Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان هرمزگان با اشاره به اقدامات و موانع دشمنان در طی چهل سال برای بین بردن انقلاب اسلامی اظهار کردند: کوتاه شدن دست استعمارگران از منافع منطقه و شکست در مقابل نظام جمهوری اسلامی علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه استان هرمزگان با اشاره به اقدامات و موانع دشمنان در طی چهل سال برای بین بردن انقلاب اسلامی اظهار کردند: کوتاه شدن دست استعمارگران از منافع منطقه و شکست در مقابل نظام جمهوری اسلامی علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران از گناهان است

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه قرآن کریم همان کتابی است که در زمان پیامبر اکرم(ص) توسط ایشان جمع آوری شده است، اظهار کرد: قرآن کریم اسامی مختلفی دارد که تعبیر "ذکر" یکی از آن اسم هاست و در برخی از آیات به این تعبیر اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن بر اساس مناسبت ها نازل می شد، افزود: یکی از مهم ترین علل حفظ قرآن این است که در طول 23سال بتدریج نازل شده و هزاران نفر آن را حفظ کرده اند  لذا کسی جرات نمی کرد کوچکترین تغییری ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه ریشه غیبت بزدلی است ، بیان کرد: غیبت از مردانگی و صراحت لهجه نیست چرا که آدم های بزدل و ترسو هیچگاه در مقابل افراد صحبت نمی کنند.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه هیچ کس از غیبت و تهمت در امان نبوده است، افزود: با توجه به اینکه غیبت همیشه سلاح بی سلاحان و قدرت زور بی قدرتات است بنابراین  مردان غیبت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران از گناهان است، اظهار کرد: نظامی را که با ایثار، فداکاری، خون شهیدان و زندانی شدن افراد جامعه به دست آمده را نباید تضعیف کرد.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: وقتی مسئولی غلطی می کند  چرا آن را بزرگ کرده و نظام را تضعیف می کنید، هیچ نظامی بدون تخلف نبوده اما باید به شدت برخورد شود.

نعیم آبادی با بیان اینکه  تصور نکنید فقط زنا حرام است و غیبت گناه محسوب می شود، تصریح کرد: تضعیف نظام و جنگ با دستاوردهای خون شهدا و دادن سوژه دست دشمنان اگر گناه نیست پس ثواب است.

وی با اشاره به اینکه اطعام دادن به مسلمانان به اندازه آزاد کردن بردگان ثواب دارد،  بیان کرد:یکی از راه هایی که می توان جایگاه مومنان را بدست بیاوریم اهمیت خدماتی است که به مومنان داده می شود.

نماینده وبی فقیه در هرمزگان با اشاره به بیست و نهم دی ماه مصادف با روز غزه گفت: حاکمان در جهان اسلام روز تخریب غزه را دارند در حالی که ما روز کمک به غزه را داریم.

نعیم آبادی تاکید کرد: چرا مسلمانان آگاه نمی شوند و تکلیف خود را نمی دانند اگر همانطوری که ما به غزه توجه داریم جهان اسلام یک دهم آن را داشت قضیه فلسطین تمام شده بود.

وی افزود:علی رغم اینکه غزه در حصر مواد غذایی است و دارو ندارد اما برخی با نخست وزیر اسرائیل شام و ناهار می خورند و کشور مصر که از قوی تررین و فدرتمند ترین کشورها در حوزه نظامی است هیچ کاری انجام نمی دهد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه چشمی که نگاهش به واشنگتن باشد نسبت به غزه کور است، گفت:شیوخ فاسد منطقه  که یمن قهرمان را نابود کردید چرا به غزه نگاهی نمی کنید؟ چشمتان کور است.

نعیم آبادی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، مردم و در رأس همه، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  حامیان جدی غزه، فلسطین و تمام مظلومان جهان در هر مکان جغرافیایی هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه(س)اولین زن در تاریخ بشر و والاترین بانویی است که غیر از ایشان کسی وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

 

موانع دشمن جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را نگرفته است

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) در فاطمیه اول گفت: در تاریخ مظلومیت شیعه شاید واقعه ای جانگداز تر از شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) نباشد.

میرزایی، ادامه داد: شهادت حضرت زهرا در واقع علاوه بر جایگاه والا و بی نظیری که آن حضرت نزد خداوند و پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت علیهم السلام دارد ، نقش ایشان در دفاع از جایگاه ولایت و شهادت در این راه به عنوان اول شهیده راه ولایت قابل توجه و بررسی است.

وی، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به انجمن های اسلامی اروپا که فرمودند، پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه از جهان به حرکت پیشرفت و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان، جهاد در راه خداست، تصریح کرد: این پیام زمینه ای برای پیشرفت علمی کشور است و آن را رسالتی در چهار چوب جهاد فی سبیل الله مورد توجه قرار داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری از طرف مختلف از جمله ارتباط با جوانان اروپایی به صورت ارسال پیام در صدد از بین بردن تارهای شبکه ذهنی جوانان غربی است که در سیطره جریان غالب رسانه ای، اسلام را با تروریسم مترادف کرده و نشان می دهند که اسلام دین ترور نیست بلکه دین صلح و دوستی است و بانیان اصلی ترور را که همان دول غربی هستند را به ملت ها معرفی می کنند.

میرزایی، به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: از همان ابتدای انقلاب برخی از افراد کم بصیرت می گفتند چون شعار مرگ بر آمریکا می گویید آمریکا با شما دشمنی دارد.

وی، با طرح این سوال که؛ اگر مواضع انقلابی باعث دشمنی است پس علت دشمنی آمریکا در قبل از انقلاب چه بوده است؟ ویا مردم ویتنام و سایر کشور ها که زیر چنگال آمریکایی ها بودند و هستند چه موضعی گرفتند؟

امام جمعه پارسیان، علت اصلی دشمنی آمریکا را کوتاه شدن دست آنها از منافع استعماری منطقه و شکست در مقابل تمدن اسلامی دانست و عنوان کرد:هویت اسلام انقلابی و ضد استکباری و حرکت به سمت قله های عزت و استقلال خوار چشم آمریکا شده است.

میرزایی، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، اظهار کرد:استقرار حاکمیت خدا و نفی حاکمیت دروغین و طاغوتی و تحقق نظام ولایی از جمله مهم ترین دستاورد های انقلاب بوده است.

وی، با اشاره به عوامل پیشرفت انقلاب اسلامی، بین کرد: آنچه نظام اسلامی را چهل ساله ساخته ارتباط روز افزون فکری و عملی امت با ولایت بوده است، عاملی که انقلاب را از گردنه های سخت و فتنه های بزرگ به سلامت عبور داد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و در آینده هم ولایت محوری ضامن بقای انقلاب و شکست دشمنان می باشد.

امام جمعه پارسیان با توصیه به سنگرنشینان انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت عمیق از مهندسی حکومت دینی با محوریت نظام ولایی، عنوان کرد: به الزامات ولایت محوری پایبند و موانع ولایت محوری را شناسایی و از آن تبری کنید.

وی، پیشرفت های نظام اسلامی در حوزه های پزشکی ، تکنولوژی ، فن آوری هسته ای، نظامی و … که در رتبه های نخست دنیا قرار گرفته بیان گر تحول عظیم ایران بعد از انقلاب اسلامی است، البته با تمام موانعی که دشمنان در سر راه نظام ایجاد کردند.

میرزایی، بازداشت مجری شبکه پرس تی وی، آن هم با شکل نامطلوب را نشان از دروغگویی مدعیان آزادی بیان دانست و از دستگاه دیپلماسی و سازمانهای مردم نهاد برای آزادی خانم هاشمی درخواست کرد.

امام جمعه شهرستان، ۲۹ دی ماه مصادف با پایان جنگ ۲۲ روزه در نوار غزه را روز مقاومت دانست و بر آینده روشن در فلسطین و غزه با ادامه مقاومت تاکید کرد.

میرزایی، ضمن تسلیت حادثه سقوط هواپیما باربری ارتش جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای همه شهدای این واقعه طلب رحمت الهی کرد .

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه ساری: اولین جمهوری اسلامی توسط حضرت علی (ع) بنا نهاده شد

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حکومت حضرت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی بوده است، گفت: «باید قدر این نظام را دانست.»

به گزارش مهر، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه السلام و تاکید بر مبارزه با هوای نفس ادامه داد: باید با هوای نفس با سلاح ایمان و تقوا جنگید تا به سعادت برسیم.

وی با تاکید بر اینکه ایام قدر را قدر بدانیم به منزلت این شب‌ها اشاره کرد و گفت: شب‌های قدر با توسل به قرآن و ائمه اطهار برای آمرزش الهی تلاش کنیم.

وی با اظهار اینکه باید توجه به امام زمان همواره در دل‌های ما باشد، تصریح کرد: همچنین در جامعه باید موقوفاتی باشد تا فرهنگ مهدویت ترویج شود.

لایینی با بیان اینکه شب قدر قلب تپنده ماه رمضان محسوب می‌شود آن را مهم تلقی کرد و با تسلیت شهادت حضرت علی علیهم السلام ادامه داد: حیات مذهبی نهاد‌ها و دستگاه‌ها وظیفه خود را نسبت به فضاسازی معابر خیابان‌ها انجام دهند.

ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی

نماینده، ولی فقیه در مازندران به مناسبت روز نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: این کتاب بهترین آموزه‌های حکیمانه و سعادت بخش را در سه بخش خطبه‌ها نامه‌ها و کلمات حکمت آمیز جای داده است و باید در زمینه نهج البلاغه فرهنگ سازی شود و برای این کتاب بزرگ کار کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام افزود: مردم به دلیل احساسات پاکی که به اهل بیت و به ویژه حضرت علی علیه السلام دارند، وظیفه شناس هستند و حرمت این روز را حفظ خواهند کرد.

وی همچنان بر لزوم حفظ طبیعت این نعمت خداوند تاکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی نعمتی بود که خداوند بعد از ۱۴۰۰ سال به ما عطا کرده است و حکومت حضرت علی علیه السلام نیز مصداق جمهوری اسلامی بوده است و اولین جمهوری اسلامی توسط حضرت علی علیه السلام بنا نهاده شده است.

آیت الله لائینی به عنوان اینکه حکومت پیامبر اکرم صلی الله نیز مصداق بارز جمهوری اسلامی بوده است گفت: برای داشتن جمهوری اسلامی رنج‌های زیادی کشیده و خون‌های زیادی تقدیم شده است و اگر انقلاب نمی‌شد این نظام مقدس را شاهد نبودیم و باید این نظام مقدس را قدر بشناسیم.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را بشکنند، اما به لطف خداوند جمهوری اسلامی پاینده و پایدار خواهد ماند، افزود: نظام سلطه آمریکا و استکبار جهانی رفتنی است.

وی بصیرت هوشیاری استقامت و صبر مردم را برای بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی امری اساسی بیان کرد و گفت: وحدت و انسجام امت و ملت و عملکرد مسئولان زمینه ساز مهم بقای این نظام خواهد بود.

وی از مسئولان دولتمردان خواست تا مسائل و مشکلات مردم را ببینند و نسبت به رفع آن اقدام کنند و مشکلی بر مشکلات آنان اضافه نکنند و شعار جهش تولید با مشارکت مردم را جدی بگیرند و محور عمل قرار دهند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: اولین جمهوری اسلامی توسط حضرت علی (ع) بنا نهاده شد
  • دوازدهم فروردین؛ روز تثبیت نظام اسلامی
  • شب‌های قدر قلب ماه مبارک رمضان است
  • مردم از استعداد و نبوغشان در عرصه تولید استفاده کنند/ دولت و مجلس موانع تولید را برطرف کنند
  • دولتمردان موانع را از سر راه علاقه‌مندان به تولید بردارند
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است