Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: فرستاده سازمان ملل به سوریه ۲۱ ژانویه به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، سرگئی ورشنین، معاون وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) به مسکو سفر می‌کند، گفت: مسکو به آگاهی از افکار وی برای اجرای قطعنامه‌های مربوط به راهکار سیاسی در سوریه امیدوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما برای انجام دیدار با فرستاده سازمان ملل به سوریه در ۲۱ ژانویه برنامه ریزی می‌کنیم. این اولین سفر وی به مسکو خواهد بود. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم ما را نسبت به دیدگاهش در مورد چگونگی اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و تلاش برای حل و فصل سیاسی در سوریه باخبر کند.

در همین راستا، ریم اسماعیل، نماینده گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز در گفتگوی ویژه با خبرگزاری تاس روسیه گفت:‌ من بر تصمیم پدرسون برای سفر به مسکو طی هفته آتی تاکید دارم.

پیشتر یوری اوشاکوف، مشاور ریاست جمهوری روسیه تصریح کرده بود، پدرسن طی روزهای آتی به مسکو سفر می‌کند؛ جاییکه میزبان سلسله نشست‌هایی در رابطه با بحران سوریه خواهد بود.

پدرسن هفت ژانویه ماموریت جدید خود در سازمان ملل را آغاز کرد. وی در جریان سفر اخیرش به دمشق با ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد.

انتهای پیام

مترجم: منصوره حسنی

دبیر: مهران ثنایی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرستاده سازمان ملل به سوریه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط عوامل حمله تروریستی در مسکو با اوکراین مشخص شد

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در جلسه‌ای گفت که تحقیقات کارآگاهان این کشور ارتباط میان عوامل حمله تروریستی به تالار کروکوس با اوکراین را تایید کرده است.

به گزارش مشرق، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه، امروز(سه‌شنبه) گفت که کارآگاهان روس ارتباط مرتکبان حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس با اوکراین را تایید کرده‌اند.

پاتروشف در جلسه‌ای امنیتی در آرخانگلسک گفت: در طی تحقیقات، ارتباط مرتکبان اصلی این حمله تروریستی با ملی‌گرایان اوکراین تایید شد و موضوع در حال نهایی شدن است.

در ۲۲ مارس (۳ فروردین) چند مرد مسلح وارد تالار کنسرل کروکوس شده و شروع به تیراندازی به افراد حاضر در آن‌جا کردند. طبق آخرین گزارش وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه، این حمله ۱۴۴ کشته بر جای گذاشت. چهار مظنون این حمله که شهروندان تاجیکستانی بودند، تلاش کرده بودند با یک اتوموبیل فرار کنند اما بازداشت و متهم به تروریسم شدند.

مقامات روسیه بر این باورند که برنامه آن‌ها فرار کردن به اوکراین بود که طراحان اصلی این حمله قرار بود در آن‌جا به آن‌ها پناه بدهند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ارتباط عوامل حمله تروریستی در مسکو با اوکراین مشخص شد
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • راهیابی پویانمایی «پیچ تاریخی» به جشنواره مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • مسکو: «کوریِ گزینشی» غرب در قبال خاورمیانه نامحدود است
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • واکنش مسکو به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت