Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:46:15 GMT

مشکلات معیشتی با تکیه بر ظرفیت داخلی قابل حل است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۰۶۷۱

مشکلات معیشتی با تکیه بر ظرفیت داخلی قابل حل است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را ناشی از تحریم ها دانست و گفت: با تکیه بر ظرفیت های بزرگ کشور و اعتماد به مردم، مشکلات و نارسایی های کشور برطرف شده و پیروز می شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران تاکید کرد: هر جا رویکرد مسئولان نظام تکیه بر ظرفیت های درونی کشور در عرصه های مختلف و اعتماد به مردم و به ویژه قشر جوان بود، شاهد موفقیت و پیروزی بوده ایم و هر جا نیز که با رویکرد اعتماد به بیرون از کشور و وعده های کشورهای غربی عمل کرده ایم فرصت را از دست داده و جز ضرر و خسران چیزی نصیب ما نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت تهران افزود: آنچه تاکنون نظام اسلامی را حفظ کرده و در مسیر پیش برده است حرکت در چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی، تکیه بر ظرفیت های داخلی، تلاش در استحکام درونی نظام و میدان دادن به جوانان پر شور و انقلابی و در یک کلمه پیروی از رهبر معظم انقلاب بوده و راه تداوم انقلاب و حل مشکلات کشور همین است.
موحدی کرمانی با یادآوری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی تفکری نو در عرصه حکومت با تکیه بر معنویت و اسلام و مردم سالاری به مردم عرضه کرد؛ در طول این 40 سال، نظام سلطه به سرکردگی آمریکا همه تلاش و توان خود را برای شکست و مهار انقلاب بکار گرفت و از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: «ایران وابسته، ضعیف و برده آمریکا» اکنون پس از 40 سال به اذعان و اعتراف خود غربی ها و آمریکایی ها جز 15 کشور قدرتمند دنیاست؛ حتی 2 موسسه معتبر آمریکایی، ایران را هفتمین کشور قدرتمند جهان در رتبه بندی خود قرار داده اند؛ این سخن را دشمن ما می گوید.
موحدی همچنین به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه به دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این شورا از نظرات اقتصاددان دلسوز استفاده، پول ملی را تقویت و تلاش کند فشار بر طبقات ضعیف و زحمتکش کاهش یابد.
وی با تاکید بر حمایت از بخش تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد: در این شرایط باید اقتصاد دانش بنیان تقویت شده، موانع کسب و کار رفع و مواد اولیه کارخانجات تامین شود؛ همچنین شبکه بانکی به تولیدکنندگان و امور ازدواج جوان تسهیلات پرداخت کنند.
موحدی کرمانی تاکید کرد: باید با مفسدان و اخلال گران اقتصادی برخورد جدی و شیوه قیمت گذاری کالاها به صورت مستمر پایش شود؛ جان مردم از گرانی های لجام گیسخته که هر روز و هر ساعت اتفاق می افتد به لب رسیده است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید بر عملکرد گمرکات نیز نظارت دقیق شود و روند ترخیص کالاها تسهیل و با قاچاق نیز بی امان مبارزه شود.
وی همچنین افزود: از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی انتظار می رود به طور فعال برای ساماندهی این فضا و مقابله ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن چاره اندیشی کنند و برای بومی سازی آن، تقویت شبکه ملی اطلاعات و رصد و مقابله با شبکه های معاند و غیراخلاقی گامی اساسی بردارند.
موحدی کرمانی تاکید کرد: دولت نیز در همین چهارجوب باید از پیام رسان های داخلی به میزان حمایت از پروژه ملی حمایت کند.
این خبر درحال تکمیل است...
سیام**3070** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نماز جمعه تهران موحدي كرماني تحريم هاي آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل ارزی گفت: مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است. 

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

این جلسه صبح امروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند