Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@13:17:23 GMT

کمبود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۷۴۱

به گزارش اکوفارس، ایرج رهبر در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: کشور بر اساس طرح جامع مسکن با توجه به رشد جمعیت، احیای ساختمان های فرسوده و نظایر این سالانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد.

وی همچنین اظهارداشت: بطور کلی هرچه از این مقدار کمتر ساخته شود باقی مانده به عنوان انباشت تقاضا برای سال های آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: قیمت هر کالایی درصورت کمیاب شدن بدون شک بر مدار صعودی قرار می گیرد.

وی افزود: بطورکلی با احتساب تولید سالی یک میلیون واحد منزل بر اساس طرح جامع مسکن طی پنج سال گذشته پنج میلیون واحد مسکونی باید در کشور ساخته می شد که از این میزان تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد تحقق یافته است.

رهبر ضمن اشاره به اینکه کشور در حال حاضر با کمبود سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد منزل مسکونی مواجه است، اظهارداشت: هیچ همخوانی بین عرضه و تقاضا در این حوزه وجود ندارد.

وی در ادامه مصاحبه با رادیو اقتصاد با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد قیمت یک ساختمان را زمین تشکیل می دهد، یادآورشد: نتیجه کاهش تولید مسکن در جامعه چیزی نیست جزء افزایش قیمت واحدهای مسکونی در سال های آینده بنابراین از هم اکنون باید به فکر تعادل بخشی عرضه و تقاضا در حوزه مزبور بود.

 

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۶۰۶ واحد مسکونی به مددجویان استان بوشهر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از افتتاح و تحویل ۶۰۶ واحد مسکونی به مددجویان استان خبر داد و گفت: برای هر واحد مسکونی ضمن پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیون تومان وام تخصیص یافت. - اخبار استانها -

عباس روشن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربه ساخت و تحویل مسکن مددجویان روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش و همکاری خیرین و نهادهای مختلف 606 واحد مسکونی در روستاها ساخته و به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه برای هر واحد مسکونی وام کم‌بهره و کمک بلاعوض پرداخت شده است، گفت: برای هر مددجو در تحویل واحد مسکونی تسهیلات 200 میلیون تومانی و کمک بلاعوض 150 میلیون تومانی پرداخت شده است. در مجموع برای 606 واحد مسکونی یاد شده بیش از 121 میلیارد تومان وام و 90 میلیارد تومان کمک بلاعوض تخصیص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر هزینه هر واحد مسکونی را 350 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: مسکن از دغدغه‌های اصلی نیازمندان و مددجویان است که نهاد‌های انقلاب به ویژه بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سپاه پاسداران و بسیج سازندگی در ساخت و تحویل مسکن به جامعه هدف همکاری قابل توجهی دارند.

وی کمک‌های خیرین و مردم نیکوکار در ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را مهم دانست و مورد تحسین قرار داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی واحدهای مسکونی مددجویان با همکاری نهادهای یاد شده در قالب انعقاد تفاهم‌نامه و خیرین ساخته و تحویل می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  •  واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • واگذاری ۱۷۴۱ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در لرستان
  • لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان
  • افتتاح هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • ۴۵۰ واحد به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد
  • ۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد
  • تحویل ۶۰۶ واحد مسکونی به مددجویان استان بوشهر
  • انعقادقرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در بانک مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن در کشور با مشارکت مردم تا پایان سال ۱۴۰۲