین نیز اواسط هفته جاری به دلیل برف و کولاک مسدود شده بود که راهداران اقدام به بازگشایی آنها کردند.
هواشناسی قزوین پیش بینی کرده است بارش برف و باران در نقاط مختلف این استان تا عصر جمعه ادامه داشته باشد.

**آذربایجان شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در زمان حاضر بارش برف در بیشتر نقاط استان ادامه دارد و در آزادراه تبریز - زنجان محدوده عوارضی، محور تبریز - اهر و کمربندی شهید کسایی تبریز تردد سنگین است.
اروجعلی علیزاده با اعلام اینکه به دلیل کولاک شدید برخی راه های روستایی همچنان بسته است، گفت:عملیات برف روبی توسط 550 دستگاه ماشین برف روب و یکهزار نفر از نیروهای راهداری در راههای ارتباطی استان انجام می شود.

**اردبیل
خبرهای رسیده از بارش برف و کولاک و استقرار هوای بسیار سرد در شهرستان های نیر، نمین و سرعین واقع در قسمت مرکزی استان اردبیل حکایت دارد.
اداره کل مدیریت بحران اردبیل از ساکنان این استان خواست که با توجه به ادامه بارش برف تا عصر جمعه و استقرار هوای سرد طی یک هفته پیش رو موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.
میزان پدیده کولاک در گردنه الماس در جاده خلخال به اسالم ، حیران در جاده اردبیل به آستارا و صایین در جاده نیر به سراب زیاد است با این وجود تمام جاده های اصلی استان با وجود بارش برف همراه با کولاک باز است.

**البرز
اکنون 20 تیم راهداری به همراه 150 دستگاه خودرو نیمه سنگین و سنگین در حال خدمات رسانی به مسافران در راه های استان البرز هستند.

** چهارمحال و بختیاری
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش سنگین برف در کوهرنگ و نبود دسترسی کامل به برخی از مناطق سخت گذر و کوهستانی این شهرستان، افزود: هم اینک برق 7 روستا در بخش بازفت، روستای سرآقا سید و روستای بیراهگان دهستان موگویی قطع است که به محض بازگشایی مسیر این روستاها عملیات رفع عیب انجام می گیرد.
طی روزهای اخیر ارتفاع برف در شهر چلگرد به یک متر و در گردنه ها و ارتفاعات شهرستان کوهرنگ به حدود 3 متر رسیده است.
عصر پنجشنبه تندباد شدیدی بیشتر مناطق استان را درنوردید که در پی آن برق برخی از مناطق قطع و به برخی از ساختمان ها و تجهیزات شهری و روستایی خسارت زده شد.

**خراسان رضوی
طبق آخرین اطلاعات رسیده وزش باد در بیشتر شهرستان های خراسان رضوی شدید گزارش شده که بیشترین سرعت وزش باد در سبزوار با 115 کیلومتر در ساعت بوده است.
وزش باد همراه با بارشهای برف و باران که از روز گذشته در خراسان ضوی آغاز شده برای امروز نیز با شدت کمتر ادامه دارد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز گفت: شب گذشته بارندگی در 13 شهرستان خراسان رضوی گزارش شده که بیشترین آن مربوط به جغتای با 14 میلی متر بوده است.

**خوزستان
ارتباط برخی روستاها با مرکز بخش و شهرستان اندیکا در شمال شرق استان همچنان قطع است و خسارت های سنگینی به زیرساخت ها و تاسیسات در این شهرستان وارد شده است که با دستور استاندار خوزستان و همکاری مسئولان استان و شهرستان ماشین آلات راهسازی به اندازه نیاز در شهرستان آماده شده که از صبح امروز جمعه کار بازگشایی راه های روستایی در حال انجام است .
همچنین میزان گرد و غبار در ساعت 9 صبح روز جمعه در آبادان به 2 هزار و 969 میکروگرم بر مترمکعب رسید که 20 برابر حد مجاز گزارش شده است.
گرد و غبار روز گذشته باعث شد تا چهار پرواز ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی اهواز لغو شد.

**زنجان
بارش برف و باران و کاهش دما همچنان در استان زنجان ادامه دارد و جاده های ابهر- خدابنده و زنجان - تهم - چورزق در این استان به علت وقوع کولاک شدید و نبود دید کافی بسته و تردد در این جاده غیرممکن است.
اکنون بارش برف و مه غلیظ و کاهش دید افقی رانندگان در آزادراه های زنجان – قزوین، زنجان - تبریز و جاده های ترانزیت زنجان – میانه و زنجان – خرمدره – ابهر غالب و سطح این جاده ها لغزنده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بارش برف همراه با مه غلیظی نیز درجاده های زنجان – طارم، سلطانیه – خدابنده و زنجان – تهم – چورزق، خدابنده – همدان، زنجان – دندی و دندی – تخت سلیمان و نیک پی - ماهنشان دید رانندگان را کاهش داده و احتمال وقوع کولاک برای این مسیرها نیز وجود دارد.

**سمنان
سرپرست اداره راه و ترابری دامغان گفت: بارش برف شدید در محورهای شمالی شهرستان علاوه بر مسدود کردن محور دیباج به گلوگاه، روند تردد دیگر محورها را با کندی مواجه کرده است.
نظری با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شدید در محور چشمه علی به فولادمحله نیز گزارش شده است، خاطرنشان کرد: بارش تگرگ شدید در محور دامغان- سمنان در گردنه آهوان نیز گزارش شد.
وی افزود: هم اکنون، گشت های راهداری در محورهای مذکور مستقر و آماده خدمت رسانی هستند.

**سیستان و بلوچستان
افزایش غلظت ذرات معلق در زابل باعث شده کیفیت هوای این شهر در شرایط بحرانی قرار بگیرد.
گرد و غبار، دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را نیز کاهش داده و موجب شد تا تردد در برخی محورهای مواصلاتی استان با کندی همراه شود.


**مازندران
بارش شدید و وقوع سیلاب در قائمشهر جان یک زن روستایی را گرفت، وی که در سیلاب رودخانه گرفتار شده بود پس از خروج از خودرویش ، به دلیل شدت آب غرق شد .

**استان مرکزی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در پی بارش برف و کولاک شدید شبانه روز اخیر، 70 خودروی گرفتاردر راه های برون شهری استان توسط امدادگران این جمعیت رها سازی و کمک شدند.
172 مسافر نیز در محورهای ارتباطی خمین، گردنه نقره کمر تفرش، راه الیگودرز و خرازان استان توسط گروه های امدادی هلال احمر امداد رسانی شدند.
180 دستگاه سبک و سنگین و بیش از 300 نیروی انسانی از بامداد پنجشنبه تا کنون به صورت مستمر در جاده های استان مشغول برفروبی هستند.
باوجود بارش سنگین برف و کولاک تمام جاده های استان تا این لحظه باز است اما رانندگان باید در صورت امکان از ترددهای غیرضروری در راه های برون شهری پرهیز کنند.

**ایلام
پروازهای فرودگاه شهدای ایلام روز جمعه 28 دی برای دومین روز متوالی بدلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد.
گفتنی است روز گذشته نیز تمام پروازهای صبح و ظهر فرودگاه ایلام انجام نشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور

به گزارش «تابناک»، حسین ظفری سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در کشور اظهارداشت: در حال حاضر در استان‌های هرمزگان، کرمان، بوشهر و جنوب فارس وضعیت عادی، نرمال و پایدار شده و تمرکز ما در مدیریت بحران بر جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: میانگین بارش در یک سال در کل استان سیستان و بلوچستان ۱۰۱ میلیمتر بوده که در ۲۴ ساعت گذشته در زرآباد به میانگین ۲۷۰ میلیمتر رسیده است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشو ادامه داد: اسفند پارسال بارش‌ها طی دو هفته ۲۳۰ میلیمتر در استان رسید بود ولی در کمتر از ۲۴ ساعت در شهرهایی مانند زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسیده که سه برابر بارش‌های سیستان و بلوچستان طی یک سال بوده و این مساله بسیار اهمیت داشت.

ظفری گفت: حدود ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تأثیر این سیلاب‌ها قرار گرفتند که از این تعداد ۴۰۰ روستا برق آنها توسط همکاران ما در وزارت نیرو برای حفظ جانشان قطع و بخشی هم به دلایل دیگر قطع شده بود و ۹۰ درصد برق مناطق قطع شده در حال حاضر وصل است.

وی بیان داشت: حدود ۷۰ روستا آب آنها به دلیل گل آلود و سیلاب بودن قطع شده است که امدادرسانی به این روستاها توسط ۱۲۰ تیم از هلال احمر در کنارک در حال انجام است و در استان سیستان و بلوچستان سه محور اصلی و ۱۴ محور فرعی مسدود شده است که امدادرسانی از طریق ۷ بالگرد توسط سپاه، ارتش و هلال احمر در حال انجام است و با فروکش کردن آب محورها بازگشایی می‌شود و دسترسی آغاز خواهد شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه سد کهیر که بالادست سد کنارک است، گفت: این سد ۱۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی داشت که طی ۲۴ ساعت این ظرفیت تکمیل و به ۳۴۵ میلیون متر مکعب رسیده است. همچنین سد کهیر اولین بار است که تکمیل و آبگیری شده و اگر نبود منطقه جنوب را با مشکل وخیم مواجه می‌کرد.

ظفری اعلام کرد: فیبر نوری در شهرهای قصرقند، نیکشهر، خاش و ایرانشهر قطع است و تا پایان وقت امروز ارتباط فیبر نوری این مناطق وصل و تعاملات اینترنتی و خطوط تلفنی وصل خواهد شد. در استان هرمزگان بارش‌ها بسیار زیاد بود و دیروز حجم بارش‌ها زیادتر شد و در بخش‌هایی از معابر در شهر بندرعباس آب گرفتگی رخ داد که در حال حاضر برطرف شده است. گروه‌های جهادی و مجموعه‌های دولتی در این استان ورود یافته و حدود ۱۲ روستا در جاسک و بشاگرد موقتاً ارتباط آنها قطع است که تا امروز بعد از ظهر وصل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همه راه‌های اصلی استان هرمزگان باز است و در حوزه دریایی این استان مشکلی وجود ندارد و فیبر نوری در استان وصل است و ارتباطات مشابه شرایط عادی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در استان کرمان راه‌های اصلی باز ولی راه‌های فرعی قطع است که توسط نیروهای پلیس برای حفظ جان مردم بسته شده و با فروکش کردن آب این راه‌ها باز خواهد شد. همچنین آب، گاز و فیبر نوری در این استان بخش‌هایی که روز گذشته دچار اختلال شده بود امروز پنجشنبه وصل شده است و با و با لایروبی‌هایی که در رودخانه‌های فصلی در ۶ ماه گذشته صورت گرفته است خدا را شکر سیلاب خسارت چندانی را با توجه به برآوردها به زیرساخت‌های استان کرمان وارد نکرده است.

وی یادآور شد: در استان‌های بوشهر و جنوب فارس هم خسارت به زیرساخت‌ها زیاد نبوده است و سایر مناطق از جمله جنوب سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های دولتی و جهادی تا رسیدن وضعیت به شرایط نرمال ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱ اردیبهشت / تردد در محورهای شمالی روان است
  • فیلم/ آخرین وضعیت آب و هوا در کشور
  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • بحران آب در ۳ استان کشور