Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@10:08:43 GMT

کاشان|مسئولان مشکل گرانی‌ را برطرف کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۵۷۹

کاشان|مسئولان مشکل گرانی‌ را برطرف کنند

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه مسئولان باید فکری برای گرانی‌ها بکنند گفت: مسئولان دست در دست هم دهند و مشکل گرانی‌ها را حل کنند. ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام اسلامی تبار در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلی بقیه الله الاعظم این شهر اظهار داشت: با تمام دشمنی ها و عناد استکبار جهانی، انقلاب اسلامی مردم ایران به عنوان نماد حق مسیر پراقتدارش را ادامه خواهد داد و در 40 سال گذشته دشمنان در مقابل جریان انقلاب اسلامی ما جنایت های زیادی در کشور، منطقه و سطح جهان انجام دادند و هنور هم توطئه های آنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر استقامت پیشه کنیم و به توانایی های خودمان شک نکنیم، قطعاً نصرت الهی با ماست و فتح نزدیک است و می‌توانیم تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

امام جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: به فضل الهی تاکنون فرصت‌های خوبی برای تقویت قدرت دفاعی، سیاسی، نفوذ منطقه‌ای و شکوفایی علمی و استقلال اقتصادی کشور فراهم شده است.

امام جمعه یزد: در این شرایط اقتصادی برخی به جای کمک به مردم، به گرانی‌ها دامن می‌زنندگرگان| نورمفیدی: گرانی داد مردم را در آورده است؛ مسئولان باید فکری کنندقم| مردم به خاطر گرانی کالاهای اساسی تحت فشار قرار دارند

اسلامی تبار با اشاره به اینکه فداکاری‌ها، شهادت‌طلبی‌ها و ایثارگری‌ها سبب زنده نگه‌داشتن نظام جمهوری اسلامی شده است تصریح کرد: ایستادگی ایران امروز نتیجه داده و به گوش دشمنان رسیده است که در برابر ایران کاری از پیش نمی‌برند، اما طبیعی است که دشمنی‌های آنها تمام نمی‌شود و به شکل دیگری آن را ادامه می‌دهند.

خطیب نماز جمعه کاشان همچنین با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب تفکری نو در عرصه حکومت با اتکا بر معنویت، اسلام و مردم سالاری به ملت عرضه کرد.

وی ادامه داد: نسخه انقلاب اسلامی از ایران یک ابرقدرت در جهان ساخته به گونه ای که حل بسیاری از معادلات جهانی بدون حضور ایران امکان پذیر نیست.

اسلامی تبارافزود: در این چهل سال نظام سلطه به سرکردگی آمریکا تمام تلاش خود را برای شکست انقلاب یا حداقل مهار آن به کار گرفت و از هیچ اقدام و جنایتی در این زمینه دریغ نکرد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه مسئولان باید فکری برای گرانی‌ها بکنند، گفت: مسئولان دست در دست هم دهند و مشکل گرانی‌ها را حل کنند.

 وی تاکید کرد: این موضوع بسیار خطرناک است و دشمن همین را می خواهد و تحریم ها و کارهای دشمن در همین راستا صورت گرفته است و همه باید دست در دست هم دهیم تا مشکل گرانی حل شود.

انتهای پیام/ ع

R7845/P1494/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیومی از بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش مشرق، امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره اینکه مزایده رسمی انتقال مالکیت سرخابی‌ها صورت گرفت و آبی پوشان به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و سرخپوشان به کنسرسیوم ۶ بانک انتقال یافت، اظهار کرد: من ۲ سال پیش گفتم که بهترین کار این است که این ۲ باشگاه به موسسات و نهادهایی که بودجه از دولت تهیه نمی‌کنند و یا بودجه شان را دولت نمی‌دهد واگذار شوند که حداقل مشکل سرخابی در ای اف سی و فیفا از بابت مشترک بودن مجامع شان حل شود. متاسفانه در این ۲ سال سازمان خصوصی سازی این اولویت را تشخیص نداد که باید سهام فروشی را اولویت قرار بدهد و یا اینکه مشکل این ۲ باشگاه را از لحاظ مجمع مشترک حل کند، اما هم زمان و هم موقعیت‌ها را تضعیف کرد.

اقدام دولت در واگذاری مالکیت سرخابی ها خوب بوده است

او افزود: به اعتقاد من دولت کار خوبی انجام داد و این کار را باید ۲ سال پیش انجام می‌گرفت. امیدوارم حالا که سهام سرخابی‌ها از سوی کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری شدند، آنها بتوانند به وضعیت ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال سروسامانی بدهند و شرایطی مهیا شود که در آینده در بورس بتوانند سهام این ۲ باشگاه را به فروش برسانند. به هر حال به جز کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری وجود نداشت، چون ورزش ما توجیه اقتصادی ندارد تا کسی را قانع کند این ۲ باشگاه را خریداری کند.

مشکل مالکیت مشترک از سر فوتبال ایران باز شد

واعظ آشتیانی گفت: اینکه ما بنشینیم و تحلیل کنیم که این ۲ نهادی که ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را خریداری کردند سود یا زیان می‌کنند، بحث‌های آینده است. مهم این است که این اتفاق افتاده و این مشکل از سر فوتبال ایران و دولتی بودن باز شد. این موضوع داشت به یک سوتعبیر سیاسی تبدیل می‌شد و عده‌ای هم موج سواری می‌کردند که چرا مجمع این ۲ باشگاه از هم تفکیک نمی‌شود. در عین حال اگر مالکیت یکی از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شد، مشکل مرتفع می‌شد چرا که بحث‌ای اف سی و فیفا این است که سهامدار مشترک این ۲ باشگاه، دولت نباشد. ما داریم کشورهایی که یک باشگاه دولتی دارند و منعی هم ندارند.‌ای اف سی و فیفا تاکید می‌کردند که این ۲ باشگاه صاحب مجمع شان دولت نباشد. البته اکنون دولت آمده و این ۲ باشگاه را از طریق فرابورس وگذار کرده و بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری کردند.

فوتبال توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری ندارد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: امیدوارم وضعیت این ۲ باشگاه با یک مدیریت صحیح بهتر شود، هر چند که فوتبال ما گران است و هم توجیه اقتصادی در ورزش ما وجود ندارد که سرمایه گذاران بیایند و در رشته‌های مختلف ورزشی سرمایه گذاری کنند و این نیازمند این است که بسته‌های حمایتی تعریف شده در حوزه ورزش داشته باشیم که علاقمندان برای سرمایه گذاری در این حوزه ورود پیدا کنند. هر کسی که بخواهد سرمایه گذاری کند توجیه اقتصادی را در نظر می‌گیرد و اگر ببیند این سرمایه گذاری برایش آورده‌ای نمی‌تواند داشته باشد به طور حتم ورود نمی‌کند؛ لذا یکی از پاشنه آشیل‌های فوتبال ما گران بودن فوتبال کشورمان هست و فدراسیون فوتبال عامل اصلی گرانی فوتبال محسوب می‌شود و عدم توانایی اش در مهار قیمت‌ها هست. همچنین فدراسیون فوتبال با پایه گذاری موضوعی تحت عنوان سقف بودجه عامل گران کردن فوتبال در فصل گذشته بوده است. اکنون هم همین رویه می‌خواهد ادامه پیدا کند و به طور حتم شرایط سخت‌تر می‌شود.

کنسرسیوم بانک ها مشکل بنگاهداری را حل کرده است

او بیان کرد: البته ما نباید نگاهمان به این باشد که باشگاه استقلال و پرسپولیس که توسط شخصیت‌های حقوقی خریداری شدند سود می‌دهند یا نه! این مربوط می‌شود به سیاست ها، رفتلرها و رویه‌هایی که آنها می‌خواهند از خودشان بروز بدهند و نوع مدیریتی که می‌خواهند در این ۲ باشگاه داشته باشند. از سویی بعضی‌ها ادعا می‌کنند که بانک‌ها برخلاف سیاستی که وجود دارد، نباید بنگاه داری کنند و چرا آنها به کار بنگاه داری ورود کردند. بانک‌ها بنگاه داری نمی‌کنند، چون کنسرسیوم تشکیل دادند و هر کدام سهامی خریدند لذا این منافاتی با آن ندارد. اگر باشگاه پرسپولیس را یک بانک می‌خرید در آن صورت می‌توانستیم ادعا کنیم که بنگاه داری می‌کند، اما من اعتقادم این است که این کنسرسیوم در درجه اول وظیفه اجتماعی اش را انجام می‌دهد و در عین حال از جنبه‌های فرهنگی و ورزشی به این موضوع نگاه دارد. ضمن اینکه مسائل اقتصادی هم نکته حائز اهمیت هست، اما اینکه گفته شود بانک‌ها در راستای بنگاه داری هست، نمی‌شود این طور ارزیابی کرد چرا کنسرسیومی از بانک‌ها هست و این بانک‌ها هر کدام سهمی را خریدند و لذا حداقلش این است که اتفاق بزرگی را رقم زدند و امیدوارم بانک‌ها بتوانند با مدیریتی که این کنسرسیوم تدوین و تعیین می‌کنند بتوانند از مسائل اقتصادی باشگاه برآیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم
  • حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور
  • دیدار مسئولان با ارتشیان و پاسداران کبودراهنگ