Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - مسئول روابط عمومي اداره کل فرودگاههاي سيستان و بلوچستان گفت: وزش باد شديد و گرد و غبار امروز/جمعه/ سبب لغو چهار پرواز ورودي و خروجي در فرودگاه بين المللي زاهدان شد.

حميدرضا پارسا در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هواپيماي ATR72 متعلق به هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در مسير اصفهان، کرمان، زاهدان، بندرعباس و بالعکس که قرار بود در ساعت ١2:٣5 ظهر امروز در فرودگاه بين المللي زاهدان به زمين بنشيند به علت توفان شديد قبل از ترک فرودگاه کرمان توسط هواپيمايي ايران اير لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين هواپيما مسير اصفهان به کرمان را انجام داد اما از ادامه مسير به زاهدان با توجه به سرعت وزش باد صرف نظر کرد.
مسئول روابط عمومي اداره کل فرودگاههاي سيستان و بلوچستان با اشاره به ادامه روند شرايط نامساعد جوي تا روز شنبه هفته آينده گفت: تعداد هشت پرواز ورودي و خروجي امروز در حاليکه شرايط جوي به دليل توفان و گرد و غبار نامساعد بود در فرودگاه بين المللي زاهدان انجام شد.
وي بيان کرد: با توجه به شرايط جوي مسافران قبل از مراجعه به فرودگاه با شماره 199(اطلاعات پرواز) تماس گيرند تا از آخرين وضعيت پرواز ها مطلع شوند.
به گزارش ايرنا هر هفته بيش از 80 پرواز داخلي از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف کشور و تعدادي پرواز در مسيرهاي بين المللي از جمله بغداد، دبي و نجف انجام مي شود.
به گفته مدير کل هواشناسي سيستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هواي زاهدان امروز/جمعه/ بر اثر وزش باد شديد به 2 هزار و 198 ميکروگرم بر مترمکعب معادل 14 برابر حد مجاز رسيد.
محسن حيدري اظهار داشت: بيشينه سرعت وزش باد شديد که از روز گذشته در نواحي مرکزي سيستان و بلوچستان شروع شده امروز در زاهدان به 75 کيلومتر بر ساعت رسيد و ديد افقي در اين شهر را به سه هزار متر کاهش داد.
وي افزود: گرد و خاک ناشي از اين باد به شمال سيستان و بلوچستان نيز سرايت کرد و ميزان ذرات معلق در هواي زابل را به هزار و 990 ميکروگرم بر مترمکعب معادل 13 برابر حد مجاز افزايش داد و ديد افقي در ايستگاه فرودگاهي اين شهر را به 2 هزار و 500متر رساند.
مدير کل هواشناسي سيستان و بلوچستان تصريح کرد: در نصرت آباد نيز باد شديد سبب شد تا ديد افقي به هزار و 400 متر کاهش يابد و کيفيت هواي آن در شرايط ناسالم قرار گيرد.
وي خاطر نشان کرد: باد شديد در برخي محورهاي مواصلاتي زاهدان - بم، زاهدان - زابل، زاهدان - نهبندان و ايرانشهر- بم نيز موجب خيزش گرد و خاک و کاهش شديد ديد افقي شده که در اثر آن ترددهاي جاده اي، ريلي و هوايي در برخي نقاط با مشکل همراه شده است.
حيدري گفت: باد شديد و گرد و خاک در نقاط مستعد توفان شن در نيمه شمالي سيستان و بلوچستان تا شنبه شب هفته آينده ادامه دارد.
به گزارش ايرنا توفان شن در نواحي مرکزي سيستان و بلوچستان ساعت 7:45 صبح امروز مانع از حرکت قطار مسافري تهران - زاهدان در منطقه فهرج شده بود که با تلاش ماموران فني قطار، مسير بازگشايي و اين قطار به سير خود ادامه داد.
همچنين روز گذشته وزش باد شديد سبب سقوط يک تير برق در منطقه کورين زاهدان بر روي کارگر شرکت برق که در حال تعميرات بود شد که بر اثر اين حادثه اين کارگر جان خودش را از دست داد.
9914**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

مهدی پارسیبا بیان اینکه ارتقای مسیر زاهدان - بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات، توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راه‌سازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این مسیر مهم استان باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سال‌های گذشته نیز ساخت این پل‌ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر ۵۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در مسیر زاهدان - بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان تعداد سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در حال انجام تعهدات سالجاری این اداره کل در این مسیر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ یک شنبه دوم اردیبهشت