Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:21:10 GMT

خروج غیرقانونی کودک 6ساله را قربانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۵۷۴

خروج غیرقانونی کودک 6ساله را قربانی کرد

ارومیه - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: جسد کودک 6ساله ای که در حال خروج غیرمجاز از کشور به همراه مادرش از دست مرزبانان فرار کرده و مفقود شده بود، بعد از پنج ساعت تلاش عوامل مرزبانی و هلال احمر کشف شد.

سجاد اسماعیل زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مادر این کودک به همراه یکی دیگر از فرزندانش که سه ساله بوده، شب گذشته در حال خروج غیرمجاز از پشت کوه های گمرک بازرگان شناسایی و دستگیر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مفقود شدن کودک 6 ساله توسط هنگ مرزی به مرکز کنترل عملیات آذربایجان غربی اعلام شده بود و نیروهای جعیت هلال احمر برای جستجوی وی به کمک مرزبانان آمده بودند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در 2 دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان و تردد غیرمجاز روبرو بوده اما در سال جاری عرصه برای این افراد تنگ تر شده است.
گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه و با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
این گمرک در سال 1305 شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین المللی بین 2 کشور ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است.
7132/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خروج غير قانوني هلال احمر ماكو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید

مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار خانم در جمهوری آذربایجان با واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و‌ جمهوری اسلامی مواجه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار خانم در جمهوری آذربایجان با واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و‌ جمهوری اسلامی مواجه شده است. 

این گفتگو در داخل سفارت ایران در باکو صورت گرفته است؛ به لحاظ حقوقی، داخل سفارت هر کشور، از نظر مقررات و قوانین و مناسبات، به مثابه خاک آن کشور محسوب می‌شود و مسولان سفارت‌های کشورمان، می‌توانند، و البته بهتر است بگوییم، باید آداب ایران اسلامی را رعایت کنند. 

با این وجود، خبرنگار خانم، بدون حجاب، و  بدتر از آن، با ظاهری حتی پایین تر از پوشش عرفی رسمی خانمها در  کشورهایی که رعایت حجاب الزام قانونی نیست، در این گفتگو ظاهر شده است که نوعی اهانت به مناسبات درون خاک ایران محسوب می‌شود. اما این اهانت را متاسفانه بدون واکنش سفیر ایران انجام داده است. 

این خبرنگار همچنین پرچم جمهوری آذربایجان را در کنار خود قرار داده، حال آنکه اساساً خبرنگار یک کشور، مقام رسمی آن کشور محسوب نمیشود که بخواهد چنین تشریفاتی را برای خود به جا بیاورد. انجام چنین تشریفاتی برای یک خبرنگار، نوعی اهانت به مقام رسمی ایرانی در آن کشور است و متاسفانه این امر هم با واکنش عزتمندانه ای از ناحیه سفیر ایران مواجه نشده است. 

غیر از اشکالات بسیار فرمی، مصاحبه جناب سفیر با ایرادات فراوان محتوایی هم روبرو بوده است؛ به نحوی که آقای موسوی سوالات جهت دار و مشکل دار خبرنگار خانم را نه تنها با پاسخهای درخور و درست و از موضع عزت و حقیقت پاسخ نداده، بلکه به نوعی از موضع متهم و پذیرش ضعف برخورد کرده است. 

پیشتر در مورد دیگری یکی از سفرای ایران در یک کشور اروپایی به دلیل اهمالی‌ که در نحوه‌ی پذیرش از برخی میهمانان داشت و آداب و مناسبات ایران را رعایت نکرده بود از کار برکنار شد. امیدواریم آقای عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان هم به دلیل این خطای بد و نیز از آنجا که در مصاحبه خود نشان داده شاید نمی‌تواند به درستی از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند، جای خود را به فرد دیگری بدهد که عاری از این خطاها و عدم توانمندیها در مناسبات حساس با یک کشور منطقه باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند