Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های آخرین نماز جمعه دیماه ۹۷  به میزبانی مصلای مدرسه قلعه شاهرود ضمن اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم و بابیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند اگر از ابتدای انقلاب شعار مرگ بر آمریکا گفته نمی‌شد، امروز این کشور با ما خصومت نداشت، تاکید کرد: این افراد ساده‌اندیش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام لیبرال دموکرات غرب تنها به دنبال منافع شخصی خودش است و با هر کشور و ملتی که در برابر آن‌ها بایستد، دشمنی می‌کنند.

وی اضافه کرد: دشمنی غربی‌ها با ایران طی این چهار دهه بسیار بوده چرا که استکبار برای منفعت، دنیاطلبی و ثروت‌اندوزی حاضر است به هر نوع جنایتی دست بزند.

از دست رفتن حیات خلوت آمریکا در منطقه

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه روحیه استکبارستیزی ملت ایران نمی‌گذارد که دشمن با ما خصومت نداشته باشد، ابراز داشت: با مشاهده تاریخ ۲۰۰ سال اخیر به‌روشنی می‌توان دریافت که باسیاست‌های اشتباه چه بلایی سر مردم آمده است اما با بروز انقلاب اسلامی شاهد شکست‌های پیاپی دشمنان از دست دادن حیات خلوتشان در منطقه هستیم و این امر سبب شده تا خصومت دشمنان ما ادامه‌دار باشد.

امینی تصریح کرد: مقاومت در برابر برنامه‌های دشمن، استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان هویت انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و این برای آن‌ها تأمل‌برانگیز و غیرقابل‌تحمل است زیرا حیات خلوتی را از دست دادند که در آن‌، همه کاره بودند.

وی ضمن بیان اینکه بهره‌مندی از نظام ولایی از خصوصیات و شاخص‌های اصلی انقلاب است، اضافه کرد: خروج شاه از ایران، کوتاه شدن دست استکبار و مهندسی جدید حکومت بهترین دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی است که در آن قانون، بارأی مردم و مردم‌سالاری دینی شکل گرفت لذا شناخت صحیح و بازخوانی نظام ولایی موضوعی است که باید به آن توجه شود.

تعلل نسبت به بدعهدی غرب نباشد

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه نظام ولایی، مردم ما را برای ظهور مهدی موعود(عج) تمرین می‌دهد، ابراز داشت: در آمریکا یک زن مسلمان که مجری یکی از شبکه‌های تلویزیونی است دستگیر، حجاب از سر او برداشته می شود و این نمونه نظام لیبرال دموکراسی غربی به شمار می‌رود که برخی‌ها در داخل به دنبال آن هستند.

امینی در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های مهاجرتی ترامپ، کودکان زیادی را از مادرانشان جدا کرد و این حتی دادِ همسر رئیس جمهور آمریکا را نیز درآورد است لذا این‌ها تنها نمونه‌های کوچکی از فرهنگ و شعار دروغینی است که در این چهار دهه بارها آن را بیان کرده اند.

وی اضافه کرد: پیرامون بدعهدی غربی‌ها نسبت به برجام از مسئولان انتظار می‌رود که بیش از این تعلل نکنند. امروز باید پاسخ بی‌وفایی آن‌ها را با تکیه‌بر جوانان و مردم و منابع داخلی دهیم و قطعاً با این رویه می توان مشکلات اقتصادی را حل کرد.

حضور ایران در منطقه معنوی است

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه نفوذ ایران در منطقه تحمیلی نیست بلکه معنوی است، ابراز داشت: اثبات این گفته را می‌توان در دو رفتار عراقی‌ها با وزیر امور خارجه ایران و رئیس‌جمهور امریکا مشاهده کرد که مسئولان ایران در حالی آزادانه در شهرهای عراق سفر می‌کنند اما ترامپ مجبور به سفر مخفیانه به عراق می شود.

امینی در ادامه صحبت‌های خود به مسائل اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: نظارت مسئولان به گران‌فروشی‌های غیرمعمول ظالمانه همراه با بی‌انصافی مستمر و افزون شود اما دراین‌بین علاوه بر مسئولان خود مردم نیز دخیل هستند چرا که بعضاً خریدهای خود را مدیریت نمی‌کنند لذا در این شرایط باید کالاهای اساسی باقیمت معمول به دست مردم رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرورت اصلاح نظام بانکداری، بیان دستاوردهای انقلاب، شهادت حضرت فاطمه (س) و ضرورت شناخت ابعاد شخصیت‌های ایشان و بازخوانی نظام ولایی ازجمله مواردی بود که از تریبون این هفته نماز جمعه شاهرود مطرح شد.

کد خبر 4516416

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه عباس امینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز جمعه آب‌پخش اظهار کرد: انسان در قبال اموالی که دارد مسئول است که از راه حلال مال کسب کرده باشد و ورثه من بعد از فوت که قصد استفاده خواهند داشت، و چیزی از حرام برای پس از مرگ نگذارید.

وی افزود: بعد از شما که از این مال استفاده می‌کنند دو دسته هستند: اگر خدای ناکرده حرام باشد یا کسی که به آن می‌رسد و در راه خداوند استفاده می‌کند آنچه خداوند گفته عمل می‌کند و این انسان که استفاده می‌کند سعادتمند می‌شود، یا اینکه تقیدی به اوامر خداوند ندارد و در راه بد استفاده می‌کند و راه‌های حرام دیگری استفاده می‌کند و اگر این شد این انسان شقاوتمند شد نتیجه این مالی است که از راه حرام جمع آوری کردی ایشان هم شقاوتمند شد.

امام جمعه آب‌پخش با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران اضافه کرد: امام خمینی فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی گفت: بعد از ۴۵ سال از انقلاب شاهد این عملیات غرور آفرین و جواب دندان شکن به صهیونیست غاصب بودیم که عده‌ای از پاسداران و مستشاران ما را در سوریه به شهادت رسانده بودند.

رضایی بیان کرد: در تمام نقاط جهان اسلام که جان انسان‌ها به خطر می‌افتند این سپاه است که دفاع می‌کند و شعار ما این است که سپاه پاسداران تشکر، تشکر، ارتشی، سپاهی و بسیجی تشکر، تشکر می‌گوئیم و در محکومیت این صهیونیست کودک کش و حامیان آنها در پایان نماز جمعه راهپیمایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی در صحرای طبس در سال ۱۳۵۹ خاطرنشان کرد: این شکست برای آنها آنگونه مفتضحانه بود که به این افتضاح خودشان اعتراف کردند.

رضایی افزود: ایمان این مردم راسخ بودند که با امام خمینی پیامنی را در دفاع احکام الهی و آرمان‌های انقلاب بسته بودند و خداوند متعال به کمک این مردم آمد. شکست مفتضحانه آمریکا و یاد امام خمینی و شهدا را گرامی می‌داریم.

امام جمعه آب‌پخش اظهار داشت: به دشمنان اعلام می‌کنیم و بدانید وعده پیروزی حق بر باطل از مبانی دینی و اعتقادی ما است و با آرمان‌های این انقلاب عهده بسته ایم که پای انقلاب و نظام خواهیم ایستاد.

رضایی افزود: به ولی امر مسلمین عرض می‌کنیم گوش به فرمان شما و فرامین حضرتعالی هستیم و در هر نقاط از این دنیا که بحث استکبار است امت ایران گوش به فرمان بوده و اعلام می‌کنیم که ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ایم.

کد خبر 6082430

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فرو ریخت
  • وعده صادق انقلاب دوباره نظام اسلامی در مقابله با استکبار بود
  • عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان