Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:23:32 GMT

بندر چابهار مناسب برای ورود کالای اساسی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۵۲۵

بندر چابهار مناسب برای ورود کالای اساسی کشور است

چابهار - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار با فاصله نزدیک به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و متصل به آبهای آزاد مناسب برای ورود بخشی از کالاهای اساسی کشور است.

احمدعلی موهبتی روز جمعه در حاشیه بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بندر با زیرساخت های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته قابلیت تخلیه و بارگیری انواع کالا را دارد و کشتی های بزرگ اقیانوس پیما توانایی پهلوگیری را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: چنانچه راه آهن چابهار - سرخس تکمیل و جاده های منتهی به بندر چابهار از طریق استانهای همجوار کرمان و هرمزگان 2 بانده و به بزرگراه ارتقا پیدا کنند جابجایی کالا رونق گرفته و شاهد توسعه این منطقه خواهیم بود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همت دولت برای توسعه ،اشتغال و آبادانی این استان ستودنی است.
وی بیان کرد: نباید کالاهای سیستان و بلوچستان و استان های همجوار از سایر بنادر ایران با هزینه های بالا وارد شوند بلکه این امر باید از بندر چابهار صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، استاندار سیستان و بلوچستان و هیات همراه با شرکت در نمازهای جمعه تشیع و تسنن با مولوی عبدالرحمن ملازهی امام جمعه اهل سنت و حجت اسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه اهل تشیع چابهار به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار احمد علی موهبتی با تشریح قابلیت ها و توانمندی های سیستان و بلوچستان خواستار حمایت و پشیبانی امامان جمعه برای انجام بهتر فعالیت ها و پیشبرد اهداف نظام برای توسعه این منطقه محروم شد.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امورزيربنايي استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز این استان تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.
ذبیح الله اللهی افزود: هم‌اکنون سیستان و بلوچستان در زمینه سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه از میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی از فعال بودن ۴۶ پایگاه سنجش نوآموزان در سیستان و بلوچستان خبر داد و ادامه داد: آن دسته از کودکانی که تاکنون موفق به نوبت‌گیری نشدند می‌توانند با دریافت نوبت الکترونیکی برای انجام سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی اقدام کنند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرآیند نوبت‌دهی و سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد، گفت: نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم نوبت‌گیری را به‌روز‌های پایانی موکول نکنند.
وی ادامه داد: متولدان ١٣٩۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹٩/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش دبستانی یک و دو می‌شوند، حتما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند .
الهی افزود: در سیستان و بلوچستان ۴۰ پایگاه فعال سنجش بدو ورود در نظر گرفته شده که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی مورد سنجش قرار می‌دهند.
وی بیان کرد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد