Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:57:58 GMT

اتصال ریلی به عراق و ایران در اولویت دمشق است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۰۵۷۶

اتصال ریلی به عراق و ایران در اولویت دمشق است

بغداد - ایرنا - وزیر حمل و نقل سوریه گفت که اتصال خط آهن این کشور به عراق و ایران از اولویت های دمشق و در چارچوب راهبرد تقویت روابط با همسایگان است.

به گزارش ایرنا از رسانه های عراقی، 'علی حمود' در دیدار رئیس و مدیران شرکت عراقی سوریه حمل و نقل جاده و ریلی، در دمشق گفت: این اتصال از طریق منطقه شملچه خواهد بود و به این منظور باید خطی به طول 32 کیلومتر توسط عراق کشیده شود تا شلمچه را به راه آهن بصره و از این طریق به کربلا، کاظمین و شمال عراق متصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تکمیل این خط همچنین سبب خواهد شد عراقی ها بتوانند به مناطق مختلف ایران با قطار سفر کنند و همچنین امکان سفر، جابجایی زائران و تبادل کالا به سوریه و تا بندر لازقیه برای آنها فراهم شود.
وزیر حمل و نقل سوریه افزود: این شبکه پس از تکمیل همچنین به شبکه های راه آهن آسیای میانه و از همین طریق به راه آهن چین و روسیه نیز متصل و امکان جابجایی مسافر و بار از طریق خط آهن از و به سوریه و عراق فراهم می شود.
وی گفت: این خط آهن، بخشی از جاده ابریشم است که سوریه تلاش می کند زمینه عبور جاده از خاکش فراهم شود.
گزارش ایرنا حاکی است: مسوولان ایرانی نیز تاکنون چندبار خواستار تسریع در اجرای خط آهن شلمچه و بصره برای تکمیل این شبکه چند ملیتی خط آهن شده اند که علاوه بر تسهیل جابجایی مسافر و کالا میان دو کشور، در کمک به جابجایی زائران چند میلیونی مراسم اربعین
نیز بسیار موثر خواهد بود.
خاورم*4**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عراق سوريه ايران حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین رفاه و امنیت مسافران در اولویت راه آهن

تین نیوز

اولین جلسه امنیت ریلی راه آهن هرمزگان، روز سه شنبه، مورخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، به ریاست علیرضا نصیری برازنده، مدیرکل راه آهن هرمزگان و با حضور معاونین مدیرکل، رئیس پلیس و اعضاء کمیته، برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، ️علیرضا نصیری برازنده، مدیرکل راه آهن هرمزگان در این جلسه گفت: اهمیت خطوط ریلی در توسعه کشور، دارای جایگاه ویژه ای است و پایدار بودن آن به وجود امنیت در خطوط ریلی بستگی مستقیم دارد.

نصیری برازنده بابیان اینکه حمل و نقل ریلی هرمزگان، در بعد مسافری و باربری دارای اهمیت ویژه ای در کشور است، بر تأمین آرامش، رفاه و امنیت مسافرین قطارهای منطقه هرمزگان تأکید کرد.

وی افزود: با وجود این، ایمن بودن سیر و حرکت قطارها، جزو اولویت های اصلی راه آهن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر اسرائیل مرتکب خطای دیگری شود، بشدت پاسخ می‌دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • تأمین رفاه و امنیت مسافران در اولویت راه آهن
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده