Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته‌ای که گذشت، مصاحبه جنجالی موسوی خوئینی‌ها از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب درباره اقدامات رادیکال مرحوم هاشمی رفسنجانی در صدر اخبار مهم احزاب و تشکل‌های سیاسی قرار داشت. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب  خبرگزاری تسنیم ، احزاب و شخصیت‌های سیاسی در هفته‌ای که گذشت، نشست، دیدار و مواضع گوناگونی را اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ادامه مروری می‌کنیم بر مهم‌‌ترین اخباری که از سوی رسانه‌ها پوشش خبری داده شد.

آیت‌الله جنتی: حال‌ آیت‌الله مؤمن رضایت‌بخش نیست/ ایشان هوشیاری خوبی ندارند

 

** گفتگوی ویدئویی تسنیم با حسین شریعتمداری در نقد مستند BBC

 اخیراً مستندی با عنوان "بهتان برای حفظ نظام" از شبکه بی‌بی‌سی فارسی منتشر شده که ادعاهایی را متوجه برخی شخصیت‌های سیاسی کشور مطرح کرده است. بی‌،بی،سی در این مستند کوشیده تا این‌گونه القا کند که برخی شخصیت‌ها و نهادهای مطرح نظام جمهوری اسلامی برای کنار زدن  مخالفان به بهتان و تهمت متوسل شده و این عمل را به‌ استناد به یک روایت، شرعی توجیه می‌کنند.

از آنجا که حسین شریعتمداری در این مستند چندبار مورد اتهام قرار گرفته است،  خبرنگار سیاسی تسنیم، به سراغ مدیر مسئول کنونی  روزنامه کیهان رفت تا شنونده توضیحات او درباره اتهامات وارده در این مستند باشد. (لینک خبر) 

 

**عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی: "روحانی" به رئیس دفتر خود تذکر دهد

حجت الاسلام حسن روحانی  سخنران ویژه دومین سالگرد  بزرگداشت مرحوم هاشمی رفسنجانی بود که هفته گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد.

روحانی در بخشی از سخنان خود از انتقادات اخیر اصلاح‌طلبان به دولت ابراز گلایه کرد و گفت که  برای کسی که فراجناحی عمل می‌کند روز پیروزی همه کف می‌زنند و در روز سختی همه از او فاصله می‌گیرند. 

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به این اظهارات روحانیگفت: شما که این‌گونه از بی‌وفایی‌ها گله می‌کنید چرا به رئیس دفتر خودتان تذکر نمی‌دهید تا با اظهاراتش موجب دلخوری حامیان دولت نشود؟ ( متن کامل) 

**انتقاد یک اصلاح‌طلب دیگر از واعظی؛ در حد ائتلاف با اصلاح‌طلبان نبودید

واکنش‌ها به گفت‌وگوی اخیر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با تسنیم، درباره عدم ائتلاف با اصلاح‌طلبان تندرو در انتخابات‌ 92 96 همچنان ادامه دارد.

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، آخرین فعال سیاسی اصلاح طلب است که به  مواضع این روزهای رئیس دفتر روحانی پرداخته است.

قنبری در واکنش به بخشی از اظهارات واعظی که حزب اعتدال و توسعه را عامل اصلی پیروزی روحانی در انتخابات 92 و 96 معرفی می‌کند، گفته است: حزب واعظی درحد ائتلاف با اصلاح طلبان نبود. (لینک خبر)

**حبیبی: اگر توصیه‌های رهبر انقلاب درباره برجام اجرا می‌شد به این نقطه آسیب‌پذیر نمی‌رسیدیم

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه در نشست هفتگی دبیران این حزب از اتلاف وقت کشورهای اروپایی برای ارائه بسته حمایتی از ایران ابراز نارضایتی کرد و گفت:  اروپا نه تنها در موعد مقرر اقدام به ایجاد کانال مالی مطمئن نکرده است بلکه به بسیاری از تعهداتش نیز عمل نکرده است.

حبیبی خطاب به مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد:  اگر توصیه‌های رهبر انقلاب درباره برجام اجرا می‌شد به این نقطه آسیب‌پذیر نمی‌رسیدیم. ( متن کامل) 

**میرسلیم: طرح استانی‌شدن انتخابات در مجمع تشخیص رد شده است

در روزهای اخیر تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات از سوی نمایندگان مجلس،  انتقاداتی را از سوی فعالان سیاسی و کارشناسان امر در برداشته است.

مصطفی میرسلیم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از این کارشناسان است که در واکنش به تصویب این طرح در مجلس به تسنیم گفت:‌ این طرح منطبق بر سیاستهاى کلى نظام نیست و بعید است بدون اعمال تغییرات اساسى به‌تصویب برسد. ( متن کامل) 

**10 ناگفته موسوی خویینی‌ها از هاشمی رفسنجانی؛ از پُررو خواندن ملی ــ مذهبی‌ها تا زندان بی‌حجاب‌ها

 در ایام دومین سالگرد فوت علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدمحمد موسوی خویینی‌ها رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگویی که  با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  داشت، اظهارات افشاگرانه‌ای درباره هاشمی مطرح کرد.

این چهره شناخته‌شده جریان اصلاحات در بخشی از اظهاراتش گفته است که  مرحوم هاشمی برای پیشبرد امور حتی در مواقعی به دور زدن قانون نیز متوسل می‌شد.

رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز همچنین در این گفت‌وگو  به بیان رویکرد رئیس دولت سازندگی در ارتباط با نحوه برخورد با زنان بدحجاب پرداخته است. ( متن کامل)‌

**قوامی: ناکارآمدی دولت روحانی و اتهامات برادرش به نام اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود

حجت‌الاسلام سیدناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت، در واکنش به اظهارات محمود واعظی مبنی بر عدم ائتلاف با اصلاح‌طلبان تندرو در انتخابات 92 و 96 گفت: به‌نظر می‌رسد علت بیان این‌گونه اظهارنظرات از سوی آقای واعظی ناشی از عدم صداقت یا شاید بی‌اطلاعی او از فضای سیاسی کشور بوده است.

قوامی گفت:  متأسفانه امروز ناکارآمدی‌های دولت آقای روحانی، نابسامانی‌های اقتصادی کشور و  فساد مالی که گریبان‌گیر برادر رئیس جمهور و برادر آقای جهانگیری شده، به نام اصلاح‌طلبان نوشته می‌‌شود. (متن کامل) 

**واکنش هادی غفاری به واعظی: اصلاح‌طلبان مردم را متقاعد کردند به روحانی رأی دهند

هادی غفاری عضو مجمع نیروهای خط امام(‌ره)‌ دیگر فعال سیاسی اصلاح‌طلب بود که به اظهارات رئیس دفتر روحانی  واکنش نشان داد. 

غفاری می‌گوید ما منتی بر کسی نمی‌گذاریم اما 90 درصد آراء روحانی به فعالیت اصلاح‌طلبان مربوط بود. (متن کامل)

** قالیباف:دولت چنان روی اقتصاد چمبره زده که هیچ فرصتی به مردم نمی‌دهد

محمدباقر قالیباف که در مراسم دومین سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو  حاضر شده بود، طی سخنانی با انتقاد از عملکرد دولت روحانی گفت‌:  وقتی اقتصاد دولتی آنچنان چمبره می‌زند که هیچ فرصتی به مردم نمی‌دهد این مشکلات ایجاد می‌شود. (متن کامل) 

**برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب به 9 اسفند موکول شد

قانون منع بکارگیری بازنشستگان چند هفته‌ای که به دستگاه‌های ابلاغ شده و این دستگاه‌ها در حال اجرای آن هستند. 

 اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی سابق وزارت کشور نیز یکی از افرادی بود که مشمول این قانون شد و ناگریز از سمت خود استعفا داد. 

همین موضوع موجب به تعویق افتادن  مجمع عمومی خانه احزاب شود که زیر نظر معاون سیاسی وزارت کشور فعالیت می‌کند. 

در همین راستا  عضو کمیسیون ماده 10 احزاب درباره اعلام زمان قطعی برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب به تسنیم گفت: با توجه به خالی بودن صندلی معاونت سیاسی وزارت کشور که متصدی امور احزاب است، برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب یک ماه به تعویق افتاد.

گفتنی است جمال عرف روز گذشته (پنج‌شنبه) با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان معاون سیاسی جدید وزارت کشور منصوب شد.

** مناظره زاکانی و تاجزاده درباره زوایای پنهان  غائله 18 تیر سال 78 

 مصطفی تاجزاده معاون سیاسی وزیر کشور  دولت اصلاحات سه‌شنبه هفته جاری  به مناظره با  علیرضا زاکانی رئیس وقت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با موضوع تشریح زوایای پنهان غائله  18 تیر سال 78 پرداخت.  

در این مناظره که با حضور اصحاب رسانه و به همت خبرگزاری SNN برگزار شد، زاکانی و تاجزاده که به واسطه مسئولیتشان در صحنه ناآرامی‌های سال 78 حضور داشتند، اقدام به بازخوانی علل وقوع غائله 18 تیر و پرداختند.

مشروح کامل این مناظره را در (اینجا)  بخوانید.

**10 نکته‌ از اظهارات موسوی خوئینی‌ها؛ از تخریب دیگران توسط هاشمی تا جلسه خبرگان برای انتخاب رهبری

 گفت‌وگوی موسوی خوئینی‌ها با خبرگزاری ایرنا در سه بخش منتشر شد. موسوی خوئینی‌ها در بخش سوم این گفت‌وگو  به علل تغییر رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به مرحوم هاشمی و نزدیک شدن مواضع جریان اصلاحات به وی در دهه اخیر پرداخته است.

موسوی خوئینی‌ها همچنین گریزی به جلسات بازنگری قانون اساسی در سال 68 و نحوه اداره این جلسات توسط هاشمی زده است. 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به روزهای منتهی به رحلت امام‌خمینی(ره) و متعاقب آن جلسه مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب جانشین حضرت امام (ره)، گفته است که رهبر معظم انقلاب بهترین گزینه ممکن برای جانشینی امام خمینی بوده است. ( متن کامل خبر) 

سخنرانی آیت الله خامنه‌ای  در جلسه انتخاب رهبری در 14 خرداد 68

انتهای پیام/

R1455/P/S1,1412/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امام خامنه‌ای وزارت کشور احزاب اصلاح طلب احزاب اصولگرا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله هاشمی رفسنجانی امام خامنه ای وزارت کشور احزاب اصلاح طلب احزاب اصولگرا آیت الله هاشمی رفسنجانی امام خامنه ای وزارت کشور احزاب اصلاح طلب احزاب اصولگرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد

حسین هاشمی، کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه خودنویس از سال گذشته گفت: سامانه خودنویس از بهمن ماه سال گذشته راه اندازی شده بود و مشاوران املاک ملزم به ثبت قراردادهای اجاره در این سامانه هستند.

وی افزود: با تکمیل این سامانه دست دلالان و سوداگرانی که پیش از این اقدام به تغییر و افزایش قیمت اجاره ها می‌کردند کوتاه شد‌.

هاشمی با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه خیال مستاجرانی که پیش از افزایش و تغییر قیمت ها نگران بودند راحت می شود گفت: سامانه خودنویس یکی از مهم ترین اقدامات و برنامه های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود که توانسته است حق الزحمه های نجومی که مشاوران املاک می گرفتند را کاهش چشم گیری دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد
  • صحبت‌های جنجالی هاشمی‌نسب علیه میثاقی + ویدئو
  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • حکم کمیته انضباطی برای مربی جنجالی استقلال صادر شد
  • (ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»