Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@06:51:25 GMT

ترخیص خودرو‌های خارجی دپو شده در گمرک از ۱۳ بهمن

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۹۸۳

ترخیص خودرو‌های خارجی دپو شده در گمرک از ۱۳ بهمن

خبرگزاری تسنیم: مصوبه هیئت وزیران که به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، بانک مرکزی و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی به تصویب رسیده است، هفت بند و یک تبصره دارد و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند نخست این مصوبه آمده است: ثبت سفارش برای واردات خودرو‌های سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار اماکن گرمکی، مناطق آزادی تجاری - صنعتی یا ویژه اقتصادی هستند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشاء ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بلامانع است همچنین کلیه ثبت سفارشات قبلی خودرو (اعم از بانکی و غیربانکی) لغو می‌شود.

در تبصره بند اول مصوبه مزبور آمده است: خودرو‌هایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تامین ارز شده‌اند، با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص هستند و هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها ممنوع است.

بند دوم مصوبه هیئت وزیران می‌افزاید: خودرو‌های با ارز بیش از ۴۰ هزار دلار با محاسبه و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر مأخذ حقوق ورودی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات، بر اساس شرایط بند یک این تصویب‌نامه قابل ثبت سفارش و ترخیص هستند.

بند سوم مصوبه مذکور تاکید کرده است: مهلت ترخیص خودرو‌های موضوع بند‌های یک و دو این تصویب‌نامه، چهار ماه از تاریخ ابلاغ تعیین می‌شود.

در بند چهارم تصریح شده است: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، قبل از ترخیص خودرو‌های موضوع این تصویب‌نامه، گمرک پس از اخذ تأییدیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نسبت به ترخیص با رعایت مقررات اقدام می‌کند.

بند پنجم می‌افزاید: ترخیص خودرو‌های با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سیسی کماکان امکان‌پذیر نبوده و مشمول این تصویب‌نامه نیست.

در بند ششم هم تأکید شده اشت: اجرای این تصویب‌نامه و ترخیص خودرو‌های مشمول، مانع رسیدگی قضایی به تخلفات و جرایم متخلفان در واردات خودرو نخواهد بود.

در بند پایانی و هفتم مصوبه هیئت وزیران نیز آمده است: ضوابط ورود و ترخیص خودرو‌های موضوع این تصویب‌نامه و دستورالعمل اجرایی آن در چهارچوب قوانین مربوط، ظرف یک هفته توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترخیص خودرو خودروهای وارداتی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اصلاح نظارت خارجی را برای تصویب به سنا فرستاد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته لایحه  اصلاح قدرت های نظارتی بدون ضمانت کشور را برای تصویب به سنا فرستاد.

رای گیری شب گذشته در حالی انجام شد که الزامی در کنگره درباره اصلاح این قانون به وجود آمد که شرط ضمانت نامه را به بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی ، می افزاید.

براساس بخش 702 این قانون، آژانس های اطلاعاتی کشور، تنها امکان جاسوسی و نظارت بر شهروندان غیر آمریکایی را داشتند که خارج از کشور زندگی می کنند. اما با افزوده شدن این شرط، دولت می تواند ارتباطات آمریکایی هایی را که در تماس با خارجی های تحت نظارت هستند، کنترل کرده و فعالیت های آنان را رصد کند.

در حالی که افراد ذینفع این ضمانت نامه معتقدند این کار برای حمایت از متمم چهارم قانون اساسی آمریکا ضروری است، مخالفان لایحه اظهار کردند این کار به لحاظ قانونی لازم نیست و لایحه را پیچیده می کند و از اجرای قانون براساس اطلاعات در زمان درست، جلوگیری می کند.

براساس این لایحه، بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی برای دو سال دیگر تمدید می شود، و شامل برخی اصلاحات در این برنامه از جمله غربالگری موثر تعداد کارکنانی که می توانند استفاده از پایگاه داده 702 را برای تحقیق درباره اطلاعات مرتبط با یک فرد آمریکایی را تایید کنند. در حال حاضر چنین تحقیقاتی با دقت بیشتری انجام می شود.

یک مقام ارشد وزارت دادگستری در گفتگو با نشریه هیل گفت: این بهترین اصلاح جامع در تاریخ برنامه 702 است. این یک لایحه اصلاحی درست است که مسیر انجام کارها به ویژه در اف بی آی را به شکلی تغییر خواهد داد که اثرات حفاظتی بیشتری از آزادی های مدنی و حریم خصوصی داشته باشد.

این در حالی است که ممکن است این لایحه در سنا با مخالفت افرادی که خواستار اصلاحات بیشتر و قوی تر هستند، روبرو شود.

بر این اساس سناتور ران ویدن عضو کمیته اطلاعات سنا که مخالف این لایحه است، اظهار کرد من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا مانع از تصویب این لایحه در سنا شوم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد