Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:38:09 GMT

اولویت در معافیت های گمرکی با تولیدکنندگان است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۰۰۹

اولویت در معافیت های گمرکی با تولیدکنندگان است

تهران- ایرنا- رییس کل گمرک ایران با تاکید بر مبارزه با هرگونه قاچاق کالا از مبادی رسمی گفت: معافیت‌های گمرکی به تولیدکنندگانی داده می شود که امکان تولید محصولات و مواد اولیه وارداتی را در داخل کشور ندارند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از گمرک ایران، «مهدی میراشرفی» به برنامه‌های گمرک ایران در راستای حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: گمرک ایران به عنوان تصمیم گیرنده و وضع کننده معافیت‌های گمرکی نیست، اما می ‌تواند پیشنهادهایی را پس از بررسی بازخوردهای قوانین و معافیت‌ها از سازمان های ذیربط دریافت و ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: در پیشنهادهای گمرک به صورت مشخص، معافیت‌ها به سمت تولیدکنندگان هدایت می‌ شود؛ درواقع معافیت برای تولیدکنندگانی اعمال می شود که امکان تولید محصولات مورد نیاز را در داخل کشور ندارند.
میراشرفی درخصوص قاچاق کالا و برنامه‌های مقابله با آن نیز گفت: امروز با قاچاق از طریق مبادی رسمی کشور مواجه نیستیم و در این زمینه گمرک ایران با هرگونه قاچاق مقابله می کند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان ساخت: در بحث مناطق آزاد نیز گمرک مکلف به حضور است و بر ورود و خروج کالا در این مناطق نظارت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سال 2017 رتبه نخست را کسب کرد و ژاپن در رتبه دوم قرار گرفت.
اکنون مبادی عمده ورودی کشور به ایکس‌ری مجهز شده‌اند. مبادی مهم گمرکی به 16 دستگاه ایکس‌ری مجهز شدند و 23 دستگاه، متولی صدور مجوز برای ترخیص کالا هستند و 24 نوع عوارض مختلف در فرایند صادرات و واردات دریافت می شود.
اقتصام*3065** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معافيت هاي گمركي قاچاق كالا مبادي رسمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گردو قاچاق در اتوبوس

سرهنگ "عیسی روشن‌قلب" با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهارداشت: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محور‌های مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سوء و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان