Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «سيد محمد حسيني» - وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي- در اختتاميه چهارمين جشنواره سرودهاي حماسي و آواهاي انقلاب با عنوان «آواي بيداري» با بيان اينکه هم‌اکنون 1426 مرکز و آموزشگاه موسيقي در استان وجود دارد، در حالي که پيش از انقلاب 22 مرکز وجود داشت، اين مساله را اين نشان‌دهنده‌ي آن دانست که جمهوري اسلامي به موسيقي بها مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او که هم‌اکنون به عنوانِ دبيرکل کانون دانشگاهيان ايران اسلامي فعاليت مي‌کند، اضافه کرد: «سروده‌هاي دلنشين انقلاب پيوندي بين جوان‌هاي مبارز و انقلابي ايجاد مي‌کرد. در آن سرودها الفاظ پيچيده‌اي به کار برده نمي‌شد، اما چون از دل برمي‌خواست بر دل مي‌نشست. هم‌اکنون نيز معنويت و نورانيت مي‌تواند سروده‌هاي نسل جوان را زيباتر کند.»
او همچنين به اين مساله اشاره کرد که حضرت داوود اسوه حسنه صبر و استقامت بود و روحيه مردانگي و فتوت او الگوي بسيار مناسبي براي جوانان ونوجوانان است.
در مراسم اختتاميه‌ي «آواي بيداري» در بخش بهترين آهنگساز هيئت داوران انتخابي نداشت؛ اما با توجه به تلاش‌هاي انجام گرفته از جواد احساني آهنگساز گروه «نسيم رحمت» از تهران با اثر «سلام بر قدس» و محمد آشوري آهنگساز گروه سرود «انوار الهدي» از قم با اثر ارتش حيدر با اهداء لوح سپاس و جايزه تجليل کرد.
در بخش بهترين تک خوان ديپلم افتخار و جايزه نقدي به «هادي قاسمي» تک خوان گروه سرود «مهدي موعود» از مرکزي با اثر گمشدگان سحر، «پويا فرج پور» تک خوان گروه سرود «شهيد قرباني» از خراسان جنوبي با اثر سفير عشق و «محمدعلي صداقتيان» از گروه سرود «ترنم ولايت» از خراسان جنوبي با اثر ايستاده‌ايم، اهدا شد.
هيئت داوران چهارمين جشنواره سراسري سرودهاي حماسي و آواهاي انقلابي در بخش بهترين هدايتگر و مربي انتخابي نداشت.
در بخش بهترين گروه سرود، هيئت داوران ضمن تقدير از گروه سرود «شهيد قرباني» با اثر سفير عشق به سرپرستي جواد محمدي از آذربايجان شرقي و گروه «آواي انقلاب» با اثر رزمنده‌هاي عشاير به سرپرستي اميرحسين ويسکرمي از لرستان، سه گروه برتر جشنواره را معرفي کرد.
گروه سرود «مصباح الهدي» با اثر من انقلابي‌ام به سرپرستي عمران جمالي از فارس، گروه سرود «طاها» با اثر دفاع مقدس به سرپرستي سيد فرشيد پاکروان از اصفهان و گروه سرود «مهدي موعود» با اثر گمشدگان سحر به سرپرستي محمد حسن حيدري از مرکزي به ترتيب رتبه‌هاي سوم تا اول بهترين گروه سرود جشنواره را کسب کردند.
همچنين در بخش آرا مردمي، گروه سرود «محمد رسول الله» با اثر من يک بسيجي‌ام به سرپرستي محمدغفاري از استان چهارمحال و بختياري منتخب شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند

هشت گروه سرود به عنوان برگزیدگان پویش «همپای طوفان» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین معرفی و تقدیر شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از اعلام سراسری برگزاری پویش همپای طوفان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گروه‌های سرود از سراسر کشور اقدام به هم خوانی و ارسال فیلم اجرای خود کردند.

اکنون و پس از پایان مهلت ارسال آثار و از بین گروه‌های شرکت کننده 8 گروه بشرح ذیل برگزیده شدند:

گروه تسنیم از استان اصفهان
گروه نسیم ظهور از استان خراسان رضوی
گروه های شهید خدری و جوانه های امید از استان سیستان و بلوچستان
گروه یاس از استان کرمان
گروه دختران مهدوی از استان مازندران
گروه نورالشهدا از استان مرکزی
گروه کودکان غزه از استان هرمزگان

سرود "عید همبستگی" منتشر شد/ اجرا در نماز عید فطر تهران

این گروه‌ها با اهدای تقدیرنامه و جایزه نقدی در اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق که در شهر رشت برگزار شد، تقدیر شدند.
در همین راستا از آلبوم منتخب آثار رویداد ملی سراسری هم خوانی سرود همپای طوفان متشکل از 13 سرود و 12 تک خوانی رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان
  • راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش