Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:32:46 GMT

مواضع متغیر وزیر خارجه آلمان درباره برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۴۵۹

مواضع متغیر وزیر خارجه آلمان درباره برگزیت

تهران - ایرنا - هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه گفت درصورت توافق همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توان درباره مذاکره مجدد بر سر توافق 'برگزیت' بحث کرد اما کمی بعد در توییتر اعلام کرد: مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت قابل تصور نیست.

به گزارش ایرنا، ماس به شبکه 'زد دی اف' گفت: درصورت موافقت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید درباره مذاکره مجدد توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بحث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس همچنین با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت به دشواری قابل تصور است و رد شدن توافق برگزیت در مجلس انگلیس هم تغییری در این مساله ایجاد نکرده است.
ماس نوشت: به دشواری قابل تصور است که توافق خروج انگلیس (برای مذاکره مجدد) بازگشایی شود. ما همواره این مساله را به روشنی بیان کرده ایم و رای در مجلس لندن هم این را تغییر نداده است.
روزنامه 'سان' انگلیس هفته گذشته مدعی شده بود که مذاکرات محرمانه ای بین ترزا می نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان انجام شده و صدر اعظم آلمان پیشنهادهایی مطرح کرده تا توافق جدایی انگلیس برای لندن شیرین تر شود اما دولت آلمان روز سه شنبه هفته گذشته و پیش از رای گیری در پارلمان انگلیس، این مساله را تکذیب کرد.
در همین حال، بیش از 20 تن از چهره های سیاسی، ورزشی، تجاری و هنری آلمان روز جمعه با انتشار نامه ای در روزنامه 'تایمز' تاکید کردند که ' انگلیسی ها همواره دوستانی در اروپا و آلمان خواهند داشت' .
به گزارش نشریه آلمانی 'هندلزبلات'، خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا برای اقتصاد آلمان 9 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت و صنعت خودروسازی آلمان بیشترین لطمه را خواهد دید. به نظر می رسد که آلمان قصد دارد با گشودن بحث مذاکره مجدد درباره برگزیت از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا جلوگیری کند.
اروپام**1078**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلمان هايكو ماس برگزيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوزپ بورل در نشست با خبرنگاران، در لوگزامبورگ، عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.»

این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است