Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@07:33:26 GMT

اروپایی ها متحد قوی برای آمریکا هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۰۸۸۰

اروپایی ها متحد قوی برای آمریکا هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعبدالله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان مهران ضمن دعوت عموم مردم و مسئولان به رعایت تقوای الهی به نقض برجام اروپایی اشاره کرد و گفت: بعد از ماه ها وقت کشی اروپایی ها در زمینه ایجاد کانال مالی با ایران در ایام اخیر مقامات کشور ما به شکل رسمی اعلام کردند که اروپایی ها قصد جدی برای ایجاد کانال مالی با ایران را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آقای قاسمی سخنگوی وزارت خارجه می گوید طرف اروپایی تا کنون تاریخ دقیقی برای آغاز به کار ساز و کار مالی ویژه اروپا به ایران ارائه نداده است، آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور می گوید تعلل بیش از حد اروپا در زمینه کانال مالی توجیهی ندارد.

امام جمعه مهران افزود: از طرفی دیگر اروپایی ها با میزبانی نشست بین المللی لهستان که با موضوع ایران هراسی در تاریخ ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار می شود عملا نشان دادند متحد قوی برای آمریکا هستند و وقت کشی آنها در زمینه ایجاد ساز و کار مالی با ایران نقشه خود آمریکا بوده که اروپایی ها صرفا بازیگر آن بودند.

وی بیان داشت: لذا کشور ما در این شرایط با وجود اطلاع از نقشه اروپایی ها باید واکنش های مؤثری به آنها بدهد، به نظر می رسد با نشست بین المللی لهستان علیه کشورمان عملا برجام اروپایی نیز توسط اروپایی ها نقض شده است.

امینی گفت: لذا پایبندی کشور ما به برجام در چنین شرایطی علاوه بر اینکه به منافع ملی ما آسیب می زند مخالف صریح اصل عزتمندی ماست.

امام جمعه شهرستان مهران در پایان ضمن گلایه از اختلافات بین شهردار و شورای شهر گفت: در ایام اخیر بین شورای شهر و شهردار اختلافاتی به وجود آمده است که بنده در اول دی ماه در خطبه های نماز جمعه اشاره ای داشتم بعد از آن با اعضاء شورای شهر و شهردار نیز جلساتی برگزار کردم که خروجی این جلسات این شد که این اختلافات تا پایان دی ماه مرتفع شود ولی متاسفانه هنوز این مشکلات باقی مانده و سبب خوابیدن کار شهر و حتی دریافتی ها و حقوق خود کارکنان شهرداری شده است.

کد خبر 4516451

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا خطبه های نماز جمعه مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا

رییس جمهور منتخب تایوان در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا با اشاره به رقیب خود، چین، گفت که این امر بازدارندگی تایوان در قبال «توسعه‌طلبی‌های مستبدانه» را تقویت می‌کند.

به گزارش مشرق، «لای چینگ ته» رییس جمهور منتخب تایوان، امروز (سه‌شنبه) با اشاره به رقیب خود چین، گفت که بسته کمک‌های دفاعی ۸ میلیارد دلاری تاییدشده مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، موجب «تقویت بازدارندگی در قبال خودکامگی در میان زنجیره متحدان در غرب اقیانوس آرام» می‌شود.

لای که در حال حاضر، معاون رییس جمهور تایوان است در دیدار با «لیزا مک‌کلِین» نماینده جمهوری‌خواه و «دن کیلدی» نماینده دموکرات ایالت میشیگان در دفتر ریاست‌جمهوری تایوان در تایپه، گفت که این کمک مالی همچنین موجب «کمک به تامین صلح و ثبات در تنگه تایوان و بالا بردن اعتماد بنفس در این منطقه خواهد شد.»

او افزود: تایوان در مواجهه با توسعه‌طلبی مستبدانه مصمم به صیانت از دموکراسی و میهن‌مان است.

لایحه کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده، قرار است امروز در سنا نیز به رای گذاشته شود.

این بسته کمک‌های نظامی شامل طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها و خدماتی است که هدف آن نگهداری و ارتقای سخت‌افزارهای نظامی تایوان است. افزون بر این، تایوان قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار با آمریکا برای خریداری آخرین نسل جنگنده‌های «اف-۱۶وی»( F-۱۶V)، تانک‌های آبرامز «ام۱»( M۱) و سامانه‌های موشکی «هیمارس»( HIMARS) امضا کرده است.

چین مصمم است جزیره تایوان را حتی با متوسل شدن به اعمال قدرت، الحاق کند که آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند. چین به واسطه ورود به حریم آبی و هوایی اطراف تایوان با ناوها و هواپیماهای جنگنده، بر عزم خود در این زمینه تاکید کرده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند