Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز طوفان شن ، قطار مسافربری تهران - زاهدان را در محدوده شهرستان فهرج از خط خارج کرد که با تلاش مامورین راه آهن و باز نمودن خط ریل قطار مسافربری تهران به زاهدان دوباره حرکت به مقصد خود را آغاز کرد.

«یوسف رهگویی» معاون سیاسی امنیتی فرماندار فهرج اظهارداشت: هم اکنون مسیر مسدودشده پس از چند ساعت خروج قطار از ریل باز شده  و قطار حرکت خود را آغاز کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

350 مسافر این قطار از ساعت 6 صبح به علت طوفان شن، مسدود شدن مسیر و از ریل خارج شدن قطار و کاهش دید بیش از 4 ساعت معطل بودند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار فهرج با تایید این خبر گفت : تاکنون آسیب جانی ناشی از این اتفاق گزارش نشده است . /خبرگزاری صدا و سیما

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس

تین نیوز

بسیاری از مردم ورامین، پیشوا و قرچک برای کار و دانشگاه، روزانه با قطار حومه ای به تهران تردد می کنند که نبود امکانات و برنامه ریزی مناسب، مشکلاتی را برای مردم به ویژه قشر کارگر و دانشجو ایجاد کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پریسا اسکندری دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پیشوا با بیان اینکه تعداد قطارهای محلی کم است و این موضوع در زمانی که دانشجویان تردد دارند، آزار دهنده است، بیان کرد: به دلیل ساعت حرکت قطار محلی دانشجویان باید اول وقت حدود ساعت ۶ حرکت کرده و مدت زیادی را در پیشوا سرگردان باشند تا کلاس های دانشگاه شروع شود و از طرف دیگر، کلاس های دانشگاه ساعت ۳ و ۴۵ تمام می شود و تا ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه باید در ایستگاه منتظر قطار بمانیم.

اسکندری گفت: اتلاف وقت در ایستگاه راه آهن پیشوا آزار دهنده است و با وجود نبود امکانات مسافران اذیت می شوند.

وی بیان کرد: نداشتن سالن انتظار، صندلی های مناسب و خاکی بودن ایستگاه از دیگر مسائل ایستگاه امامزاده است.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در ادامه اظهار کرد: ایستگاه امامزاده فاقد روشنایی مناسب است و در روزهای زمستان با توجه به اینکه روزها کوتاه است تاریکی ایستگاه بیشتر نمایانگر می شود و این فضای تاریک و نامناسب ایستگاه برای دختران دانشجوی دانشگاه فرهنگیان آزار دهنده است.

اسکندزاده گفت: در ایستگاه راه آهن تهران، جمعیت بیش از اندازه سوار قطار می شود که مشکل ساز شده و باید فکری برای این معضل کرد.

مهدیه اسدی از دیگر دانشجویان پردیس فرهنگیان زینبیه پیشوا عنوان کرد: نبود تاکسی در ایستگاه حرم از مواردی است که ما دانشجویان به آن اعتراض داریم؛ در این شهر در دو ایستگاه امامزاده و سناردک تاکسی نیست و می طلبد که مسئولان شهری برای رفع مشکل تردد مردم برنامه ریزی کنند.

اسدی گفت: در اکثر صندلی های قطار حومه ای تهران به پیشوا به صورت سه نفره می نشینند و بسیاری از مسافران در سالن قطار ایستاده اند و با وجود گرما، تنفس کردن و تکان خوردن به سختی انجام می شود.

وی گفت: نبود سالن انتظار یکی دیگر از دغدغه های دانشجویان است و با وجود اینکه زیرسازی سالن انتظار در اینجا انجام گرفته اما نیمه کاره رها شده است.

کاظم چراغی از شهروندان پیشوایی گفت: تهویه نامناسب در قطار حومه ای آزار دهنده هست و هنوز تابستان نرسیده گرمای زیاد در قطار آزاردهنده است.

وی افزود: سیستم سرمایشی هنور در قطارهای رجا نیست و این قطارها هنوز با مشکل روبرو هستند.

این شهروند ادامه داد: مسئولان شهری باید بیشتر به این مشکلات رسیدگی کنند تا در شأن مردم شهیدپرور دیار ۱۵ خرداد باشد.

وی عنوان کرد: هر روز ما با قطار حومه ای به تهران رفت و آمد داریم و جمعیت بالای مردم در هنگام خرید بلیط دردسرساز است.

چراغی گفت: برای اینکه در زمان خرید بلیط بانوان دچار سختی نشوند، مسئولان راه آهن باید دقت بیشتری را داشته باشند.

امیر جعفری نیز با بیان اینکه خدمات رسانی شایسته ای به مردم این خطه انجام نمی شود، اظهار کرد: قطارها جهت جابجایی مسافر به شرکت های خصوصی واگذار شده و هیچ گونه خدمات رسانی به مردم نشده و شنیده ها حاکی است وسایل قطعات ریلی به عنوان تعمیر خارج شده و دیگر بازگردانده نشده است.

جعفری ادامه داد: نبود پارکینگ و همچنین نبود تاکسی در ایستگاه برای جابجایی مسافران از دیگر مسائل موجود است.

وی گفت: با توجه به نبود فضای مناسب و کافی جهت پارک خودرو و درب مجزا از ورودی پارکینگ، متولیان امر هنوز نتوانسته اند مکانی برای خودروها تعبیه کنند.

جعفری گفت: شهرداری و فرمانداری می توانند با مکاتبه با راه آهن تهران این مشکل را در ایستگاه راه آهن پیشوا حل کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ایستگاه مرکزی پیشوا دارای سکوی بارگیری و حتی چاه آب مجزا و خط آبگیری و حمل بار است که می توان برای جابجایی از این سکو که دارای خواص بسیاری است، استفاده کرد.

او در ادامه افزود: سکوی بارگیری نزدیک چاه آب و حتی سیلوهای گندم است که در قدیم مورد بهره برداری قرار می گرفت و اکنون از این همه پتانسیل استفاده خوبی نمی شود.

مهدی عرب سلمانی نیز در ادامه گفت: ایجاد رمپ برقی یا همان پله برقی جهت جابجایی مسافر از سکوی یک به سکوی دو، ضروری به نظر می رسد.

عرب سلمانی از دیگر مشکلات شهرستان به نبود مترو اشاره و تاکید کرد: حدود ۱۹ سال است که خط مترو تهران به پیشوا راه اندازی شده ولی تکمیل نشده و سالهاست مردم دیار ۱۵ خرداد منتظر مترو هستند.

وی در ادامه گفت: ستون های پل های روگذر که بدون برنامه ریزی مهندسی در چهار راه محمد آباد بنا شد، کاربردی ندارد و هزینه ای هنگفت را به شهر تحمیل کرد.

عرب سلمانی بیان کرد: این پل ها بدون خروجی مناسب فقط از سمت محمد آباد ورامین به سمت سناردک طراحی شده و برای خروجی پیشوا و سلمان آباد برنامه ریزی نشده است.

این شهروند در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از این پل ها قلعه سین به سمت پیشوا هست که همچنان نیمه کاره مانده و بیش از ۱۰ سال تعیین تکلیف نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مسیر جایگزین دخالت ارزی
  • توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • خدمات‌رسانی پایگاه‌های اجتماعی پایانه‌های مسافربری به ۲۴۶ بیمار اعصاب و روان در سال گذشته
  • حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان در مسیر بازگشت به شمال غزه و شهادت کودک فلسطینی
  • بازگشت دامنه نوسان معاملات بورس به حالت قبل از روز چهارشنبه
  • ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد
  • قطار یا هواپیما، کدام یک برای سفر به بندرعباس بهتر است
  • پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری بین شهری آغاز شد
  • ◄ فیلم| سقوط دیزل به دره در راه آهن ناحیه تهران/ حال لوکوموتیوران خوب نیست