Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@00:12:14 GMT

در تمام روستاها خانه بهداشت دایر است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۰۵۸۸

محمد حسین قربانی  با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نظام و انقلابی که شاید زمانی برخی فکر می‌کردند درخت آن خشکیده شود اما امروز باعث شده تا ایران با تفکراتی که حضرت امام نهادینه کرد به عنوان مستقل‌ترین کشورها باشد. هیچ جای دنیا مانند ایران نمی‌توان این همه عشق و علاقه به اساس نظام جمهوری اسلامی را دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه سلامت، دانشگاه‌های ایران در رتبه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی 30 برابر افزایش یافته است

افزایش 30 برابری دانشگاه‌های ایران در رتبه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینگه نمی‌توان دستاوردهای 40 ساله انقلاب را در یک مصاحبه و گفتمان گنجاند، افزود: امروزه در حوزه سلامت، دانشگاه‌های ایران در رتبه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی 30 برابر افزایش یافته است به‌طوری‌که اکنون 60 دانشکده دندانپزشکی و 51 دانشکده پزشکی داریم. همچنین در تربیت نیروی انسانی توانستیم تمام نیروهای متخصص حوزه سلامت را در نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

در تمام روستاها خانه بهداشت دایر است

وی افزود: تخت‌های بیمارستانی به 120 هزار تخت رسیده و در تمام روستاها خانه بهداشت دایر شده و بهورزان در آنجا مشغول به کار هستند. از طرف دیگر با اجرای سلامت در خانواده با هدف پیشگیری توانستیم فلج اطفال را ریشه‌کن کنیم. آمار مرگ و میر مادران باردار و نوزادان به یک هزارم درصد رسیده است بنابراین شاید در بازه زمانی 40 ساله این حجم از رشد در هیچ جای دنیا مسبوق به سابقه نیست.

حتی ایرانیان خارج از کشور در پیشبرد اهداف سلامت کشور نقش دارند

رئیس فراکسیون خَی�رین سلامت ادامه داد: توانستیم متمولین نظام جمهوری اسلامی را که امروز نقش خَی�ر در ابعاد مختلف را دارند به سمت خیرین سلامت سوق دهیم. نه فقط مردمی که در ایران هستند حتی ایرانی‌های خارج از کشور نیز نقش بسیار بزرگی در پیشبرد اهداف کشور در حوزه بهداشت، درمان و سلامت دارند به‌طوری‌که چندین بیمارستان ساخته‌اند.

هزینه بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج بر روی دوش خیرین سلامت است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز هزینه بسیاری از بیماری‌های سخت و صعب العلاج بر روی دوش خیرین سلامت است، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه فراکسیون خیرین سلامت در مجلس داریم، مجمع خیرین کشور را داریم که خارج از مجلس فعالیت می‌کند و همه متمولینی که علاقه دارند در این عرصه گام بردارند و نقشی داشته باشند از این دو فضای ایجاد شده می‌توانند عایداتی نصیب خود کنند./

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: این خادم وارسته پس از سال‌ها مجاهدت، زندگی پر برکت خود را با اخلاص در خدمت به علم و دانش و نیازمندان و مردم و انقلاب سپری کرد و کارنامه ارزشمندی از خود برجا گذاشت.

  شادروان سید مرتضی احتشام‌فر، دانش‌آموخته پزشکی و PHD ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که پس از فراغت از تحصیل در مسوولیت‌های متعددی نظیر رییس بیمارستان‌های قوچان و چناران، رییس مرکز بهداشت استان، معاون بهداشتی استان، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای استان، دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و مشاور رییس دانشگاه در امور اجتماعی و دبیر کمیته خدمات سفر استان خدمات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشته است که رییس مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی آخرین مسوولیت وی در دوران حیاتش بود.     دکتر سید مرتضی احتشام فر، از مدیران دلسوز وخدوم و خوشنام دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که سال‌ها فعالیت ارزنده او در جامعه دانشگاهی به ویژه در حوزه بهداشت و هم افزایی برای حضور خیرین سلامت، منشأ خدمات ماندگاری بوده است که هرگز از یاد‌ها نخواهد رفت.   خدمت رسانی امور درمانی به زائران اربعین حسینی و زائران پیاده امام رضا علیه السلام و نیز مشارکت در راه اندازی مراکز دیالیز در خراسان رضوی از دیگر خدمات دکتر سید مرتضی احتشام فر است.   دکتر احتشام‌فر در سن ۶۲ سالگی، همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به علت بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.    

دیگر خبرها

  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است