Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی نوشت که نخست‌وزیر لبنان نامه‌ای با ارسال نامه وزیر خارجه این کشور به اتحادیه عرب درخصوص بازگشت سوریه به این نهاد عربی، مخالفت کرده است.

روزنامه «الجمهوریه»، امروز- جمعه- در گزارشی نوشت که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نامه‌ای را خطاب به اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه به این نهاد عربی آماده کرده بود که به دلیل مخالفت «سعد حریری» نخست‌وزیر از ارسال آن منصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجمهوریه نوشت باسیل این نامه را در تاریخ دوم ژانویه به «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب نوشته بود که مضمون آن درخواست برای تشکیل نشست فوق‌العاده وزیران خارجه این اتحادیه برای رفع تعلیق عضویت سوریه و بازگشت آن بوده است.

این روزنامه افزود، مخالفت «قاطع» سعد حریری با محتوای این نامه باعث شکست تلاش‌های باسیل شد.

به نوشته این روزنامه لبنانی، جبران باسیل ابراز امیدواری می‌کند که «طی چند هفته آینده اجماع داخلی (در این‌باره) حاصل شود؛ چرا که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب امری قطعی شده است و سیگنال‌ها بسیار و مثبت هستند.»

هر چند لبنان روابط دیپلماتیک خود با سوریه را طی ۸ سال جنگ داخلی در این کشور، حفظ کرده، ولی نبود اجماع میان جریان‌های سیاسی در لبنان، نوعی بحران خاموش در این روابط ایجاد کرده است.

کنفرانس اقتصادی اتحادیه عرب، از فردا (۱۹ ژانویه) به مدت دو روز در بیروت برگزار می‌شود. سوریه از بزرگ‌ترین غایبان در این نشست است.

 

تسنیم

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Bnp برچسب ها: حریری ، اتحادیه عرب ، سوریه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حریری اتحادیه عرب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • تلاش ستاره سیتی برای حضور در بارسا: کاهش دستمزد!
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی