Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مراغه از مسدود شدن راه ارتباطی 70 روستای این شهرستان در بخش های مرکزی و سراجو بر اثر بارش برف و کولاک 24 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

نادرشریفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش برف و کولاک شدید در مناطق روستایی شهرستان مراغه افزود: هم اکنون تیم های راهداری در در تلاش برای بازگشایی راه ‌های مسدود شده روستایی در بخش های مرکزی و سراجوی این شهرستان هستند و تا 24 ساعات اینده این مسیرها بازگشایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نیروهای راهداری شب گذشته با تلاش شبانه روزی و با انجام عملیات نمک پاشی و برف روبی از مسدود شدن محور مراغه به هشترود و مراغه به بناب جلوگیری کردند.
وی اضافه کرد: هم اکنون این 2 محور اصلی مواصلاتی شهرستان با تلاش های راهداران باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، اما استفاده رانندگان از زنجیر چرخ در تمامی محورهای شهرستان اجباری است.
وی گفت: در ساعات اخیر نیز با توجه وضعیت جوی و اعلام هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف ، نیروهای راهداری در آماده باش کامل بوده و عملیات برف روبی و نمک پاشی از همان ساعات نخستین بارش انجام می شود.
شریفی ادامه داد: در راستای تسهیل در امر امدادرسانی احتمالی و جلوگیری از مسدود شدن راه ‌های ارتباطی د رطرح زمستانی، سه دستگاه نمک پاش اتوماتیک و تیغه دار، چهاردستگاه گریدر و سه دستگاه لودرعملیات برف روبی و نمک پاشی را انجام می ‌دهند.
وی اضافه کرد: درحال حاضر 24 نیروی راهداری در راهدارخانه ‌های این شهرستان مستقر شده و آماده خدمات رسانی شبانه روزی به مسافران و رانندگان در محورهای مواصلاتی این شهرستان هستند.
وی گفت: توصیه می‌ شود رانندگان و شهروندان درفصل زمستان به منظور جلوگیری از تصادفات احتمالی در سفرهای خود از ناوگان عمومی همچون اتوبوس و قطار استفاده و از سفرهای بی مورد پرهیز کنند.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
این شهرستان با 75 کیلومتر محور ارتباطی اصلی بین شهری و 930 کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی و حدود 263 هزار کیلومتری در 127 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا بارش برف راه روستايي مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد

آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درخصوص سیلاب بهاری در مازندران گفت: سیلاب بهاری موجب انسداد محور اصلی هراز و ۷ محور روستایی شد.

وی افزود: باتوجه به وضعیت تردد اولویت با رفع انسداد با محور تردد بوده عملیات بازگشایی در محور هراز در دستور کار قرار گرفت که بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: موضوع دیگر رفع انسداد راه‌های روستایی بود که در دستور کار قرار گرفت.

محمدی یادآور شد: این روستا‌ها باتوجه به شدت بارش‌های در بخش‌های بلده و آمل قرار دارند.

رگبار‌های بهاری طی روز گذشته همان‌گونه که پیش‌بینی شد اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها، ریزش سنگ و سایر را به دنبال داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • مصدومیت ۳ دانش آموز آملی براثر تصادف
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته
  • لحظه وقوع صاعقه در آسمان روستای حصار به روایت تصاویر
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد