Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دستیابی به کنوانسیون حقوقی دریای خزر را مهمترین توافق انجام شده در سال گذشته در منطقه نامید. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گریگوری کاراسین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای با خبرنگار وستنیک قفقاز، در جمع بندی نتایج دیپلماتیک سال گذشته گفت: حس حسن همجواری در تمام ارتباطات روسیه با کشورهای قفقاز جنوبی در سال 2018 همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: "من فکر می کنم که سال 2018 برای روابط ما با کشورهای قفقاز جنوبی سال دشواری بود - ما موفق به انجام مباحثات زیادی شدیم. نمی‌توان گفت که ما به موفقیت معقولی دستیابی داشتیم، اما حس حسن همجواری و درک چالش‌هایی که دنیای مدرن برای ما به ارمغان آورده در تمامی تماس‌هایمان مشاهده می‌شد. این امر همچنین در مورد روابط با متحد ما ارمنستان و روابط با آذربایجان نیز صادق است. فراموش نکنید که همراه با آذربایجان و سه کشور دیگر ما یک سند بسیار مهم را در مورد وضعیت حقوقی دریای خزر امضا کردیم. "

تأکید رهبران روسیه و صربستان بر توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه افزود: "این موضوع تا حدی به روابط با گرجستان نیز مربوط می‌شود که هنوز هم روابط دیپلماتیک با روسیه ندارد، اما ارتباطات تجاری، اقتصادی و بشردوستانه در حال توسعه و ثمر بخش بوده است - و همچنین به دو جمهوری جوان آبخازیا و اوستیای جنوبی که ما آنها را به رسمیت شناخته‌ایم، نیز مربوط می‌شود. ما در تلاش برای درک متقابل در این منطقه از قفقاز هستیم؛ که در مورد این موضوع یک سری مذاکرات ژنو در حال انجام است، که در آنجا ما با نمایندگان آبخازیا و اوستیای جنوبی با مشارکت نمایندگان خود و آمریکایی‌ها با یکدیگر ملاقات می‌کنیم. "

گریگوری کاراسین ابراز امید کرد: «مشکل قره باغ هنوز حل نشده است، اما روسای سه کمیته گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا -روسیه، ایالات متحده و فرانسه - برای ایجاد شرایط و جو مناسب برای حل این مشکل بسیار تلاش می‌کنند. امیدواریم که سال 2019 برخی پیشرفت‌های جدید و مثبتی را در مورد مسائل مربوط به درگیری قفقاز به همراه آورد. "

به طور کلی، نتیجه اساسی فعالیت‌های دیپلماتیک روسیه در منطقه قفقاز-خزر، امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر بود. وی در نتیجه صحبت‌های خود گفت: "این نتیجه یک تلاش بسیار بزرگی بود که همه پنج کشور را در بر می‌گیرد. اکنون گروه کاری از نمایندگان عالی ما برای رسیدن به نتایج مشخص در چارچوب این توافقنامه در تلاش هستند. با درک اهمیت این منطقه پنجگانه، ما همه مسائل را با هم حل می‌کنیم. هنوز اختلافاتی وجود دارد، اما میل غالب دستیابی به یک راه حل مشترک برای همه کشورها است. "

لازم به ذکر است که گریگوری کاراسین مسائل مربوط به روابط دوجانبه با کشورهای مستقل مشترک المنافع و همکاری با هموطنان در خارج از کشور را نظارت می‌کند و همچنین مسئول تعامل با اتاق‌های مجلس فدرال، کلیسای ارتدکس روسیه و سازمان‌های عمومی، از جمله فعالیت‌های قانونی وزارتخانه است.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان در ادامه دیدارهایش در کابل با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده هیئت حاکمه افغانستان است.

وی با اظهار اینکه روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت، تلاش‌های کابل در راستای سرکوب داعش و مبارزه با مواد مخدر را مورد تقدیر قرار داد و بر گسترش مناسبات و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز در این دیدار تصریح کرد: تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد.

وی همچنین خواستار تفویض عضویت رسمی هیئت حاکمه افغانستان در فرمت مسکو شد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

چندی پیش «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان درباره نزدیکتر شدن مسکو به کابل گفته بود، تلاش‌ها مسکو در راستای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه است.

این رسانه با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، تصریح کرده بود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم