Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 28 دی ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) به بیان ویژگی های اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت در عمر کوتاه، اما پر برکت ایشان پرداخت و گفت: وجود بی بدیل حضرت زهرا(س) نه تنها برای زنان جامعه، بلکه در راه دفاع از ولایت و ایستادگی بر سر آرمان های اسلام برای مردان به خصوص سیاسیون هم الگو و اسوه ای شایسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در آستانه ایام الله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، به دستاوردهای مهم انقلاب در چهار دهه گذشته اشاره کرد و افزود: علیرغم تهدیدها، تحریم ها، فشارها و حتی جنگ های مستقیم و غیر مستقیم سرعت حرکت انقلاب در مسیر تعالی و پیشرفت به ویژه توسعه فناوری و تکنولوژی به حدی بوده است که بدون هیچ حمایتی حتی به دانش فضایی هم دست پیدا کرده ایم.

امام جمعه اسالم در ادامه کارکردهای مثبت فضای مجازی را برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان فضای مجازی را ابزاری برای مقابله با دشمنان می دانند؛ این در حالی است که فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی موجب خروج دسته جمعی بسیاری از نیروهای ارزشی و انقلابی از پیام رسانی همچون تلگرام و حضور افسار گسیخته دشمنان در این میدان شده است.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه فیلتر کردن تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد، یادآور شد: از متولیان امر می خواهیم نسبت به رفع فیلتر تلگرام اقدام کنند تا جوانان انقلابی با همین تلگرام به دشمنان تودهنی بزنند.

وی با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام در زمان کنونی به مثابه تسلیم شدن و پاک کردن صورت مسئله است، خاطرنشان کرد: یقینا فیلتر کردن راه حل مشکل نیست و کشوری که می تواند موشک های دوربرد و ماهواره بسازد حتما می تواند فضای مجازی را کنترل کند. متاسفانه در حالی مردم را از استفاده از برخی امکانات فضای مجازی محروم می کنیم که بسیاری از مسئولان خودشان از این فضا جهت بیان نقطه نظرات خود استفاده می کنند و لذا به جای فیلتر کردن باید فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی را یاد دهیم.

این کارشناس دینی عنوان کرد: دولت و متولیان امر فضای مجازی دستشان را از دکمه فیلترینگ بردارند، زیرا با فیلتر کردن تلگرام برای دسترسی به این پیام رسان همه به فیلترشکن روی آورده اند و نه تنها از تلگرام دست نکشیده اند، بلکه دریچه ای نامحدود به فضای مجازی به رویشان باز شده که مفاسد بیشتری در پس آن قرار دارد و سلامت اخلاقی جوانان و جامعه را به شدت تهدید می کند.

وی ضعف پیام رسان های داخلی را یکی دیگر از عوامل اقبال مردم به فیلترشکن و دور زدن فیلترها دانست و خاطرنشان کرد: وقتی نتوانسته ایم جایگزین و رقیبی همپای تلگرام ایجاد کنیم، نباید آن را فیلتر می کردیم، زیرا با این کار اعتماد مردم از رسانه های داخلی سلب و متوجه رسانه های خارجی شد. پس از گذشت یکسال از فیلترینگ تلگرام، آمارها حکایت از عدم اقبال مردم به پیام رسان های داخلی و هجوم به سمت فیلترشکن ها و نرم افزارهای مشابه تلگرام دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام جمعه اسالم فیلترینگ آتش به اختیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، چند سالی است که فضای مجازی با معرفی سایت‌ها و کانال‌های مختلف، امکان خرید و فروش غیر حضوری را فراهم کرده است.

این سایت ها، اما در برخی مواقع به بستری برای سواستفاده از اعتماد عمومی و عرضه کالا‌های تقلبی، به ویژه طلا و جواهر تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • ­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد