Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@21:46:18 GMT

صعود دلار در بازار‌های جهانی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۰۷۹۹

صعود دلار در بازار‌های جهانی

خبرگزاری ایسنا: با افزاش امیدواری‌ها نسبت به نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا، ارزش دلار در برابر ین و یورو تقویت شد.

به گزارش رویترز، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال روز گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا قصد دارد تا تعرفه‌های اعمالی بر روی کالا‌های وارداتی از چین را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که وزارت خزانه‌داری این گزارش را تکذیب کرد، اما بازار‌های جهانی با استقبال از این خبر در روز جمعه روی خوشی به دلار نشان دادند.

کومیکو ایشیکاوا، تحلیل‌گر موسسه سونی فایننشیال هولدینز گفت: پکن و واشنگتن به مذاکره بر سر موارد اختلافی با یکدیگر ادامه می‌دهند. انتظار این است کار‌ها در مسیر مثبت به پیش رود.

در معاملات امروز، ارزش دلار در برابر ین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۹.۳۵ ین رسید. چهارمین روز رشد متوالی دلار در برابر ین باعث شد تا دلار در نزدیکی قله دو هفته اخیر خود در برابر ارز ژاپنی قرار گیرد.

شاخص دلار نیز که نرخ برابری دلار در مقابل سبدی از ارز‌های مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۰۵۶ واحد افزایش یافت. شاخص دلار از زمان تصمیم سال گذشته بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در مسیر نزولی قرار گرفته بود.

در برابر یورو نیز، دلار عملکرد نیرومندی داشت، اما در برابر پوند تقریبا بدون تغییر نسبت به روز گذشته مبادله شد. هر پوند به ۱.۲۹۷۲ دلار و هر یورو به ۱.۱۳۹۷ دلار رسید. ایشیکاوا با بیان اینکه انتظار تداوم صعود دلار در برابر یورو طی روز‌های آینده را دارد افزود که نگرانی‌ها از وضعیت منطقه یورو تشدید شده است: بانک مرکزی اروپا می‌گوید مصمم به افزایش نرخ بهره است، اما احتمال چنین اتفاقی در حال حاضر بسیار بعید است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ارزش دلار قیمت دلار مذاکرات تجاری چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۹۷۶ تومان رسید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 43 هزار و 896 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 40 هزار و 976 تومان معامله می‌شود.

101 میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 736 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 628 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 952 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 157 تومان است.

بروز رسانی: سه‌‌شنبه 4  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

43  هزار و 896  

قیمت دلار (حواله)

40  هزار و 976

قیمت یورو (اسکناس)

46  هزار و 736

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 628

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 952

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 157

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • افزایش قیمت دلار مبادله‌ای/دلارحواله به ۴۱هزارتومان نزدیک شد
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار چند شد؟
  • افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای/ دلارچند شد؟
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلارچند شد؟