Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی روز پنجشنبه (دیروز) در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود دیدار کرد.

پس از این دیدار دو طرف در یک کنفرانس خبری حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

السیسی گفت که قاهره به ارائه حمایت سیاسی و فنی برای اجرای کامل توافقنامه صلح در سودان جنوبی پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپتامبر ۲۰۱۸ طرف‌های درگیر در سودان جنوبی توافقنامه صلحی را تحت نظارت «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان «یوری کاتوگا موسونی» رئیس‌جمهور اوگاندا امضا کردند.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، السیسی همچنین گفت که توافقنامه صلح مذکور زمینه را برای بازگشت ثبات به کشور فراهم کرده و چرخ توسعه را برای رسیدن به رفاه ملت سودان جنوبی به حرکت درآورد.

وی تصریح کرد که مصر همچنان پشتیبان و حامی تلاش‌های مربوط به برقراری صلح، بازسازی و تحقق ثبات و توسعه باقی خواهد ماند و ما جامعه جهانی را به وفاداری به تعهدات خود در قبال سودان جنوبی به منظور رسیدن به آینده بهتر دعوت می‌کنیم.

رئیس‌جمهور سودان جنوبی نیز همتای مصری خود را برای سفر به جوبا دعوت کرد.

سودان جنوبی از سال ۲۰۱۳ شاهد جنگ بین نیرو‌های دولتی و شورشیان است و که تا کنون به کشته شدن نزدیک به ۱۰ هزار نفر و آوارگی صد‌ها هزار نفر دیگر منجر شده است.

سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ در نتیجه یک همه‌پرسی مردمی از سودان جدا شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قاهره حمایت سیاسی توافق صلح سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند

حسین امیر عبداللهیان، از سفر رئیس جمهور به ترکمنستان در آینده خبر داد .

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر دو روزه خود به ترکمنستان  در جمع خبرنگاران درباره نتایج رایزنی‌هایش با مقامات عالی رتبه و ارشد  این کشور اظهار کرد : در این دیدارها چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقات بین سران دو کشور در جریان دیدار اخیر مقامات عالی رتبه ترکمنستان از تهران را مرور کردیم .

وی با بیان این که ما اتفاق نظر داشتیم که در حوزه‌هایی همچون انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری‌ها را توسعه دهیم، خاطر نشان کرد: حجم تبادل تجاری دو کشور به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است و با توافقات امروز امیدوار هستیم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.

امیر عبداللهیان با بیان این که در این دیدارها همچنین درباره آب و حق‌آبه ایران و ترکمنستان از سددوستی که تحت تاثیر برنامه‌های بالادستی افغانستان قرار دارد، رایزنی و گفت وگو کردیم ،گفت: کمیته‌ای در این رابطه، تلاش‌های جدی را انجام خواهد داد که اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان و منابع بالادستی در حوزه آب، تاثیری در حق‌آبه ایران و ترکمنستان در سد دوستی بر جای نگذارد.

وی با بیان اینکه از گذشته‌ همکاری‌هایی بین دوکشور در حوزه برق و گاز بین دو کشور وجود دارد و این همکاری‌ها را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد، در بخش دیگری از صحبت های خود با خبرنگاران افزود : تعداد محدودی زندانی در دو کشور وجود دارد که در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد که ما بتوانیم گام‌هایی را برای استرداد و تبادل زندانیان برداریم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که امیدواریم در آینده و در زمانی که توافق کردیم، شاهد سفر آقای رئیسی به عشق‌آباد باشیم ، تصریح کرد : طبعا تا آن زمان، ما و همکارانمان در وزارت خارجه‌ دو کشور ایران و ترکمنستان تلاش خواهیم کرد که برای موفقیت این سفر، گام‌های موثری را برداریم.

امیرعبداللهیان در این ارتباط همچنین تصریح کرد : یکی از اهداف سفرم به ترکمنستان فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور ایران به ترکمنستان با مروری بر آنچه در گذشته بین دو کشور توافق شده و ارزیابی میزان پیشرفت این روابط بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود