Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی نوشت که نخست‌وزیر لبنان نامه‌ای با ارسال نامه وزیر خارجه این کشور به اتحادیه عرب درخصوص بازگشت سوریه به این نهاد عربی، مخالفت کرده است. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «الجمهوریه»، امروز- جمعه- در گزارشی نوشت که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نامه‌ای را خطاب به اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه به این نهاد عربی آماده کرده بود که به دلیل مخالفت «سعد حریری» نخست‌وزیر از ارسال آن منصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجمهوریه نوشت باسیل این نامه را در تاریخ دوم ژانویه به «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب نوشته بود که مضمون آن درخواست برای تشکیل نشست فوق‌العاده وزیران خارجه این اتحادیه برای رفع تعلیق عضویت سوریه و بازگشت آن بوده است.

این روزنامه افزود، مخالفت «قاطع» سعد حریری با محتوای این نامه باعث شکست تلاش‌های باسیل شد.

به نوشته این روزنامه لبنانی، جبران باسیل ابراز امیدواری می‌کند که «طی چند هفته آینده اجماع داخلی( در این‌باره) حاصل شود؛ چرا که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب امری قطعی شده است و سیگنال‌ها بسیار و مثبت هستند.»

هر چند لبنان روابط دیپلماتیک خود با سوریه را طی 8 سال جنگ داخلی در این کشور، حفظ کرده، ولی نبود اجماع میان جریان‌های سیاسی در لبنان، نوعی بحران خاموش در این روابط ایجاد کرده است.

تهدید آمریکا علیه لبنان : اگر در بازسازی سوریه شرکت کنید تحریم می‌شویدالاخبار بررسی کرد: اهداف ضد ایرانی سفر دیوید هیل به لبنا

کنفرانس اقتصادی اتحادیه عرب، از فردا( 19 ژانویه) به مدت دو روز در بیروت برگزار می‌شود. سوریه از بزرگ‌ترین غایبان در این نشست است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه عرب اخبار "سوریه" لبنان سعد الحریری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه عرب اخبار سوریه لبنان سعد الحریری اتحادیه عرب اخبار سوریه لبنان سعد الحریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس توافق‌نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ژاپن امضاء کرده‌اند، آن‌ها روی تولید مواد جدیدی همکاری می‌کنند که در بخش‌های بحرانی اقتصاد، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری‌ها، ساختمان‌های با انتشار کربن صفر و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها به دنبال ایجاد پلتفرمی به منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحولات سیاست‌گذاری و تحقیق روی فرصت‌های همکاری مشترک هستند.

اتحادیه اروپا گفته است که این مواد پیشرفته برای انتقال سبز و دیجیتال مهم بوده و “بخش حیاتی از حاکمیت اقتصادی و استقلال راهبردی” هستند.

اتحادیه اروپا مواد پیشرفته را موادی می‌داند که برای ایجاد عملکرد برتر یا عملکردهای خاص طراحی شده اند. یک مثال در این مورد، گرافن است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تقاضا برای مواد پیشرفته در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و معتقد است که کشورهای این اتحادیه به همراه ژاپن در این فناوری جایگاه رهبری جهانی را دارند. این توافق‌نامه پس از راهبرد اخیر پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای حرکت به سمت “رهبری صنعتی اتحادیه اروپا” در مواد پیشرفته تدوین شد.

این توافق‌نامه جدید بر موفقیت همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در علوم مواد، که شامل توسعه مواد جدید برای جایگزینی فلزات بحرانی و مواد پیشرفته برای صنعت الکترونیک برق است، تکیه دارد. ایلیانا ایوانووا، کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این گفتمان جدید در مورد مواد پیشرفته “همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در تحقیق و نوآوری” را تقویت می‌کند.

ایوانووا گفت: «این مواد برای انتقال ما به آینده سبز بسیار مهم هستند و با همکاری مشترک می‌توانیم سریع‌تر به آنجا برسیم. من مشتاقانه منتظر دیدن نتایج این همکاری جدید با ژاپن هستم.»

پیش از این اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش‌های مختلف تحقیقات با هم همکاری کرده‌اند.

کد خبر 6080849 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه روی دیوار رفت
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد