Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته مرکزی پزشکان سودان از کشته شدن یک پزشک و یک کودک در تظاهرات روز گذشته در خارطوم پایتخت سودان خبر داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بابک عبدالحمید» پزشک سودانی و یک کودک به نام «محمد عبید» در تظاهرات روز پنجشنبه (دیروز) در نتیجه اصابت گلوله به ناحیه سر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین پنج نفر در اثر اصابت گلوله جنگی و سه نفر دیگر در اثر اصابت گلوله پلاستیکی زخمی شدند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، ائتلاف پزشکان انقلابی سودان نیز از روز پنجشنبه (دیروز) در تمامی بیمارستان‌های کشور اعتصاب عمومی اعلام و تأکید کرده است که پزشکان تنها در موارد اضطراری ارائه خدمت کرده و در میادین شهر برای کمک به معترضان حضور خواهند داشت.

روز پنجشنبه (دیروز) اعتراضات در خارطوم و چند شهر سودان از جمله القضارف (شرق) و الدیوم (جنوبی) به منظور درخواست سقوط نظام سودان و برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان از قدرت، ازسر گرفته شد.

بر اساس این گزارش، شاهدان عینی از تعقیب و گریز نیرو‌های امنیتی و معترضان در محله‌های خارطوم و تظاهرات معترضان به سمت کاخ ریاست‌جمهوری خبر دادند.

تظاهرات سودانی‌ها از روز ۱۹ دسامبر گذشته در اعتراض به گرانی برخی کالا‌های اساسی از جمله نان و سوخت و اوضاع نابسامان اجتماعی و اقتصادی آغاز شده است و بنا به اذعان محافل رسمی سودان تا کنون ۲۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند در حالی‌که سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر شمار کشته‌ها را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشته و زخمی سودان تظاهرات سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل

منابع فلسطینی از شهادت یک زن جوان ۲۰ ساله فلسطینی در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان ارتش اشغالگر خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که مناطق مختلف کرانه باختری همچنان عرصه داغ درگیری فلسطینیان با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست است، صبح امروز منابع رسانه‌ای از شهادت یک زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اداره کل امور مدنی از شهادت «میمونه عبدالحمید خراحشه» زن 20 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شمال الخلیل خبر داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان این رژیم به سمت یک زن فلسطینی در شمال الخلیل تیراندازی کرده‌اند.

رادیو ارتش اشغالگر مدعی شد که این زن جوان فلسطینی در تلاش برای انجام عملیات ضد اسرائیلی بوده است که هدف گلوله نظامیان ارتش اسرائیل قرار گرفت.

هنوز جزئیات بیشتری درباره شهادت این بانوی جوان فلسطینی منتشر نشده است.

نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاباعتصاب سراسری در شهرهای مختلف کرانه باختریشهادت 2 فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • شهادت زن فلسطینی در نزدیکی الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها+ فیلم
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه