Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری الجزایر با صدور فرمانی، ۱۸ آوریل ۲۰۱۹ را زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور اعلام کرد. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری الجزایر، امروز- جمعه- با صدور فرمانی ریاستی، زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در این کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رسانه‌های الجزایری، در متن این فرمان ریاستی آمده است: طبق ماده 136 قانون متعلق به نظام انتخابات، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری امروز فرمانی ریاستی را صادر کرد که کمیسیون انتخابات را به برگزاری انتخابات در روز پنجشنبه 18 آوریل 2019 (29 فروردین 98) فرا می‌خواند. 

همچنین این فرمان، بازبینی فوق‌العاده فهرست‌های انتخاباتی از 23 ژانویه تا 6 فوریه 2019 را مورد تأکید قرار داده است.

عبدالعزیز بوتفلیقه از سال 1999 میلادی به صورت چهار دوره متوالی رئیس جمهوری الجزایر بوده است. جریان‌های سیاسی در کشور با نامزدی مجدد وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی مخالفت می‌کنند.

ائتلاف 4 حزب برای حمایت از بوتفلیقه در انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایرانتهای پیام/ R1016196/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط الجزایر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الجزایر الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در آستانه برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، وی در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا، قاضی این پرونده را فردی فاسد و حق باز نامید.

وی در جمع پرشور هوادارانش اظهار کرد او یک قاضی حقه باز و فاسد است. این اتفاق پیشتر نیفتاده است. می دانید؟ درست است؟ دهان او کاملا بسته شده و او یک قاضی بسیار سردرگم و فاسد است که از سندرم آشفتگی ترامپ رنج می برد.

این در حالی است که روز گذشته خوآن مرکان قاضی پرونده پرداخت حق السکوت توسط ترامپ به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی اعلام کرد دادگاه این پرونده به دلیل رسانه‌ای شدن و تبلیغات گسترده و قابل توجه، به تعویق نمی افتد.

این قاضی نیویورکی درخواست وکلای ترامپ در این مورد را که رسانه‌ای شدن و تبلیغات گسترده پیش از محاکمه ممکن است منجر به یک روند بررسی ناعادلانه شود، رد کرد و با به تعویق انداختن زمان برگزاری دادگاه مخالفت کرد. قرار است این دادگاه فردا دوشنبه 15 آوریل برگزار شود.

براساس این گزارش، تیم حقوقی ترامپ که خواستار تعویق در زمان برگزاری دادگاه شده بود، اظهار کرد پوشش رسانه ای علیه رئیس جمهور سابق شکل گرفته و انجام یک قضاوت درست در دادگاه منهتن سخت است زیرا این بخش به طور کلی و همه جانبه علیه وی بسیج شده است.

قاضی تاکید کرد ترامپ خود بیشتر تبلیغات رسانه ای و فراگیر شدن این پرونده در رسانه ها را از جمله از طریق انتشار پست های نامناسب در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و از این طریق به افرادی که او را در این پرونده مقصر می دانند، حمله کرده است.

این در حالی است که اوایل هفته جاری نیز دادگاه تجدیدنظری متشکل از سه قاضی درخواست تیم ترامپ برای تعویق در زمان برگزاری این دادگاه را رد کرده بودند.

در همین حال چند روز پیش، این قاضی برای پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی توسط دونالد ترامپ در آستانه دادگاه 15 آوریل، حکم ممنوعیت رسانه ای صادر کرد.

براساس این حکم ترامپ از اظهارنظر درباره شاهدانی که در این پرونده نقش دارند، منع شده است. در این حکم همچنین ترامپ از اظهارنظر درباره کارکنان دادگاه، بازپرسانی به غیر از آلوین برگ و هر یک از اعضای خانواده آنها منع شده اگر این اظهارات به معنای دخالت در این پرونده باشد.

براساس این پرونده، دادستان های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

قرار بود رسیدگی به این اتهام ترامپ در تاریخ 25 مارس در دادگاه منهتن نیویورک برگزار شود اما در نهایت در نهایت تاریخ 15 آوریل برای این دادگاه تعیین شد.

ترامپ همچنین در این سخنرانی به حمله موشکی وپهپادی تلافی جویانه بامداد امروز ایران به اسرائیل نیز اشاره کرد و گفت: اگر او رئیس جمهور بود این اتفاق هرگز نمی افتاد.

وی افزود: آنها در حال حاضر زیر حمله هستند. و این به این دلیل است که ما شاهد ضعف زیادی هستیم. ضعفی که ما شاهد آن بودیم نباید اتفاق می افتاد. این غیر قابل باور است و اگر من رئیس جمهور بودم این اتفاق هرگز نمی افتاد.

ایالت پنسیلوانیا با 19 رای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از ایالت های کلیدی و سرنوشت ساز در انتخابات پیش رو در ماه نوامبر است و ممکن است طی ماه های آینده تا زمان برگزاری انتخابات شاهد برگزاری گردهمایی های متعددی هم از سوی دوموکرات ها و هم از سوی جمهوری خواهان باشد. در انتخابات 2020 نیز جو بایدن با اختلاف کمتر از 1/5 درصد معادل حدود 80 هزار رای، پیروز انتخابات در این ایالت شد و دونالد ترامپ نیز در انتخابات 2016 با کمتر از 45 هزار رای توانست در این ایالت بر هیلاری کلینتون غلبه کند.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

درخواست ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه رد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • اعضای کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شدند/ در انتظار برگزاری انتخابات
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان اصفهان
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • تمدید ریاست الماسخاله در فوتبال گیلان